Overraskelsesmomentet, som første film leverede i form af en radikal anderledes og hyperopdateret Sherlock Holmes-actionfigur, mangler i denne halvslappe 2’er. Guy Ritchie har dovnet den lidt og præsenterer således ikke publikum for noget, der ikke allerede er set i første film. Det skulle da lige være Jared Harris’ Professor Moriarty, der gør en herlig og rigtig, rigtig ond figur. Et overrumplende og intenst slutspil mellem Holmes og Moriarty, hvor tæppet i den grad trækkes væk under én (hvorledes skal selvfølgelig ikke afsløres her), mildner dog ens humør. Alligevel – lidt for elementært, min kære Watson.

Se også: Filmz TV: Årets sidste film og “Sherlock Holmes 2 – Skyggespillet”-interviews.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Tommy Kristensen 12 år siden

Babo84 (39) skrev:
Det ændrer dog ikke ved, at folk med større åbenhed og interesse indenfor film, er bare mere interessant. For mig.


Okay, kom bare lidt i tvivl. Så du er til anmeldere med stor åbenhed og interesse indenfor film. Så længe de kun anmelder den helt specifikke genre de kan lide - det værende actionfilm eller musicals. Så er jeg med igen.
Gravatar

#42 Babo84 12 år siden

#41

Det kan du godt sige, ja :) Dermed ikke sagt at det er den eneste måde at gøre det på. Men jeg søger altid hos dem der godt kan lide lidt blandet slik :)
Gravatar

#43 Tommy Kristensen 12 år siden

#42: Og med blandet slik mener du selvfølgelig kun de røde m&m's...
Gravatar

#44 Babo84 12 år siden

#43

Nope. Matadormix'en er god :)
Gravatar

#45 filmkorn.dk 12 år siden

Igen en formærmelse mod oplægget. Utroligt nok endnu mere end Ritchies første Sherlock film. Bras! Fungerer ikke engang som actionfilm, som den første film trods alt gjorde. Jared Harris er dog super som Moriarty.

Og må jeg så lige minde om BBCs fremragende nyfortolkning af Sherlock Holmes. 3 afsnit indtil videre. Intet mindre end genial serie.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#46 filmkorn.dk 12 år siden

En anmelder skal være subjetiv, så læseren ud fra anmelderens holdninger kan udlede om filmen falder i ens egen smag. Der er ikke noget værre end anmeldere, der forsøger at anmelde en film, som var det en brugsgenstand.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#47 duuk74 12 år siden

#45

Jep, den er super. De kommer også med flere afsnit her til Januar! :D
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#48 Nukleon 12 år siden

Jeg syntes godt nok den var meget bedre end den første. Bedre skurk, bedre figurer, og så er det dejligt at vi kommer lidt omkring istedet for bare at blive i London hvor man tilsyneladende står i lort til knæende.

Så absolut ikke årets bedste film, men en meget solid actionfilm, og hvis man godt kan lide Robert Downey Jr. i f.eks Iron Man så må den betegnes som uundgåelig.
Gravatar

#49 daneimp 12 år siden

Jeg synes også den var væsentligt bedre end 1'eren! Var skuffet over 1'eren, men 2'eren leverede for mit vedkommende på alle punkter! 6/6 herfra. Sammenkogt, solid, underholdende og åndedrætsholdende film (
fuck en fed løbetur gennem skoven - bedre filmklipning skal man lede længe efter!
)
Gravatar

#50 Collateral 12 år siden

Thomas E. Nielsen (26) skrev:
Også hvis man er filmelsker, så er udvalget så meget større;)


Præcis!
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: