Assayas har skabt et modent, mæglende drama, der med rolig hånd jonglerer med og diskuterer etik, æstetik og moral uden behov for at overdramatisere eller overspille sin fortælling. Fraværet af vekslende tempo gør dog hele affæren lidt for træg, hvilket en herligt livsglad afsluttende sommerscene råder en smule bod på. Ligeså vel som den første time på et museum kan være berigende og lærerig, så kan den anden time være ligeså travende og lidt småkedelig. På afstand erindres museumsbesøget imidlertid som et solidt minde – parallellen til “Sommertid” er ikke fjern.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Bruce 13 år siden

#20 Jeg synes det er kanon, at du har mod på det! Skuespillet i filmen er fantastisk. Måske fordi der ageres intelligent, normalt og der ikke har siddet en manuskriptforfatter og forsøgt at snige et plottwist ind. Som Ebert skriver

The actors all find the correct notes. It is a French film, and so they are allowed to be adult and intelligent.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#22 filmz-ab 13 år siden

#19

Det skal jeg vitterligt ikke gør mig klog på, hvorvidt hun har oplevet døden i hendes kredse eller ej, eller om hun kan relatere til selvsamme. Jeg tror de fleste kan relatere. Men en film der berører disse temaer, er jo ikke garant for, at man automatisk skal blive grebet.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#23 filmz-ab 13 år siden

Nicki52 (20) skrev:
#18
Det vil have virket for et halvtår siden, men ikke mere for min filmsmag har ændret sig. Kan ikke lide platte komedier og hvis jeg gir en actionfilm seks stjerner betyder barew at jeg blev fanget og der er fede stjerner med. Jeg gav The Expendables 3 stjerner og Julefrokosten og Blå mænd får ingen. Hvis det ikke er det der står på min profil, er det fordi jeg ikke har opdateret dem. Og jeg har ingen topfilm (jo, Inception).


For at holde mig oppe, skal jeg drille lidt, så jeg også selv kan grine af egne jokes :-) Bruce er altid så alvorlig, når uret har passeret et tiden om natten :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#24 filmz-Bruce 13 år siden

a@babo (22) skrev:
Det skal jeg vitterligt ikke gør mig klog på, hvorvidt hun har oplevet døden i hendes kredse eller ej, eller om hun kan relatere til selvsamme. Jeg tror de fleste kan relatere. Men en film der berører disse temaer, er jo ikke garant for, at man automatisk skal blive grebet.


Jeg har heller ikke talt om, at man skal blive grebet. For min skyld kan hun le. Jeg taler om benyttelsen af ordet "uvedkommende", som betyder "uden interesse, irrelevant, ligegyldig". Hun må for min skyld gerne kritisere filmen, men jeg er komplet uenig i brugen af ordet "uvedkommende" i den forbindelse. Men der vil jeg så foreslå, at man ser filmen for at forstå, hvad jeg mener.

#23 Vejret er omskifteligt og det er jeg også :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#25 filmz-ab 13 år siden

#24

Tjo. Nu har jeg ikke læst hendes hele anmeldelse, men muligt hun vitterligt mener, at den var uden interesse og var irrelevant? Til trods for, at filmen berører disse temaer. Jeg fandt f.eks Antichrist totalt ligegyldig da (ja og uvedkommende), og så kan jeg få nok så mange analyser af den smidt i nakken, men det ændrer ikke det store.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#26 filmz-Bruce 13 år siden

a@babo (25) skrev:
Tjo. Nu har jeg ikke læst hendes hele anmeldelse, men muligt hun vitterligt mener, at den var uden interesse og var irrelevant? Til trods for, at filmen berører disse temaer.


#25 I såfald #19

Jeg fandt f.eks Antichrist totalt ligegyldig da (ja og uvedkommende), og så kan jeg få nok så mange analyser af den smidt i nakken, men det ændrer ikke det store.


Irrelevant for mig i og med, at jeg kun har set begyndelsen af Antichrist og ikke kan sætte det i kontekst.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#27 filmz-ab 13 år siden

#26

Ikke for at bolle en flue, men jeg tror nu nok godt, at både hun og andre folk kan relatere til døden, og ha' empati, hvis en film er sigende og fængende nok.

Hvorfor så du kun begyndelsen? Ikke at jeg ikke forstår dig :-)

Du bør da se 3 monkeys, den var ret god, hvis vi holder os til udlandet :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#28 filmz-Bruce 13 år siden

a@babo (27) skrev:
Ikke for at bolle en flue, men jeg tror nu nok godt, at både hun og andre folk kan relatere til døden, og ha' empati, hvis en film er sigende og fængende nok.


Jeg synes din fascination af intim samkvem med insekter er stigende. Jeg er dog ganske liberal omkring seksuelle præferencer :)

Derudover ... se #19

Hvorfor så du kun begyndelsen? Ikke at jeg ikke forstår dig :-)


Fordi det er en film jeg vil se, når jeg en dag lige har lyst. Forrygende start. Men nogle film, skal man være i humør til. Og det er svært at konkurrere med Mad Men :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#29 filmz-ab 13 år siden

#28

haha!

Jeg ved nu ikke hvornår man bliver i humør til at se Trier's syge hjerne :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#30 filmz-Bruce 13 år siden

#29 Det er ikke altid normalen, som er mest seværdig :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: