“Spider-Man 2” fanger tilskueren i sit net med intelligens, action og humor. Filmen leverer solid, gennemtænkt og eksplosiv underholdning og har langt mere tyngde end etteren. Anden del i filmserien om superhelten med de mange problemer træder ind i rækken af tegneserie-filmatiseringer som en af de absolut bedste. Lille Peter Edderkop er blevet voksen.
Læs mere om Spider-Man i Spider-Man: Tema og konkurrence.
#31 e-male 20 år siden
Sam Raimi skal have 6 stjerner fra min side. Jeg kan slet ikke vente til 3'eren kommer. Sam Raimi bliver bare bedre og bedre.
Gad vide hvor man kan melde sig ind i Mørkets hær(Army of Darness) ;)
#32 filmz-Kadann 20 år siden
Jeps, det er også sandt. :)
#29 -
Helt enig.. Så hellere fokusere på nogle andre skurke, end at gå for meget på kompromis med historien.
#33 filmz-XeoN 20 år siden
6/6 ;)
#34 filmz-karlerminven 20 år siden
Det er jo også John Jameson der tager symbioten med ned fra rummet, i tegnefilmene nødlander de på Brooklyn-broen og så redder Spider-Man astronauterne! Men symbioten slipper væk (ved godt at tegnefilmene ikke helt følger historien)..
Så får Spider-Man Eddie Brock fyret og Eddie bliver meget sur på Spider-Man og vil have hævn så han begynder at styrketræne meget og bliver derfor den perfekte krop for symbioten at overtage!
What is a not-joke?
#35 filmz-Pollux 20 år siden
Meget af det skyldes nok at jeg ikke har læst tegneserierne og derfor ikke ved at sådan skal det bare være, men jeg sad ligefrem og blev irriteret til tider over den film...
Jeg vil give den 2½ ud af de 6.. Og de gives til de gode aktionssekvenser og det gode skuespil.
#36 Munchkim 20 år siden
Parker udvikler også meget adrenalin, men det er på grund af hans ændrede stofskifte efter han blev bidt af edderkoppen. Derfor hægter Symbioten sig på Parker i starten.
btw, hvem sagde nørd? :D
#37 chandler75 20 år siden
Jeg har læst tegneserien men har aldrig specielt været fan af den (med undtagelse da Todd McFarlane tegnede den). Jeg mener sagtens filmene (og især toeren) kan stå for sig selv uden kendskab til forlægget.
#38 El vez 20 år siden
#39 filmz-karlerminven 20 år siden
What is a not-joke?
#40 filmz-Proximus 20 år siden
Doc Ock kommer ud for det uheld, og får metalarmene fastgjort på ryggen - men det gør ham vel ikke fysisk stærkere? Det er okay, at armene kan kaste biler osv. - men jeg synes han kan holde til rimelig mange tæsk på selve kroppen, selvom den jo egentligt ikke har været ude for nogen behandling eller lignende.