Der er dog stadig plads til både storladent melodrama, som faktisk passer ganske godt overens med serien, samt de mange morsomme optrin, hvor J.K. Simmons endnu engang rammer plet med sin portrættering af den tikkende bladbombe, J. Jonah Jameson.
“Spider-Man 3” præsenterer os for et propfyldt handlingsgalleri, hvor skuespillerne alle gør deres del for at løfte materialet op over det opulente, grænsende til det kitschede, og det lykkes dem faktisk. Især er Thomas Haden Church god som forbryderen Flint Marko, hvis menneskeliggørelse til sidst i filmen ikke er til at tage fejl af: “Spider-Man” er og bliver en humanistisk saga i både sit helte- og skurkesyn. Kunne man lide de to foregående film i serien, bliver man nok ikke skuffet over “Spider-Man 3”, der både underholder med action, drama og humor.
#31 elwood 17 år siden
Men det er nok også svært, hvis den sku følge en af de to oprindelses historier, så ja de kunne vel ikke ha gjort den anderledes, Ultimate udgaven, ville jo kræver en ret stor omskrivning af filmen, og den fra tegneserierne oh boy (hvis jeg husker den rigtig) hehe.
Men for satan hvor var jeg flad af grin over J. Jonah Jameson's Kaldeanlæg hehe.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#32 Yoda 17 år siden
Lige præcis den scene er jo også med i den første.
#33 cyberzed 17 år siden
Kunne godt tænke mig at høre lidt fra en inkarneret Spider-man tegneserie-læser, i følge min spæde hukommelse så har de holdt sig så nogenlunde til tegneserie (man skal jo huske at det er et andet medie så man kan ikke have alt med).
#34 elwood 17 år siden
Men Marvel Fanatikerne herinde, kan sikkert belyse emnerne bedre, eneste jeg kan huske er Venom's oprindelse udfra Ultimate Spiderman, tegneserie oprindelsen står meget svag, jeg husker den kun som ret lang 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#35 jesperhp 17 år siden
Jeg vakler mellem 3 og 4 stjerner.
#36 Morpheus 17 år siden
Det kan jeg så ikke huske, det er lang tid siden jeg har set 1'eren, men skal ahve opfrisket min hukommelse, da jeg skal ind og se alle tre i træk i morgen nat;)
Men det ændrer ikke på det faktum at jeg synes det var for amerikaniseret.
#37 filmz-ChesterB 17 år siden
men alt i alt en god film
4/6
forfeit the game cuz tomorrow
when it's all done you read what you sow
#38 filmz-Wizard7 17 år siden
#39 filt 17 år siden
#40 filmz-Bruce 17 år siden
Gid jeg kunne have sagt det samme om filmen. Topher Grace, Tobey McGuire og James Franco gjorde det godt i hhv. Good Company, Pleasantville og Tristan og Isolde. Her sejler de rundt i en historie, som åbenbart retter ind efter effektmageri, istedet for omvendt.
Ucharmerende, Independence Day agtig på den dårlige 90'er måde og i bund og grund en film uden sjæl, hvis ikke det lige var for Bruce Campbell og Thomas Hayden Church. Men godt vi lige fik det obligatoriske amerikanske flag med i en "nu må i godt klappe" scene, for ligesom at sætte prik over Raimis nuværende niveau!
2/6