Assayas har skabt et modent, mæglende drama, der med rolig hånd jonglerer med og diskuterer etik, æstetik og moral uden behov for at overdramatisere eller overspille sin fortælling. Fraværet af vekslende tempo gør dog hele affæren lidt for træg, hvilket en herligt livsglad afsluttende sommerscene råder en smule bod på. Ligeså vel som den første time på et museum kan være berigende og lærerig, så kan den anden time være ligeså travende og lidt småkedelig. På afstand erindres museumsbesøget imidlertid som et solidt minde – parallellen til “Sommertid” er ikke fjern.
#31 filmz-Bruce 14 år siden
New York Times:
"... packed nearly to bursting with rich meaning and deep implication".
#32 Nicki52 14 år siden
Jeg har altid mod på at prøve noget nyt. Jeg har prøvet fransk thriller. Nu er tiden inde til fransk drama. Og jeg ved godt jeg ikke er intelligent. Mange gange er jeg for hurtigt at dømme film. Ligesom Antichrist for jeg vidste ikke det var Lars og jeg troede det var en pisse uhyggelig gyser. Det var den så også på en måde, en meget stille en af slagsen.
Grund til jeg nu prøve at se film med mening er fordi at jeg gerne vil udvide min horrisont, istedet for halvhjernede action film eller komedier.
Du må stoppe med det, du burde da vide nu at jeg tager næsten alt skide seriøst ;-)
Hvad har du at opmundre med? Hvad har du i stomiposen, som a@babo vil sige :-)
Nej, spøg til side. Hvis vi ser bort fra a@babo kritiserede "Antichrist", som han har sin gode ret til når det nu er et frit land, så synes jeg diskussionen er ret ligegyldig når manden ikke en gang har set Sommertid. Hvis han tror på en uduelig anmelder fra et eller andet blad eller avis, så er det hans egen sag. Måske bryder hun sig ikke om den slags film.
#33 Skeloboy 14 år siden
#34 filmz-Bruce 14 år siden