Man skal ikke have den store lup frem for at se, at “Sherlock Holmes” er en fantastisk vellykket opdatering af Conan Doyles klassiske mesterdetektiv. Og selv om filmen er propfyldt med action og humor, så giver den aldrig afkald på figurens og universets klassiske dyder. Den opdaterer dem blot og efterlader publikum skrigende efter mere. Kan I så komme i gang med den 2’er!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 frankdrebin 14 år siden

Det havde jeg slet ikke regnet med! Altså, at den kunne få 5 stjerner!

Nu skal jeg hvert fald ind og se den :D
Gravatar

#2 Twister 14 år siden

Lyder bedre end jeg havde regnet med. Men er nu stadig skeptisk. Synes ikke helt tonen i filmen (sådan som traileren præsenterer den) passer til Sherlock Holmes. Men filmen skal da bestemt have en chance.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#3 Ericmase 14 år siden

Wuhuuu! Nu skal jeg helt klart se den! :D
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#4 Collateral 14 år siden

Dobbelt. Sorry :/
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#5 filmz-Utyske 14 år siden

Med de overvejende positive anmeldelser denne film har fået, tror jeg sgu det er tid til en tur i biffen imellem jul og nytår. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#6 wimmie 14 år siden

#5 Også her :)

Jeg må indrømme at hvis valget kommer til at stå mellem Sherlock Holmes og Avatar...så bliver det Sherlock Holmes ;)
Måske bliver der råd til begge...

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#7 Batsy 14 år siden

Den skal Sku ses med Den Gamle :D, Når vi har set Avatar.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#8 dh-ad 14 år siden

Anmelderen skriver:

Problemet med Sherlock Holmes har altid været, at de intelligente og spændende mordopklaringer i bøgerne aldrig rigtig har fungeret særlig godt på film og tv


Shit, må jeg anbefale anmelderen at se: imdb, med den fantastiske Jeremy Brett. Jeg tvivler på, at det kan gøres bedre.

Og uden at have set den nye film, må jeg sige, at jeg tvivler på castingen af Robert Downey Jr. som Holmes og kan ikke forstå, hvorfor Jude Law ikke blev castet til denne istedet, og hvorfor man ikke castede en lidt mindre kendt til Watson.

På den anden side, glæder jeg mig til filmen og skal naturligvis se den.
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#9 jessup 14 år siden

Den første trailer de frigav for måneder tilbage sugede maks., men efterfølgende trailere og anmeldelser hiver indtrykket noget op.
This is just until June
Gravatar

#10 filmz-Bruce 14 år siden

#8 Basil Rathbone var også en særdeles god Sherlock Holmes, hvor især filmen Baskervilles Hund var i top.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: