Filmens sidste og formentlig svageste joke før rulleteksterne begynder, tydeliggør blot, hvor ringe selvjustits de i alt elleve(!) manuskriptforfattere har besiddet. Farmand Homer er skyld i en gevaldig naturkatastrofe, der får præsident Schwarzenegger (en figur, der slet ikke er så sjov, som han burde være) til at beordre byen Springfield isoleret fra omverdenen. Det lykkes Simpson-klanen at flygte til Alaska, men en forudsigelig stribe tilfældigheder tvinger Homer til at revurdere sin familierolle og omgangskredsens værdi for 117. gang og dernæst prøve at redde dagen. Gamle underholdende kendinge såsom den magtsyge milliardær Mr. Burns, klovnen Krusty og dennes forhenværende og psykopatiske assistent, Sideshow Bob, savnes virkelig.
Når lille Maggie udbryder ”fortsættelse!” under rulleteksterne, kan man dog kun applaudere den charmerende lille babys oplagte forslag. For selvom “The Simpsons Movie” ikke er noget epokegørende mesterværk og heller ikke engang en virkelig god komedie, så er det svært ikke at indrømme et ønske om endnu en gang at befinde sig i selskab med den dysfunktionelle familie i biografmørket. En familie, som de fleste af os nok nærmest anser som en del af vores egen. Man kan kun håbe, at Groening og Co. tager ved lære, før den uundgåelige toer udkommer, for “The Simpsons Movie” er uheldigvis noget af en forspildt mulighed. D’oh!
#41 filmz-"K" 17 år siden
Og mit indlæg var i øvrigt et svar til #32. Som jeg egentlig tror, jeg er enig med ;-), ville bare lige udpensle det.
#42 mimic 17 år siden
#43 filmz-"K" 17 år siden
Og hvem snakker om at være klog?
Jeg pointerer bare, at man godt kan lave en fornuftig vurdering af, om en film er god eller ej. Deraf grundlaget for denne side.
#44 mimic 17 år siden
Det ligesom at sige at jeg har dårlig smag fordi jeg foretrækker et glas cola til julemaden end et glas rødvin. Folk har forskellige meninger og hva de synes som smager bedst.
Derfor ka man ik sige man har dårlig smag.
#45 Riqon 17 år siden
#46 mimic 17 år siden
#47 filmz-mader 17 år siden
Mener faktisk at Gil er med, omend det er ganske kort i forbindelse med en panorering igennem en rasende pøbel af hævnlystne mennesker..
#48 filmz-henne 17 år siden
PS: Min mening er den rigtige, og alle andre har dårlig smag.
#49 filmz-"K" 17 år siden
Nogle kan godt fortrække det sidste fremfor det første, og det er ganske fint, men det er dårlig smag.
#50 mr gaijin 17 år siden