“Spider-Man 2” fanger tilskueren i sit net med intelligens, action og humor. Filmen leverer solid, gennemtænkt og eksplosiv underholdning og har langt mere tyngde end etteren. Anden del i filmserien om superhelten med de mange problemer træder ind i rækken af tegneserie-filmatiseringer som en af de absolut bedste. Lille Peter Edderkop er blevet voksen.

Læs mere om Spider-Man i Spider-Man: Tema og konkurrence.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-psykopatrick 19 år siden

ja ja.... det gør mit også..... og computeren til at se bertelsen på....
-----
Gnomes: Time to go to work, work all night. Gotta get underpants we. We won't stop until we have underpants. Lots of yummy pants we.
Gravatar

#22 wiseguy 19 år siden

Kommer lige fra biffen, er stadig helt høj!! Glem alt om Superman, Batman, Hellboy ja sågar mine højtelskede X-Men. Spiderman rules!!! Spiderman 2 er til dato den bedste "superhelt-film". Som "gammel" fan af tegneserierne, kan jeg kun sige: Way to go, Sam Raimi!! Filmen er tro mod tegneserierne. Der er action og smæk for skillingerne, kærligheden til M.J., og ikke mindst humoren. Jeg lå flad af grin under elevatorscenen, og selvfølgelig alle scener med Jameson. Det er et perfekt cast som bare bliver bedre og bedre. Gud hvor er det da fedt at se en 2'er, som bedre end 1'eren (Der kunne Wachowski-brødrene lære en ting eller to) Filmen var også et bevis på, at film, på trods af at vores hjemmebiografer konstant bliver bedre og bedre, stadig SKAL ses i biografen. Lyden i scenerne hvor den kære "Otto" starter sin maskine: WOW !!!
Total fed film!! og husk nu den skal bedømmes for, hvad den er, nemlig en filmatisering af en tegneserie og ikke en f...ing James Ivory film!!
Som sagt jeg er stadig ikke kommet ned på jorden, og mitindtag af cola har været højt, så måske modererer jeg mig lidt i morgen, men mit første skud fra hoften er 6/6. Jeg kender en der skal til at rode i gamle flyttekasser efter tegneserier i morgen :)
___________
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#23 filmz-mette bach 19 år siden

Hold da kæft den var god!!! Tror næsten at den sammen med Pirates of the Carribean er de bedste film jeg har set i lang tid. Tro mig folkens den har alt.... Flot præstation af alle... Redaktøren var hylemorsom... Helt klart 6 stjerner.
Gravatar

#24 filmz-maz 19 år siden

Ja en super film! Ja Redaktøren var skide skæg! Og det var fanme fedt det med toget.
Gravatar

#25 Skobbolop 19 år siden

go get em TIGER!

jeg ELSKER disse referencer til tegneserien... føj hvor er det godt.. og hvem sagde 2 skurke?.. der er da allerede lagt op til 3:

1. Harry Osborn aka green goblin
2. så er der venom som der er blevet talt om, og hvis de så lige ændrer Eddies navn til John Jameson, så passer det fint med at han har fået symbioten med fra rummet.. lige som Eddie er han self. sur på peter parker pga. han stjal Mary Jane fra ham
3. Firbenet (aka the lizard). Det er self. Dr. Conners (peters lærer), som jo manglede en arm.. (det fortalte en af mine venner i hvert fald at han gjorde... jeg bemærkede det ikke selv)

satser ikke på at alle 3 dukker op i næste film, men de har da i hvert fald lagt op til en del...

fik jeg forresten sagt at filmen er vild?

skønt at min login igen virker... hurra for film!
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#26 filmz-Ulle 19 år siden

#25

er Venom den samme som Yellow Goblin?

Ellers kanon film....5/6 herfra
Ulle
Gravatar

#27 filmz-Kadann 19 år siden

#25 -

Nope, Det er to forskellige personer. Den Gule Djævel, som han hed på dansk, er en person som har fundet Green Goblins udstyr og bruger det som Green Goblin, men ikke viderefører navnet.. Der er så 4 personer bag den indentitet i løbet af tegneserien, så vidt jeg husker, ligesom der er flere personer der er Green Goblin.

Venom er en journalist, som smelter sammen med en symbiot. Denne symbiot stammer fra det ydre rum, og er kommet til jorden via Spider-Man, da han fejlagtigt tror at det er en levende dragt han har bragt hjem.

Og iøvrigt fed film. Meget bedre end den første, og en masse stjerner herfra, ikke mindst pga. valget af skuespiller til Doc Ock. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#28 chandler75 19 år siden

Jeg mener Den Gule Djævel hedder Hobgoblin, ikke Yellow Goblin.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#29 Munchkim 19 år siden

#4 og #8: Jeg har hele serien der er udgivet på dansk.
Jeg ved godt at Parker kalder ham for Doc Ock, idet han gør det for at latterligøre skurkene, men derfor syntes jeg ikke at han skal latterliggøres ved at andre kalder ham det. Hans "rigtige" navn er Doctor Ocktopus.

Ud over det lille øf, så håber jeg at de snart begynder at hive de seriøst seje skurke med. Tror bare stadig den bliver svær med Venom hvis man ikke får den Skjulte Strid med. Ellers ville jeg ihvetfald føle mig skuffet som Marvel fan hvis de kom på en eller anden latterlig undskyldning ligesom de gjorde i tegnefilmene.
Gravatar

#30 Skobbolop 19 år siden

synes det ville være komplet malplaceret at hive den skjulte strid ind i en spiderman film....

John Jameson kan fint have taget den med fra rummet..
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"

Skriv ny kommentar: