Filmen er instrueret af Raja Gosnell, der tidligere har smølfet så elendige sager som “Big Mommas House”, “Scooby-Doo” og “Beverly Hills Chihuahua”. Her demonstrer han en lige så komplet mangel på indsigt i, hvordan man smølfer en god film, og ikke overraskende er den smølfet til med tis og pølle-vitser af den dårligste slags. Det er i det hele taget en deprimerende affære at overvære “Smøferne”, hvor selv de kære blå er berøvet enhver smølfecharme og i stedet fremstår som nogle umådeligt belastende og irriterende størrelser. Man sidder tilbage med en umådelig lyst til at få opklaret den ældgamle smølfegåde: Hvilken farve bliver en smølf egentlig, når man kvæler den?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 Hr. Nielsen 13 år siden

Hvis man stopfoder børn med lort hele livet, er chancen for at de rent faktisk kan lide det som voksne til stede. Så nej, jeg synes ikke bare vi skal acceptere at det er en god film fordi børn griner. Jeg vil i hvert fald på mine egne børns vegne gerne give dem noget langt mere kvalitativt, når det nu er der.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#62 Collateral 13 år siden

Thomas E. Nielsen (61) skrev:
Hvis man stopfoder børn med lort hele livet, er chancen for at de rent faktisk kan lide det som voksne til stede. Så nej, jeg synes ikke bare vi skal acceptere at det er en god film fordi børn griner. Jeg vil i hvert fald på mine egne børns vegne gerne give dem noget langt mere kvalitativt, når det nu er der.

Amen. Meget præcist formuleret!
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#63 MOVIE1000 13 år siden

Jeg tror jeg vil lave et lille forsøg, leje Smølferne når den udkommer og sætte mine 2 niecer til at se den, for at se om de bliver dummere af at se den, eller om de går over til at se Stanley Kubrick istedet. Selvfølgelig er der taget forholdsregler om at jeg skal side ude ved sidelinjen og observere, jeg må på intet tidspunkt få øjenkontakt til skærmen da det kunne gå ud over min endelige konklusion.

The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#64 Batsy 13 år siden

Når min bror har lært engelsk og er 14-16 år skal han se The Godfather triologien og HAN SKAL se dem basta
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#65 Muldgraver 13 år siden

Du må huske at lave tests før og efter, måske noget med hvor længe de kan se givne film af Kubrick førend de siger de vil se noget andet, IQ-tests eller lignende. Interessant empirisk tilgang til film :)
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#66 dewin 13 år siden

Hvis anmelderen virkelig sammenholder den her film med originalmaterialet, så giver det da anledning til forundring over at han synes smølferne er "øretæveindbydende" med deres smølf mig her og smølf mig der sprog. Sådan taler de altså også i tegneserierne!!! Så jeg synes at det er ret tydeligt, at der er for meget fordomme på banen her (eller hvad fanden det nu kan være). På et site som FILMZ, så forventer jeg altså også at en anmelder kan sætte sig ind i en films målgruppe, især hvis han slet ikke ER i målgruppen... hvis ikke, så skal anmelderen bare ikke anmelde filmen! Det er jo ikke retvisende. Sender I også en Twillight hater ind for at bedømme Breaking Dawn?

Det er det min kritik går på. Jeg synes ikke at Smølferne er så ringe en film, MEN jeg har 100% respekt for at andre måske synes at det er 100% dårlig. Jeg ville ikke være enig, men det er fair nok. MEN, når en anmelder på et kyndigt filmsite giver 1 stjerne og fyrer en lang bunke selvmodsigende og uforstående ævl af, så synes jeg at der er et problem!
Gravatar

#67 Muldgraver 13 år siden

Heh, jeg tror slet ikke du har læst anmeldelsen :)
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#68 Hr. Nielsen 13 år siden

dewin (66) skrev:
Sender I også en Twillight hater ind for at bedømme Breaking Dawn?
Nok svært at finde en anden, hvis det skal være en der har lært at stave;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#69 gi-jones 13 år siden

Jeg vil gerne indskyde, at jeg intet problem har med at konkludere at denne film er lige til at lukke op og skide i uden at have se mere af den end plakaten.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#70 Collateral 13 år siden

dewin (66) skrev:
Hvis anmelderen virkelig sammenholder den her film med originalmaterialet, så giver det da anledning til forundring over at han synes smølferne er "øretæveindbydende" med deres smølf mig her og smølf mig der sprog. Sådan taler de altså også i tegneserierne!!! Så jeg synes at det er ret tydeligt, at der er for meget fordomme på banen her (eller hvad fanden det nu kan være). På et site som FILMZ, så forventer jeg altså også at en anmelder kan sætte sig ind i en films målgruppe, især hvis han slet ikke ER i målgruppen... hvis ikke, så skal anmelderen bare ikke anmelde filmen! Det er jo ikke retvisende. Sender I også en Twillight hater ind for at bedømme Breaking Dawn?

Du lytter ikke det mindste efter hvad der bliver sagt til dig. Du har, lyder det til, besluttet dig for hvordan denne anmelder er gået til filmen, og det kan ikke forandres. Så ser ikke den store grund til at køre diskussionen videre. Agree to disagree.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: