Man skal ikke have den store lup frem for at se, at “Sherlock Holmes” er en fantastisk vellykket opdatering af Conan Doyles klassiske mesterdetektiv. Og selv om filmen er propfyldt med action og humor, så giver den aldrig afkald på figurens og universets klassiske dyder. Den opdaterer dem blot og efterlader publikum skrigende efter mere. Kan I så komme i gang med den 2’er!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 evermind 14 år siden

Jo, Sherlock Holmes og Far til fire er langt hen ad vejen det samme. Sorry to say ... Bemærkede du aldrig ligheden mellem Watson og Onkel Sofus??
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#52 MOVIE1000 14 år siden

Nicki52 hvornår dræber du så dem der laver Far til fire? for jeg synes personligt at du skulle have gjort det for lang tid siden
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#53 Ericmase 14 år siden

YES! Skal se den på tirsdag! :D
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#54 Petrescu 14 år siden

Så blev Sherlock Homes set i en biograf i det mørke Vestsjælland. Og det var en ren fornøjelse at se Robert Downey Jr. i en rolle han tydeligvis nød at spille. Ikke ulig hans rolle i Iron Man: Genial og gal.

Samspillet med Jude Law, en skuespiller jeg normalt ikke bryder mig om, fungerede rigtig godt, plottet interessant og meget i tråd med hvad jeg kender til Conan Doyles univers. At der skulle være for meget aktion, tja, hvis man forventer en tro og klassisk fortolkning, så ja. Men ikke hvis man sænker paraderne lidt, for aktionsekvenserne holder tråden i filmen og det er gjort intelligent for hovedparten af dem.

Men den helt store oplevelse er klart Robert Downey Jr. Hvis man er fan af denne skuespiller, er filmen et must, men hvis man ikke er så vild med ham, kunne man overveje at finde en anden film, for Downey Jr. fylder selsagt det meste.

Konklusion: Jeg ender et sted mellem 4 og 5 ud af 6, men med min forkærlighed for RDJ og Conan Doyles London der var fanget perfekt, så må jeg sige 5/6.
Gravatar

#55 Nicki52 14 år siden

MOVIE1000 (52) skrev:
Nicki52 hvornår dræber du så dem der laver Far til fire? for jeg synes personligt at du skulle have gjort det for lang tid siden

Vi skal først have ryddet Hans-Henrik Møller af vejen, og så tager vi os af Claus Bjerre. Men han har da lavet noget godt i sit liv, nemlig Karrusel.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#56 fazz 14 år siden

Fed film :P 5/6
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
Gravatar

#57 Nicki52 14 år siden

Peterescu (54) skrev:
min forkærlighed for RDJ og Conan Doyles London der var fanget perfekt, så må jeg sige 5/6.

RDJ og JL er en af grundende til jeg hader filmen, for det første passer de ikke ind i roller selvom RDJ opfører sig meget Sherlock-agtig, men jeg kan ikke fordrage RDJ. Syntes han ser for selvglad de forskellige film. Men vil give dem en ros: Bemærkningen med at politiet er så klumpe dumpe at de sletter sporene er meget Holmes og Watson.
Gravatar

#58 wimmie 14 år siden

Ok...så du bruger 75 kr på at se en film med skuespillere du ikke kan fordrage? Og dernæst brokker du dig over at man ikke skal opdatere Sherlock Holmes film... og at det var 75 kr ud ad vinduet...

Hvad forventede du egl. da du gik ind og så den?
Altså du vidste at det var en opdateret version af Sherlock Holmes med Robert Downey Jr. og Jude Law i hovedrollerne...og du har garanteret set trailers hvor de slås og kommer med rappe replikker.

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#59 Nicki52 14 år siden

Det er ganske simpelt: En spændende og troværdig historie.
Gravatar

#60 Spanner 14 år siden

Nicki52 (59) skrev:
Det er ganske simpelt: En spændende og troværdig historie.

Men da du jo tydelivis ikke kan forholde dig positivt omkring noget med RDJ giver det stadig ingen mening.

I øvrigt har jeg intet set i PR materialet op til filmen, der skulle give anledning til at tro, at det er en troværdig historie.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem

Skriv ny kommentar: