Trods et plot, som er mere hullet, end den gennemsnitlige lejemorder bliver det i denne film, så afregnes der kort og kontant på action-området ved kasse ét – oven i købet til tonerne af et blæret soundtrack med forfriskende brug af kunstnere som Nirvana og Motörhead. Så er det kugleregn man vil have, bør man ikke misse denne filmens svar på skydeteltet – alle andre skal nok holde sig langt væk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Mercadian 16 år siden

Cool soundtrack, men var der andre end mig der bagefter sad og tænkte "Last Action Hero" ?
If practice makes perfect, but nobody is perfect, then why practice?
Gravatar

#32 filmz-vassago 16 år siden

#30: Jeg er ikke med, jeg dømmer da filmens på dens egne præmisser? Selvom jeg skriver at det bl.a. er instruktørens vision, at lave en hyldest til de største actionfilm, og ikke mindst lave den fedeste actionfilm ever. På de punkter fejler han totalt. Jeg skriver jo også, at jeg ikke kan noget af det andet seriøst - det langt over toppen overdrevne skuespil, den banale histore, den grinagtige timeline og ikke mindst bare actionscenerne - som i mine øjne bliver det stik modsatte af fed action.

Det er også altsammen aspekter der gør, at jeg ikke kan tage den seriøs - og så kan du bruge nok så meget tid på at forklare mig, at man bare skal lade være med at tage den seriøst - for så glider l*rten bedre ned - det ændrer dog ikke på at den smager af selvsamme.

Jeg mener da bestemt, at man skal starte med at have en seriøs tilgang til samtlige film man har tænkt sig at se. Så kan man bagefter se på om den fik fortalt det den ville - og ikke mindst det instruktøren ville.

Jeg synes filmen her fejler totalt, og jeg kan hverken tage den seriøst - eller useriøst.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#33 filmz-Jessmoeller 16 år siden

Masser maf bang, vang, men nøj hvor er handlingen dog ringe.
Med skuespiller som Poul G. og Clive O. burde der havde været mere, en næ...
2/6
Min samling:
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/jessmoeller
Gravatar

#34 Michael Andersen 16 år siden

#32
"Jeg mener da bestemt, at man skal starte med at have en seriøs tilgang til samtlige film man har tænkt sig at se.

Virkelig? Damn, det er godt nok en anderledes holding... Sorry :)

"Jeg er ikke med, jeg dømmer da filmens på dens egne præmisser?"

Når du anskuer en useriøs film, som en seriøs film, fordi det er instruktøren intention og vision, så dømmer du ikke filmen/resultatet på dens egne præmisser. I fodbold siger man at tabellen aldrig lyver. På samme måde lyver en film heller ikke, for en film er hvad den er, med mindre George Lucas kommer og retter i den ;) Trænerne og instruktørene udtaler sig tit om intentioner og visioner, men det er ikke er en skid værd, når man skal bedømme resultatet.

"Det er også altsammen aspekter der gør, at jeg ikke kan tage den seriøs - og så kan du bruge nok så meget tid på at forklare mig, at man bare skal lade være med at tage den seriøst - for så glider l*rten bedre ned - det ændrer dog ikke på at den smager af selvsamme.

Jeg har jo heller ikke noget imod at du synes at det er en lortefilm, men din måde at "læse" filmen på. Du siger at man skal starte med at have en seriøs tilgang til samtlige film, man har tænkt sig at se, men så ser du jo ikke alle film på deres egne præmisser, og slet ikke en film som "Shoot 'Em Up".
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#35 filmz-stente 16 år siden

Så 2 minutter af den og så kunne jeg ikke holde mere ud.
Gravatar

#36 filmz-vassago 16 år siden

#34: Der er jo mere i det end det. Nu har du låst dig fast i ordet intention - og det er jo ikke kun der den hænger. Du siger film er hvad de er, og det er jeg enig i, men jeg kan også postulere at: Film = summen af holdets samlede intentioner. Det skulle heller ikke gerne være forkert, så kan man bagefter diskutere om resultatet er nået. Der er jo heldigvis mange måder at anskue en film og filmproduktion på.

Når jeg ser en film, så kan jeg sagtens nyde en dårlig film. Jeg kan godt se en film med ringe historie, skuespillere, klipning, timeline, fotografering, musik eller lign - hvis den kan levere formidabelt i bare en (helst to) af kategorierne. Hvis f.eks soundtracket blæser mig væk, så kan den meget vel havne i samlingen, eller som "Running Scared" som udelukkende blev købt pga. klipning og cgi/grafik.

Jeg sorterer ikke i seriøse og useriøse film, men går udfra af at alle er tænkt som seriøse. Det forstået på den måde, at selv en film som "Commando" er tænkt som en seriøs actionfilm. Man havde tænkt sig at lave et actionbrag med catchy oneliners, og så meget historie som der nu skal til for at sluge den. Investorer har skudt penge i det, og folk på produktionsholdet laver filmen fordi de tror på den. Så er det muligt, at den bliver lidt ufrivillig morsom - i hvert fald med tiden - men det er i mine øjne stadig en seriøs film - men ikke seriøs som ala tv-avisen eller et stort anlagt historisk korrekt engelsk drama.

Men for mig kan intentionerne til tider også have en betydning, det gælder både de skjulte og de åbenlyse - og ikke nødvendigvis set på en all-PR-kinda-way, for klart siger alle at: "Det her er verdens bedste film", "Skidego' historie" og "Effekter der blæser dig ud af sofaen".
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#37 Michael Andersen 16 år siden

#36
Der er jo heldigvis mange måder at anskue en film og filmproduktion på.

Helt enig, men logikken bag den måde man vælger at anskue filmene skal jo også hænge sammen. Når man mener at film skal bedømmes på egne betingelser, så er en udenomsliggende ting som intentioner men f.eks. også tilskuerens forventninger bandlyst i hans bedømmelse af filmen.

Tidligere inddrog jeg selv egne forventninger til filmene, når jeg skulle bedømme dem, men den slags duer heller ikke hvis man mener at film skal bedømmes på egne præmisser, for så er man i gang med at bedømme filmen ud fra andre betingelser såsom traileren så fed ud, hypen er rigtig god eller what ever.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#38 filmz-vassago 16 år siden

Bandlyst og bandlyst, det kommer jo an på sammenhængen - og igen "bare" din mening omkring anskuelse af film - det er er ikke en ABC on how to read films. Det må i sidste ende være op til øjnene på beskueren, og ikke mindst hvordan han tolker det samlede produkt. Hvis man ønsker at inddrage mere info, for at kunne fortolke mere eller anderledes - så må det jo være frit for vedkommende - uden at det bliver mere eller mindre rigtigt/forkert.

Tilfører det f.eks en film et ekstra lag, at forfatteren måske har siddet i fængsel i 30 år, at der er noget af "ham" i historien, autobiografiske ting, eller historie der er fordrejet eller fortalt på en subjektiv/objektiv måde. Det er vel også "udenomsting", som har indflydelse på f.eks intention med en film - hvad vil man fortælle og hvorfor. Så er det muligt, at du får mere ud af dømme en film uden alt det - jeg har det bare til tider noget anderledes.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#39 Michael Andersen 16 år siden

#38
Bandlyst og bandlyst, det kommer jo an på sammenhængen - og igen "bare" din mening omkring anskuelse af film - det er er ikke en ABC on how to read films.

Men tingene skal jo hænge sammen, have deres egen logik, for ellers kan man jo bare sige at 2+2 er 5, fordi det er min menig. Det holder ikke.

Tilfører det f.eks en film et ekstra lag, at forfatteren måske har siddet i fængsel i 30 år, at der er noget af "ham" i historien, autobiografiske ting, eller historie der er fordrejet eller fortalt på en subjektiv/objektiv måde. Det er vel også "udenomsting", som har indflydelse på f.eks intention med en film - hvad vil man fortælle og hvorfor. Så er det muligt, at du får mere ud af dømme en film uden alt det - jeg har det bare til tider noget anderledes.

Det er jo også helt fint, men hvis man bedømmer den på alt muligt andet, men så bedømmer man den bare ikke på egne betingelser.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#40 filmz-vassago 16 år siden

Det det samlede indtryk/værk der er gældende for mig, fint hvis du ser det anderledes - det er dit tab... Æder du så også bare f.eks dokumentariske værker råt - f.eks Michael Moore film?
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

Skriv ny kommentar: