Niveauet er ellers rigeligt lavt: Her er nok sæd-, bæ- og urinjokes til at holde selv Mike Myers underholdt, men det hjælper alt sammen ingen verdens ting, når de er leveret med en så ringe timing og forståelse for, hvordan humor opbygges. Selv vittigheder, der burde være sikre hits, rammer forbi målet, og man sidder tilbage i dyb kedsomhed, mens alle de vante klicheer strømmer mod èn i uopfindsom indpakning.

Fortællingen halter utallige steder, og lavpunktet indtræffer, da Cukic hopper i poolen i filmens klimaks uden anden synlig årsag, end at den slags plejer man at gøre i sådan nogen scener. Inden da er filmen dog for længst druknet, og man sidder blot tilbage og længes efter slutningen. Det kan derfor heller ikke undre, at Lasse Spang Olsen ikke ønsker at have sit navn på “Simon & Malou”. Hvis jeg havde stået bag denne rædsomme film, ville jeg også længes tilbage efter nogle eksploderende biler.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Yoda 14 år siden

Den har du ramt klokkerent! God anmeldelse af en overmåde ringe film.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#2 Petrescu 14 år siden

Uden at have set filmen, men efter denne anmeldelse at dømme, er det på tide at der tænkes i nye baner i forhold til danske komedier. Her tænker jeg også på "Ved Verdens Ende" og den laaaaange række af danske komedier der toppede for en del år siden med "Den eneste ene", "Blinkende Lygter" og til dels "Italiens For Begyndere".

Men det er så to strikes for den gode Novotny, der ikke var alt for heldig med den jammerlige "Den Sorte Madonna".
Gravatar

#3 Kruse 14 år siden

Ikke det mindste overraskende! Traileren var en af de dårligste og kedeligste jeg har set i lang tid.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4 Yoda 14 år siden

Peterescu (2) skrev:
der ikke var alt for heldig med den jammerlige "Den Sorte Madonna".


Jeg stod af, da Birthe Neumann begyndte at lege med automatvåben ...
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#5 MuManden 14 år siden

Det er vel også lidt tankevækkende at der ikke er nogen der vil stå frem som instruktør...
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#6 wimmie 14 år siden

Haha...fantastisk anmeldelse - karakteren svarer godt til mine forventninger af filmen. Springer som forventet let og elegant hen over den ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#7 thomas040 14 år siden

ha ha... birthe neumann med automat-våben... det lyder da egentlig meget sjovt...
Failure is a zero out.
Gravatar

#8 filmz-Thomas 14 år siden

HALLO! DETTE ER EN TOP GRINER FILM! De fleste af jer har jo overhovedet ikke set den. jeg var til en visning i søndags i en stopfuld bio hvor samtlige lå flaaaade af grin og tøserne fik også klump i halsen lige der hvor de skulle. sjov med drengene. sjov med kæresten. den kan det hele. Slap af med at dizze en fed romantisk komedie bare fordi nogle småbumsede anmeldere ikke lige har samme humor. vi er mange der slet ikke kan genkende de mavesure anmeldere. men som set før vil publikum og anmeldere ikke se det samme. Simon og malou skal nok blive set af rigtig MANGE
Gravatar

#9 Highland Park 14 år siden

#8: Hej Lasse. Velkommen til Filmz. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#10 Nicki52 14 år siden

Thomas (8) skrev:
HALLO! DETTE ER EN TOP GRINER FILM! De fleste af jer har jo overhovedet ikke set den. jeg var til en visning i søndags i en stopfuld bio hvor samtlige lå flaaaade af grin og tøserne fik også klump i halsen lige der hvor de skulle. sjov med drengene. sjov med kæresten. den kan det hele. Slap af med at dizze en fed romantisk komedie bare fordi nogle småbumsede anmeldere ikke lige har samme humor. vi er mange der slet ikke kan genkende de mavesure anmeldere. men som set før vil publikum og anmeldere ikke se det samme. Simon og malou skal nok blive set af rigtig MANGE

Der var jeg også. Jeg sad på anden række. Det var svært at få billetter. Men hvis Julefrokosten får to stjerner, er det fandme dårligt anmeldt. Simon & Malou er 100 % bedre end Julefrokosten. Simon & Malou er bedre end Den sorte Madonna. Syntes I skal give den en chance.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: