Overraskelsesmomentet, som første film leverede i form af en radikal anderledes og hyperopdateret Sherlock Holmes-actionfigur, mangler i denne halvslappe 2’er. Guy Ritchie har dovnet den lidt og præsenterer således ikke publikum for noget, der ikke allerede er set i første film. Det skulle da lige være Jared Harris’ Professor Moriarty, der gør en herlig og rigtig, rigtig ond figur. Et overrumplende og intenst slutspil mellem Holmes og Moriarty, hvor tæppet i den grad trækkes væk under én (hvorledes skal selvfølgelig ikke afsløres her), mildner dog ens humør. Alligevel – lidt for elementært, min kære Watson.
Se også: Filmz TV: Årets sidste film og “Sherlock Holmes 2 – Skyggespillet”-interviews.
#11 duuk74 12 år siden
Jeg var ikke begejstret for etteren.
#12 Kyllingebenet 12 år siden
#13 Ericmase 12 år siden
#14 Hr. Nielsen 12 år siden
#15 lameld 12 år siden
Derfor har jeg også min gang i biografen den 28.
1'eren var fantastisk - elsker humoren, og så er Robert Downey Jr. en af de sjoveste skuespillere.... Ligesom anmelderen skriver, glæder jeg mig også til at se sammen spillet mellem Robert og Jude Law...
Slowmotion ved kampscenerne synes jeg er en fantastisk idé, og glæder mig kun til at se flere af disse
#16 Kviesgaard 12 år siden
#17 elwood 12 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#18 theassociate2010 12 år siden
#19 Tommy Kristensen 12 år siden
Det forstår jeg ikke... Er det ikke lidt modstridende :)
#20 lameld 12 år siden
Her ser vi så et tegn på at formuleringen ikke er i orden... Mener at anmeldelser kun afspejler anmelderens holdning.
Eks. en person som slet ikke kan lide splatter film, bliver sat til at anmelde en splatter film -her vil bedømmelsen automatisk være dårligere end hvis filmen blev anmeldt af en splatter-entusiast.
Alle mennesker har forskellige holdninger til, hvad en god film er :D