Overraskelsesmomentet, som første film leverede i form af en radikal anderledes og hyperopdateret Sherlock Holmes-actionfigur, mangler i denne halvslappe 2’er. Guy Ritchie har dovnet den lidt og præsenterer således ikke publikum for noget, der ikke allerede er set i første film. Det skulle da lige være Jared Harris’ Professor Moriarty, der gør en herlig og rigtig, rigtig ond figur. Et overrumplende og intenst slutspil mellem Holmes og Moriarty, hvor tæppet i den grad trækkes væk under én (hvorledes skal selvfølgelig ikke afsløres her), mildner dog ens humør. Alligevel – lidt for elementært, min kære Watson.

Se også: Filmz TV: Årets sidste film og “Sherlock Holmes 2 – Skyggespillet”-interviews.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 duuk74 12 år siden

Hmm, når anmelderen synes godt om den første, men denne her ikke er nær så god, så tror jeg at jeg springer over.
Jeg var ikke begejstret for etteren.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#12 Kyllingebenet 12 år siden

Jeg skal se den inden nytårsaften, glæder mig til at se den! :)
Gravatar

#13 Ericmase 12 år siden

Synes at filmen var røvsyret skruet sammen!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#14 Hr. Nielsen 12 år siden

Anmelderen har fuldstændig ret i stort set hvert et ord, i forhold til hvad jeg også synes om denne, den forrige osv.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#15 lameld 12 år siden

Lytter aldrig til anmeldelser - kun hvad anmelderen selv synes.
Derfor har jeg også min gang i biografen den 28.
1'eren var fantastisk - elsker humoren, og så er Robert Downey Jr. en af de sjoveste skuespillere.... Ligesom anmelderen skriver, glæder jeg mig også til at se sammen spillet mellem Robert og Jude Law...
Slowmotion ved kampscenerne synes jeg er en fantastisk idé, og glæder mig kun til at se flere af disse
Gravatar

#16 Kviesgaard 12 år siden

Tja efter at have overværet det, der for anmelderen var en døsig omgang, må jeg tilstå at jeg personligt var godt underholdt hele vejen igennem. Jeg kunne dog godt bruge en større blære, da mængdebegrænsningen blev mere og mere kritisk som slutningen nærmede sig. Slutopgøret mellem Holmes og Moriarty synes jeg var bygget rigtig godt op. I det hele taget var Jared Harris en fortræffelig professor Moriarty.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#17 elwood 12 år siden

Lyder godt med Moriaty, fordi det var den del jeg var mest nervøs for.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#18 theassociate2010 12 år siden

Enig, Jared Harris gjorde det eminent som Moriarty! Og jeg var også ganske godt underholdt - en klart overlegen efterfølger i mine øjne.
Gravatar

#19 Tommy Kristensen 12 år siden

lameld (15) skrev:
Lytter aldrig til anmeldelser - kun hvad anmelderen selv synes.


Det forstår jeg ikke... Er det ikke lidt modstridende :)
Gravatar

#20 lameld 12 år siden

Tommy Kristensen (19) skrev:
Det forstår jeg ikke... Er det ikke lidt modstridende :)


Her ser vi så et tegn på at formuleringen ikke er i orden... Mener at anmeldelser kun afspejler anmelderens holdning.
Eks. en person som slet ikke kan lide splatter film, bliver sat til at anmelde en splatter film -her vil bedømmelsen automatisk være dårligere end hvis filmen blev anmeldt af en splatter-entusiast.
Alle mennesker har forskellige holdninger til, hvad en god film er :D

Skriv ny kommentar: