Overraskelsesmomentet, som første film leverede i form af en radikal anderledes og hyperopdateret Sherlock Holmes-actionfigur, mangler i denne halvslappe 2’er. Guy Ritchie har dovnet den lidt og præsenterer således ikke publikum for noget, der ikke allerede er set i første film. Det skulle da lige være Jared Harris’ Professor Moriarty, der gør en herlig og rigtig, rigtig ond figur. Et overrumplende og intenst slutspil mellem Holmes og Moriarty, hvor tæppet i den grad trækkes væk under én (hvorledes skal selvfølgelig ikke afsløres her), mildner dog ens humør. Alligevel – lidt for elementært, min kære Watson.

Se også: Filmz TV: Årets sidste film og “Sherlock Holmes 2 – Skyggespillet”-interviews.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 doom WAD 12 år siden

Oftest dømmer jeg film væsentligt hårdere end anmelderen. Men her er jeg uenig. Jeg synes den var super veloplagt og generelt rigtig god. Lidt rigeligt slowmo, men ellers rigtig god underholdning.
Gravatar

#52 MovieLover 12 år siden

Det er helt sikkert en film jeg skal se, men jeg tror jeg venter til den kommer ud på DVD senere på året.
Gravatar

#53 Nicki52 12 år siden

MovieLover (52) skrev:
Det er helt sikkert en film jeg skal se, men jeg tror jeg venter til den kommer ud på DVD senere på året.

Klogt valg!
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#54 Slettet Bruger [2057777571] 12 år siden

Jeg var inde og se den i går og jeg fik præcis hvad jeg regnede med: en underholdende film, der ikke helt var ligeså god som den første.

7/10

Skriv ny kommentar: