Det utraditionelle eventyr om den tykpandede, men hjertevarme Shrek har afsluttet sit sidste kapitel. Ikke på højde med den oprindelige film, langt fra, men trods alt en film, som får de sidste grin ud af karaktererne i en fortælling, der adskiller sig passende fra de forrige. Det står dog også tydeligt, at det grønne monster og hans følge ikke har meget mere at byde på. Så tilbage er kun at sige: Tak for alt gæve trold – og lad os så komme videre til noget nyt!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Nicki52 13 år siden

Har lige set 4'eren

Mine top Shrek-film:
Shrek
Shrek Den Lykkelige
Shrek 2
Shrek den tredje
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#12 Nicki52 13 år siden

Citater fra 24timers anmeldelse af Shrek Den Lykkelige

Hovedplottet i Shrek den lykkelige er taget direkte fra It's a Wonderful Life, hvor vores hovedperson får mulighed for at opleve, hvordan verden ville være, hvis han aldrig havde eksisteret.

Synes ikke det er fair at man samligne en tegnefilm for børn fra efter årtusindskiftet med en klassiker fra 1946. Det er da ligegyldigt at de har plottet fra en anden film når det er en tegnefilm der har børn som målgruppe.

men det åbner i hvert fald heller ingen horisonter for det unge publikum, der sigtes efter

Hvor ved han det fra? Han er jo over tredive år [Frederik Asschenfeldt Vandrup].
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#13 Patriarch 13 år siden

På et enkelt tidspunkt er den dog pænt hardcore, og jeg tog mig selv i at tænke: "hvad fanden vil min datter sige til DET HER!?"


Og hvad sagde hun så til den? Hvor gammel er hun?

Min knægt på 4 elsker 1'eren + 2'eren og jeg regner stærkt med at vi skal se 3'eren.

Så du den i 3D?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#14 PredatorX 13 år siden

Patriarch (13) skrev:
Og hvad sagde hun så til den? Hvor gammel er hun?

Min knægt på 4 elsker 1'eren + 2'eren og jeg regner stærkt med at vi skal se 3'eren.

Så du den i 3D?


Hun er 5½, men var ikke med... Jeg skal dog se den med hende så snart den kommer i danske biografer :) Jeg tror godt hun kan klare det hehe, og hun ELSKER også de to første... man er jo også skør hvis man ikke gør hehe

Ja, jeg så den i 3D, og det fungerede ligesom i "Up" perfekt efter min mening. Ikke for meget poke-in-the-eye eller andre "billige" effekter.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#15 Patriarch 13 år siden

Jeg så ikke UP i 3D men på DVD første gang... Kunne være jeg skulle prøve ToyStory3 i 3d... Jeg kan bare ikke helt gennemskue om det vil ødelægge knægtens oplevelse - det er jo noget aparte med sådan et par briller.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#16 PredatorX 13 år siden

Altså min datter syntes det var sjovt at skulle have briller på, tror du ikke bare kiddo vil synes det er en oplevelse? :)
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#17 Patriarch 13 år siden

Jo... jeg forestiller mig bare at han vil fokusere mindre på filmen og tage briller af og på.

Men konen skal nok med og hun vil sikkert ikke se 3D - så giver det måske sig selv. :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#18 elwood 13 år siden

#17

Gaffatape...

Problem løseren til alt.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#19 Patriarch 13 år siden

Til konen? ;)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#20 elwood 13 år siden

Jeg tænkte nu mest på knægten og brillerne, men tjaa hvorfor ikke 8-)

Gaffa løser alt, hvis det ikke virker, har du ikke brugt nok!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: