I det hele taget er “skygge” et tema, der gennemsyrer hele filmen. Fortidens skygger, efterretningstjenestens skjulte kamp mod en ukendt, ofte usynlig fjende, og helt overordnet en mørk film med kun få humoristiske indslag. James Bond får lov at lide både fysisk og psykisk, uden at det tager overhånd. Selv når filmen prøver nye ting af, mister den aldrig seriens særlige stemning og charme. Daniel Craig er også for alvor trådt ud af de skygger, som tidligere inkarnationer af agent 007 har kastet. Hans udgave er en tidssvarende version. En moderne mand, som kan vise følelser og have ligeværdige, kvindelige makkere, men som stadig kan fyre platte jokes af midt i en ildkamp. Alt sammen uden at tabe ansigt eller svigte den legendariske coolness, som nu har et halvt århundrede på bagen. Og man skal være et skarn, hvis den afsluttende scene ikke udløser en varm, nostalgisk følelse og høje forventninger til, hvad den 24. Bond-film vil bringe.

Se også: Filmz TV går til makronerne i EKSPLOSIV James Bond-hyldest!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Ericmase 11 år siden

Sådan! God anmeldelse!

"Navnet er Deakins, Roger Deakins" = HA! :D
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#2 bjarke 11 år siden

Ja, bestemt en både medrivende og pokkers flot omgang Bond. Der ikke noget antikvarisk over Daniel Craigs agent, der i denne ombæring yderst vellykket mikser traditionen op med en brutal alvor - der desuden balanceres med tør og underspillet humor hele vejen. For godt nok er her liv og død på spil, men man må ikke glemme, at det trods alt er kulørt Hollywood-underholdning – i ordets mest positive forstand.

Og jep, den der scene i kontorbygningen i Shanghai er sat'me vild :) Den klart bedste af Craigs ture i rollen som Bond.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#3 Shadow_Dude 11 år siden

Fy for satan det lyder sgu godt! Nøj hvor jeg glæder mig til at se den!
"Gotta love modern weapons tech. Easier for an one-armed man to fire a missile launcher than pull on his pants"
Gravatar

#4 BN 11 år siden

Det lover jo virkelig godt for 'Skyfall'! En yderst velskreven anmeldelse, som det var en fornøjelse at læse.

P.S. Der er lige en mindre skrivefejl i anmeldelsen. Selvom ingen af os vel har noget imod at "trykke hænder", så er jeg temmelig sikker på, at "gg" vil gøre underværker for følgende sætning:

Bare få minutter inde i den klassiske, hæsblæsende åbningssekvens fornemmer man, at filmen og karaktererne er i trykke hænder hos Mendes.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#5 Outbound Sith 11 år siden

#4 Rettet! (Piiiinligt. :) )
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#6 elwood 11 år siden

Skal se den på Søndag, sammen med 2 andre venner, men jeg glæder meget til filmen, og jeg glæder mig især til og se Johan's Filmz TV indslag senere på ugen i forb. med filmen.

Tror ikke jeg har set så mange behind the scenes billeder fra et filmz tv segment før, det virker som et ganske stort setup, jeg frygter blot jeg vil føle det er for kort, når først det er i gang.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#7 Ispep 11 år siden

Lyder godt. Men det er ikke så meget Sam Mendes' fortjeneste mht. action. Man giver altså for lidt kredit 2 unit directors, som er hyret på denne film. Jeg tror ikke Sam ved ret meget om det med hans baggrund in mente. Jovist, han skal stadig bifalde og godkende det, men det er altså nemmere at godkende noget der er lavet af dygtige proffer :D Nåh, blot en tanke, men ellers glæder jeg mig squ meget til denne film, som har modtaget virkelig pæne ord. Forhåbentlig årets film.
Gravatar

#8 Batsy 11 år siden

Lyder satme godt!, glæder mig til endnu et fedt bond eventyr!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#9 Slettet Bruger [813993200] 11 år siden

Den har også fået gode anmeldelser af den danske presse og har en rigtig god rating på RT: 96% blandt anmelderne og et gennemsnit på 8,4/10.

http://www.scope.dk/film/8309-skyfall

http://www.rottentomatoes.com/m/skyfall/
Gravatar

#10 Aggeri 11 år siden

Puha, nu skal jeg da HELT sikkert ind og se den i weekenden, og det kan ikke vente! :D

Skriv ny kommentar: