Der er dog stadig plads til både storladent melodrama, som faktisk passer ganske godt overens med serien, samt de mange morsomme optrin, hvor J.K. Simmons endnu engang rammer plet med sin portrættering af den tikkende bladbombe, J. Jonah Jameson.

“Spider-Man 3” præsenterer os for et propfyldt handlingsgalleri, hvor skuespillerne alle gør deres del for at løfte materialet op over det opulente, grænsende til det kitschede, og det lykkes dem faktisk. Især er Thomas Haden Church god som forbryderen Flint Marko, hvis menneskeliggørelse til sidst i filmen ikke er til at tage fejl af: “Spider-Man” er og bliver en humanistisk saga i både sit helte- og skurkesyn. Kunne man lide de to foregående film i serien, bliver man nok ikke skuffet over “Spider-Man 3”, der både underholder med action, drama og humor.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-tito-emo 16 år siden

den bedste spiderman nogesinde...



jeg glæder mig helt vildt til at se den ,, jeg ved at den er kanon god..
Gravatar

#22 Skobbolop 16 år siden

#19 det er ikke altid lige let at undgå al det PR materiale der følger med så stor en Blockbuster som Spiderman 3... jeg kan nu godt forstå kritkken #18 kommer med.. dog synes jeg problemet gælder for de fleste trailere i dag...
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#23 Bardoboy 16 år siden

På fredag, på fredag på fredag..
Gravatar

#24 zacho 16 år siden

På lørdag, på lørdag, på lørdag! :)
Gravatar

#25 elwood 16 år siden

Har set har set 8-)

Sandman var jeg mest imponeret over.

Patroisme, hvis i tror scenen på bro'en fra 1'eren var slem, så bare vent til 3'eren hehe.

Bruce Campbells Cameo er ret sjov, dog synes jeg bedre om ham i 2'eren, han er ikke ubehøvlet her i, som jeg godt ku li ved Spiderman 2.

Nå jeg skriver nok lidt mere sammefattet en anden dag, nu vil jeg sku i seng, nat nat natteravne.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#26 filmz-JON 16 år siden

En noget rodet affære, der er lang tid om at komme i gang. Det er voldsomt at ville introducere 4 nye figurer i én film (Symbioten, Venom, Sand Man, New Green Goblin - jeg er ikke så meget inde i Spider-Man-navne, håber det er korrekt). Af samme årsag får ingen af de fire nogen særlig gennemslagskraft.

Endvidere er det problematisk, når en actionfilms bedste actionseksvens er den første i filmen.
Gravatar

#27 filmz-kain- 16 år siden

Jeg er enig med 26#

Alt for rodet, langsom start og så er der også en masse overflødige scener der burde have været cuttet ud.

4/6 fra mig. Synes 2,eren er den bedste i trilogien. 3,eren er på omtrent samme niveau som 1,eren.
Gravatar

#28 filmz-Angel Eyes 16 år siden

#18: Hvis du er så forhippet på ikke at kende detaljerne fra de film du ser, så burde du holde dig væk fra al promotion, og så forstår jeg ærlig talt ikke, hvorfor du læser anmeldelser. ALle filmanmeldelser indeholder handlingsreferater i større eller mindre grad - hvis jeg selv kunne bestemme, skrottede jeg da også denne del fra min anmeldelse, så der var mere plads til reel filmkritik, men nu er der engang folk som gerne vil vide hvad filmen handler om, og det kan jeg ikke klandre dem for ;)
Der er forskel på at spoile og at opridse filmens handling - ellers kan man snart ikke skrive andet end: "filmen handler om X og Y der gør Z"...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#29 Spanner 16 år siden

Det var en omgang rod og dialogen virkede kantet og kluntet. Desuden var der et par gange, hvor jeg sad med en fornemmelse af, at der var klippet scener ud, der måske kunne have hjulpet med til at gøre det hele mere sammenhængende.

De humoristiske indslag fungerer godt, og actionscenerne er hæsblæsende, men det virker som om hele Sandman delen er påklistret for at have en gimmick til måske at hive en effects oscar hjem. Den kunne let have være sløjfet helt og have givet mere luft i filmen til at gøre resten mere meningsfyldt og sammenhængende.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#30 Morpheus 16 år siden

Så den i Løgstør bio i nat klokken 00:03:)

Jeg synes det er den fedeste af de tre film i trilogien. Dog var der en enkelt scene der hang mig langt ud af halsen

Den scene hvor vores gæve netsvinger lander på toppen af bygningen før det sidste slag og det amerikanske flag blafrer i baggrunden. Det var bare for amerikaniseret.


Men det var dog ikke noget der ødelagde filmen for mig. 5½/6 stjerner:)

Skriv ny kommentar: