Man skal ikke have den store lup frem for at se, at “Sherlock Holmes” er en fantastisk vellykket opdatering af Conan Doyles klassiske mesterdetektiv. Og selv om filmen er propfyldt med action og humor, så giver den aldrig afkald på figurens og universets klassiske dyder. Den opdaterer dem blot og efterlader publikum skrigende efter mere. Kan I så komme i gang med den 2’er!
Skriv ny kommentar:
#61 wimmie 14 år siden
Jeg synes filmen er underholdende, velspillet, sjov, flot og meget stemningsfuld.
Mit eneste "men" er at Sherlock Holmes (hvorend godt spillet af Robert Downey Jr.) til tider var en lille smule "ynkelig" - sjovt nok mindede han ofte om en anden RDJ-karakter - nemlig den han spillede i "Kiss kiss bang bang" - dog mere intelligent i Sherlock Holmes.
Men alt i alt en fed film der klart skal afskaffes på BD.
5/6
#62 Lord Beef Jerky 14 år siden
Jeg tror i alle har misforstået ironien i Nicki52s besked... han tager pis på jer alle. Først siger han, at filmen er dårlig pga. den forudsigelige slutning samt at der aldrig sker noget uforventet i filmen, for dernæst at sige, at Sherlock Holmes er blevet opgraderet til noget, han slet ikke havde regnet med. Filmen er dårlig fordi der er intet nyt, men filmen er også dårlig fordi alt er nyt.
Personligt synes jeg ikke godt om trailerne... Ritchie's fascination af slow downs og fast forwards præger dem alt for meget, og var en af grundene til, at jeg slet ikke kunne lide Snatch. Humoren virker heller ikke som min kop te. Man kan dog naturligvis blive positivt overrasket, og jeg havde slet ikke forventet så mange gode anmeldelser fra denne film, så nu føler jeg mig nærmest tvunget til at give den en chance. Robert Downey Jr. samt Jude Law er trods alt nogle af Hollywoods allerbedste, og hvis kemien imellem dem fungerer, kan filmen sagtens virke fantastisk for mit vedkommende.
#63 wimmie 14 år siden
#64 Lord Beef Jerky 14 år siden
#65 wimmie 14 år siden
#66 Lord Beef Jerky 14 år siden
#67 Highland Park 14 år siden
Helt enig. Absurd påstand fra anmelderens side, og det bliver værre endnu:
Jeg kan kun tilslutte mig dh-ads konstatering; Jeremy Brett er intet mindre end fantastisk i rollen som Holmes. Hans portræt af mesterdetektiven er i en liga for sig. Deduktionsmetoderne fremstår hverken tamme eller monotone i hans fremstilling.
I øvrigt så jeg også hellere Jude Law som Holmes.
#68 filmz-Utyske 14 år siden
Det er vel ikke en absurd påstand, men et udtryk for anmelderes mening, ligesom alle andre anmeldelser er: én persons mening, ikke en universel sandhed. :)
Desuden skriver han jo "lige så tamme og monotone har de ofte forekommet på film" - ofte, ikke altid. :)
#69 Highland Park 14 år siden
Din sidste pointe har du helt ret i. Jeg læste ikke sætningen grundigt nok.
#70 filmz-Utyske 14 år siden
Jeg er måske ikke helt så højt oppe som anmelderen, men for hulen, det er god underholdning. Jeg synes bestemt ikke at Law er anonym eller sat på baghjul i forhold til Downey Jr., men at de havde en fremragende kemi.
London er smukt lavet, der er masser af god stemning, gode effekter og masser af sjov. Jeg vil sige at "Avatar" måske er en bedre biografoplevelse, men "Sherlock Holmes" er en bedre film og det er herligt at Guy Ritchie kan noget andet end "Snatch", "Lock, Stock.." o.s.v., selvom man tydelig mærker hans fingeraftryk på filmen.
Nah.. fuck it, når jeg nu tænker mig lidt om, skal den sgu ha' 8/10.