Overraskelsesmomentet, som første film leverede i form af en radikal anderledes og hyperopdateret Sherlock Holmes-actionfigur, mangler i denne halvslappe 2’er. Guy Ritchie har dovnet den lidt og præsenterer således ikke publikum for noget, der ikke allerede er set i første film. Det skulle da lige være Jared Harris’ Professor Moriarty, der gør en herlig og rigtig, rigtig ond figur. Et overrumplende og intenst slutspil mellem Holmes og Moriarty, hvor tæppet i den grad trækkes væk under én (hvorledes skal selvfølgelig ikke afsløres her), mildner dog ens humør. Alligevel – lidt for elementært, min kære Watson.
Se også: Filmz TV: Årets sidste film og “Sherlock Holmes 2 – Skyggespillet”-interviews.
#41 Tommy Kristensen 12 år siden
Okay, kom bare lidt i tvivl. Så du er til anmeldere med stor åbenhed og interesse indenfor film. Så længe de kun anmelder den helt specifikke genre de kan lide - det værende actionfilm eller musicals. Så er jeg med igen.
#42 Babo84 12 år siden
Det kan du godt sige, ja :) Dermed ikke sagt at det er den eneste måde at gøre det på. Men jeg søger altid hos dem der godt kan lide lidt blandet slik :)
#43 Tommy Kristensen 12 år siden
#44 Babo84 12 år siden
Nope. Matadormix'en er god :)
#45 filmkorn.dk 12 år siden
Og må jeg så lige minde om BBCs fremragende nyfortolkning af Sherlock Holmes. 3 afsnit indtil videre. Intet mindre end genial serie.
#46 filmkorn.dk 12 år siden
#47 duuk74 12 år siden
Jep, den er super. De kommer også med flere afsnit her til Januar! :D
#48 Nukleon 12 år siden
Så absolut ikke årets bedste film, men en meget solid actionfilm, og hvis man godt kan lide Robert Downey Jr. i f.eks Iron Man så må den betegnes som uundgåelig.
#49 daneimp 12 år siden
#50 Collateral 12 år siden
Præcis!