“Spider-Man 2” fanger tilskueren i sit net med intelligens, action og humor. Filmen leverer solid, gennemtænkt og eksplosiv underholdning og har langt mere tyngde end etteren. Anden del i filmserien om superhelten med de mange problemer træder ind i rækken af tegneserie-filmatiseringer som en af de absolut bedste. Lille Peter Edderkop er blevet voksen.

Læs mere om Spider-Man i Spider-Man: Tema og konkurrence.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 wiseguy 19 år siden

#37 Skægt at du nævner McFarlane. Efter at have set filmen i går, måtte jeg til at rode efter gamle tegneserier i dag. Jeg har solgt næsten hele min samling lige pånær mine originale amerikanske Mcfarlane issues. Så jeg havde lige et nostalgi-trip i eftermiddags :)
______
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#42 filmz-MartinNH 19 år siden

Fed film! Efter at have læst alle de positive anmeldelser forventede jeg selvfølgelig meget af filmen men jeg havde ikke drømt om at den var så god! Se den nu :)

:::::::Spoilers::::::

Doctor Octavius var fantastisk, dejligt med en skurk der ikke er gennemført ond. Scenerne med fusionsreaktorerne var utroligt veludførte, man fornemmede virkelig hvilke voldsomme kræfter der blev leget med. Lidt skræmmende at tænke på at man om måske 50 år har de første fusionsreaktorer kørende.

Scenen hvor den bevidstløse Peter Parker bliver båret gennem toget af de passagerer han havde redet var rigtig god og rørende, i det hele taget var hele tog-sekvensen meget medrivende. Scenen i elevatoreren var guld værd!

Er det bare mig eller har Spiderman kontaktlinser på? *g*

Tror snart jeg må ind og se den igen!

6/6 herfra. Glæder mig til 3'eren selvom jeg næsten ikke kan forestille mig at den kan leve op til 2'eren.
Gravatar

#43 filmz-Nexus 19 år siden

kæft en skod film
Gravatar

#44 filmz-ElScorpio 19 år siden

#43: Tak for din yderst oplysende kommentar. Du har virkelig overbevist os med din yderst velformulerede retorik!
Come and get it! El Scorpio is ready!
Gravatar

#45 Mr Grau 19 år siden

Spider-man 2 er den fedeste film jeg har set i MEGET lang tid, og jeg synes ikke den ligner 1'eren på nogen måder. Sam Raimi har fået det hele smeltet godt sammen, og det synes jeg er total fedt... 1'eren beskæftigede sig med hvordan det var at blive Spider-man, hvorimod 2'eren er meget mere mørk og handler om hans liv som Spider-man!
Jeg kan slet ikke ventet til 3'eren, men jeg er dog lidt bekymret for hvis det er Venom som bliver skurken:s Så bliver det sådan en computerskabt kamp mod det gode og det onde... Men hvad... Jeg er stor fan af filmene og det kunne msåke blive meget fedt med Venom alligevel, eller Vulture eller harry Osborn der forvandler sig til "The Hobgoblin."
Lad os dog bare få alle tre på en gang:p

****** skal den have af mig:D
What we do in life echoes in eternity.
Gravatar

#46 thile 19 år siden

Jeg har kun tegnefilmene at forholde mig til, og kan se ud fra det i skriver at det ikke helt er det samme som sker i bladene. Det er dog de samme elementer, men de er flytter lidt rundt iforhold til hinanden.
Men helt klart en fed film. Den har lidt af det hele, og meget bedre end 1'eren. :)
Sidder og vil se den igen og igen... Men vil nok blive lidt dyrt :P

Nå anyway, har et spørgsmål. Måske lidt *Spoiler*


Hvorfor mister Parker sine kræfter? I tegnefilmene var det en optagt til at han muterer endnu mere. Han får senere 6 arme og ender som en kæmpe "ægte" æderkop.
Hvad er forklaringen i filmen? Er det blot fordi han er lidt forviret over hvem han er?
Gravatar

#47 e-male 19 år siden

Er der nogen som har tænkt på, at det kan være, det var falske oplysninger med hensyn til venoms tilstedeværelse i 3'eren?

*lidt spoiler*

Dette kunne jo være man bare ville prøve at lede opmærksomheden væk fra, hvad der sker med Harry Osbourne i slutnignen af 2'eren?
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
Gravatar

#48 filmz-Pollux 19 år siden

#37
Som sagt var der flere ting der direkte irriterede mig. Meget af det kan sandsynligvis tilskrives at jeg ikke har læst tegneserierne og derfor ikke ved at "sådan er det bare" men her er at par eksempler hvilket selvfølgelig medfører nogle af de dersens *********SPOILERS****:
I starten af filmen svælges der rundt i hvor svært og hårdt den stakkels Peter har det. Efter de første 4-5 eksempler med job og familie og kærlighed og studie og venner og og og blev jeg sq lidt træt af det.. Jeg havde ligesom fattet at det ikke var nemt at være superhelt og især ikke Spiderman..
Som #40 undrede det mig en del at den gode Dock kan tage så mange tæv blot fordi han har nogle arme på ryggen.. Og Godzilla-effekten hver gang han nærmer sig irriterede mig også.. Så meget vejer han sgu heller ikke hvis hans egne ben kan bære ham... Og hvorfor skal de arme iøvrigt være så intelligente hvis han bare skal kunne styre dem så han kan kontrollere den sol? (og hopper vi let og elegant hen over det faktum at de arme i sig selv er en nobelpris værdig, men at han tilsyneladende blot har udviklet dem som en lille bi-ting og chippens åbentlyse håbløse placering..) Dog kunne jeg godt lide dybden i denne skurk..
Modsat #42 var jeg ved at brække mig da folket bærer Spiderman på deres arme og lover at de ikke vil fortælle hvem han er... Og hvorfor skal han iøvrigt hive den maske af i tide og utide?
Den Grønne Gnoms prototype fattede jeg heller ikke lige hvor kom fra...
Scenen hvor tanten kidnappes.. Hvorfor??? Og der hvor hun redder sig med sin paraply.... Come on!!
Og bryllupsscenen... Er det forresten ikke meningen at Peter og M.J. skal køre det der "vil gerne, men kan ikke"-forhold i flere år? Er det kun for at lave en happy endning?
#46: Jeg tror det er stress.. :)
Gravatar

#49 Mr Grau 19 år siden

SPOILER!

til THILE: Jeg har også set tegnefilmene, men i filmen mister han sine kræfter på grund af at han er for ukoncentreret, han tænker evig og konstant på MJ... jeg kan ikke helt huske hvad Dr. Octavious sagde til Parker i filmen, men det var noget med at hvis man er ukoncentreret og ikke ved hvem man er! Så kan det gå grueligt galt, og i Parkers/Spideys tilfælde mister han til tider sine kræfer, faktisk næsten helt indtil den onde Dock Ock kidnapper MJ, det sætter noget gang i Peter, og han genvinder sin styrke igen... Jeg vil ikke sidde her og være en bums og fortælle det hele,i må selv have den fornøjelse at se den film, men nu ved du det... hilsen moi
What we do in life echoes in eternity.
Gravatar

#50 azathoth 19 år siden

#49: Husk lige spoiler advarsler... nu har jeg sat een ind for dig. ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!

Skriv ny kommentar: