“Spider-Man 2” fanger tilskueren i sit net med intelligens, action og humor. Filmen leverer solid, gennemtænkt og eksplosiv underholdning og har langt mere tyngde end etteren. Anden del i filmserien om superhelten med de mange problemer træder ind i rækken af tegneserie-filmatiseringer som en af de absolut bedste. Lille Peter Edderkop er blevet voksen.

Læs mere om Spider-Man i Spider-Man: Tema og konkurrence.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Storm 19 år siden

Lyder fed, glæder mig MEGET til at se den
Gravatar

#2 filmz-xlarti 19 år siden

Yeah det lyder fedt.. Det skuffer mig dog at de ikke har gjort mere ud af at gøre Spiderman mere troværdig - etteren ligner et computerspil mere end en film til tider :/
Gravatar

#3 Munchkim 19 år siden

Doc Ock? Hvor svært er det at skrive hele navnet istædet for den klamme og usmagelige forkortelse? Føj!

Ud over den lille sidebemærkning, så glæder jeg mig meget til at se den film. Men hvad andet kan man som Marvel fan?
Gravatar

#4 ulrich{ 19 år siden

Munchkim: se filmen, og forstå "Doc Ock" ;)

Anyways.. Kæresten og mig tog en dobbelttur i bio i dag. Først så vi Taking Lives, som jeg synes var ok. Jeg så de første 9 minutter på nettet og synes den lagde op til noget sejt. Men det holdt desværre ikke hele vejen. Synes der manglede noget spændning.

Derefter stod den på Spider-Man. Virkelig god film. Og nice anmeldelse. 5 stjerner herfra også.

G'nat :-)
Gravatar

#5 filmz-psykopatrick 19 år siden

den var faktisk rigtig god... Og selvføglelig BRUCE som er vores mand :D

4,7 stjerner her fra... et par små fejl her og der ;-)
-----
Gnomes: Time to go to work, work all night. Gotta get underpants we. We won't stop until we have underpants. Lots of yummy pants we.
Gravatar

#6 Morbid 19 år siden

Ok... Ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det her an. Er også lige kommet hjem fra biffen, men er altså ikke 100% sikker på, at jeg så den samme film som anmelderen...

På den ene side var den "seriøs" som 1'eren, og den behandlede alle problemerne i Peter Parkes liv rigtig godt. På den anden side var mange ting så fuldstændig overdrevede, at jeg sad og følte det var en Ed Wood film til tider.

Totalt close-up på tøser der skriger med begge hænder på kinderne osv. medvirkede til en meget mærkelig b-agtig følelse, og det hjalp overhovedet ikke da Bruce Campbell pludselig dukkede op :)

*** Spoilers ***

Af eksempler på det overstående kan bla. nævnes det lille barn der redder Spiderman fra hans fald i døden, hele scenen hvor Doc Ock har kidnappet Aunt May og i høj grad scenen hvor Mary Jane flygter fra hendes bryllup... Jeg lå flad af grin.

*** Spoilers Slut ***

Det er tydeligt, at det er med fuldt overlæg, for at give filmen den samme følelse som tegneserien, og det er meget ulig andre ting man ser fra hollywood. Derfor forstår jeg overhovedet ikke anmelderens kritik af CG omkring Spider-Man

Realiseringen af Spider-Man er desværre stadig ikke helt overbevisende og det er til tider svært at ignorere, at man sidder og ser på en computerskabt figur.

Dette giver absolut ingen mening i mine øjne. Spiderman ser ligeså overdrevet ud som resten af filmen, og det virker fuldstændig som det skal... Som tegneserien overført til det store lærrede.

Alt i alt morede jeg mig kosteligt, og da det er det eneste jeg overskue at bedømme film ud fra, får Spider-Man 2 en god karakter herfra.

Thumbs Up Sam Raimi - 5/6!
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#7 filmz-Emil 19 år siden

Var inde og se den sammen med 5 kammerater, og det er rigtig nok en dejlig film at se sammen med gutterne. Den har alt hvad der skal til for at underholde, action, kærlighedsintrigere, humor, drama etc.
Jeg gav den 4/5, da jeg synes den til tider er lidt for clichéagtig.

****SPOILER****
F.eks. da Doc Ock :) kommer kravlende op af Osborns hus, og man ligeså stille kan høre bankelyden, og kameraet kører tættere og tættere på kanten af væggen, og så springer der en af de arme frem, for at give publikum et chok. Wauw, didn't see that coming.
*****END SPOILER*****

Jeg synes det var dejligt, at vi fik set mere til selve personligheden Spider-man, i stedet for tom action, og denne film er klart bedre end 1'eren.
- I'm shocked, shocked to find that gambling is going on in here!
- Your winnings, sir.
- Oh, thank you very much.
Gravatar

#8 filmz-Kadann 19 år siden

#3 -

Den "klamme og usmagelige forkortelse" er rent faktisk hvad Doc Ock bliver kaldt i tegneserien, så jeg tror at du skal tale med Stan "The Man" Lee omkring det, fordi det er ganske sikkert ham der har opfundet den forkortelse.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#9 filmz-karlerminven 19 år siden

Jeg var inde og se filmen igår og jeg synes den var fantastisk god.. jeg gir den 6/6.. jeg kan godt li' at Spider-Man begynder at indse at det er vigtigere at redde liv end det er at holde hans hemmelighed skjult..

Nu forstår jeg så bare ikke...

***Spoiler***

I slutningen af 2'eren hvor Harry opdager alt det Green Goblin udstyr og han begynder at høre stemmer, ligger de så ikke lissom op til at Green Goblin vender tilbage i 3'eren... men i 3'eren er det jo afgjort at det bliver Venom/Symbioten og alt det med John Jameson! Men det kan være at Spider-Man så bare skal kæmpe mod 2 ad gangen...

Eller anden idé er at Spider-Man bliver overtaget af Symbioten og så kæmper han mod en ny Green Goblin... bare et gæt!

***Spoiler SLUT***
----
What is a not-joke?
Gravatar

#10 chandler75 19 år siden

# 9 Udmærket gæt. Det kan jo også være at Spidey i treeren skal op imod flere fjender samtidig, hvilket jo unægtelig vil gøre hans liv endnu hårdere og problematisk. Det er jo sket flere gange i tegneserien, bl.a. da Spider-Man skulle op imod supergruppen "The Sinister Six".
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: