“Snowden” er et partsindlæg, som en Michael Moore ville kunne have lavet det. For selv om Rhys Ifans’ NSA-chef siger, at det handler om frihed kontra sikkerhed, så gør Oliver Stone aldrig det til et reelt dilemma. Vi ser aldrig den sikkerhed, som overvågningen kan give. Kun manglen på frihed. Kun at de andre er nazister. Derfor har I intet at frygte herfra, NSA.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Geekalot 7 år siden

Alt hvad der kan være med til at udslette de analfabeter til Isis, Al-Qaeda og alt muligt andet lort der kun skal ud slettes og ikke andet, har jeg noget imod han har offentlig gjort noget med. Der var ingen grund til han skulle offentlig gøre det. Om de så smed 10 atom bomber dernede så ville det ikke røre mig at nogen Nato lande ikke var spurgt. Ja jeg er meget hård hvad sådan noget angår.
Men jeg kan se det som et problem når de går og udspionere deres allierede. Det ikke noget man gør imod en allieret.
For de lave algoritmer der går ind og finder visse samtaler eller tekster på tlf nettet eller internettet ha jeg intet imod. Hvis det kan være med til at rede liv i sidste ende, så det det værd, syntes jeg. Eneste der sker ved at Snowden offentlig gøre det, er at disse personer som har til formål at skade andre, vil søge andre steder hen for at skjule deres kommunikation, som foreksempel via playstation nu. Og der da helt sikkert andre steder de bruger også som vi intet aner til, men som NSA eller CIA heller ikke kender til, på grund af Snowden. Så selv om nogle ting er godt han har bragt frem, er der overvegende for meget der er skidt han har bragt frem.
Syntes jeg faktisk ikke helt man kan være i uenige om, selvom jeg kan forstå at det kan man :)
Gravatar

#22 kblood 7 år siden

Men du aner jo ikke mængden af godt og dårligt han har bragt frem. NSA og CIA er korrupte, det samme gælder FBI. De er jo værre end ISIS med den magt.

ISIS kunne de jo fjerne indenfor 3 måneder hvis de gad, de kunne have stoppet dem før de fik noget som helst magt til at overtage oliekilder, våben og andet militær grej så de til sidst nu har en økonomi der nok er større end Danmarks.

Tror du de nu har bombet ISIS mindre fordi Snowden afslørede deres svine streger? Nej vel? Så du har fået hvad du vil have, og folk ved at man ikke skal stole på virksomheder med servere i USA, eller tro at data på nettet generelt er sikkert medmindre man tager seriøse forholds regler.
Gravatar

#23 Geekalot 7 år siden

Ahh nu tror jeg altså også du gør dem være en de er :) Men ja Isis har fået lov at være der alt for længe. Så kan man jo lige studse over den når man ved at USA rent faktisk tjene penge på at føre krig. Uden krig var det land gået rabundus for årtier siden.
Gravatar

#24 kblood 7 år siden

Og endnu hurtigere hvis de lande som de havde krig i havde fået lov til at sælge deres olie i en anden valuta end dollars... hvilket så blev stoppet af at USA kort efter var i krig imod dem.

Men altså FBI er blevet fanget i efter 9/11 at være blevet lidt for grådige. Der blev sat et system op, så at FBI blev belønnet for at fange terrorister i USA, men måske det var en lidt for god belønning, for de begyndte så at betale deres informants for at få folk til at blive terrorister, og gav dem endda penge så de kunne købe våben og bomber af FBI folk, som FBI jo så kunne optage ske, og så kunne FBI heldigvis når at stoppe dem lige inden det blev farligt, deres informant for belønning for at have givet dem "god info" og de får en dusør.

Der er en længere tale om det på TED, hvor en person fortæller om en undersøgelse af dette og alle de beviser man fandt, og hvilke sager det drejede sig om og sådan.

Echelon, det som NSA brugte i 80erne til at aflytte telefoner i USA og EU, blev også brugt til at kunne få gode tips om handler der kunne hjælper virksomheder i USA, så de virksomheder kunne komme til en handelsaftale de ellers ikke havde hørt om og vide hvad de skulle byde for at byde over konkurrenten.

Generelt virker NSA og CIA ikke specielt opsatte på at forhindre terrorisme eller krig, og tror snart at det falder sammen for dem og der kommer mere frem og hvad de har gjort af ugerninger, selvom de nok er blevet bedre til at skjule deres spor efter de brølere de ellers har lavet igennem tiden.

Husk på at med ISIS er medierne ude efter at få alt frem som får ISIS til at se store og farlige ud, men når det er CIA og NSA virker det til at det samme system gør en del for at beskytte dem. Bare se Snowden sagen, og det faktum at han IKKE havde mulighed for at gå lovens vej med alt dette.

Og ja, military industrial complex i USA er en maskine som er svær at stoppe, de vil have krig og tjener stort på det, om det så er USA der går i krig eller to andre lande.

Skriv ny kommentar: