Det hedder sig, at god kunst stiller de rigtige spørgsmål, men giver ingen svar. Sjældent har vi og Larry måtte konstatere rigtigheden af dette udsagn, så meget som tilfældet er med “A Serious Man”. Hverken videnskaben eller religionen kan give de store svar, men Coen-brødrene og Clive kan: Erkend mystieret samtidig med, at du overgiver dig til “A Serious Man”, der ikke bare er en seriøs film, men en seriøst god film.
#21 mr gaijin 14 år siden
#22 Antlion 14 år siden
For at høre om folk, udover Tranberg, var enige? :)
#23 Lord Beef Jerky 14 år siden
#24 sluppermand 14 år siden
Jeg er helt enig med Tranberg. Coen brødrenes bedste film. Indtil deres næste kommer ;)
#25 chronaden 14 år siden
#26 tranberg 14 år siden
Big Lebowski når ikke A Serious Man til sokkerholderne; bl.a. fordi det er en helt anden slags af deres film end A Serious Man er, selvom sidstnævnte blander seriøsitet og humor mere end deres tidligere film.
#27 sluppermand 14 år siden
Lidt mærkeligt forsvar. En film, der blander humor og drama, er vel ikke automatisk bedre end en rendyrket komedie.
#28 filmz-gofferoffer 14 år siden
Jeg spørger bare, for den her film bliver ved med at hjemsøge lige så meget, som virkelige begivenheder begynder at ligne dem i filmen. Jeg mangler stort set bare
Jeg har ganske vist erkendt mysteriet, men damn hvor er det foruroligende alligevel.
#29 PredatorX 14 år siden
Fargo er bedre. Men A Serious Man er helt bestemt deroppe af...