Der er dog stadig plads til både storladent melodrama, som faktisk passer ganske godt overens med serien, samt de mange morsomme optrin, hvor J.K. Simmons endnu engang rammer plet med sin portrættering af den tikkende bladbombe, J. Jonah Jameson.

“Spider-Man 3” præsenterer os for et propfyldt handlingsgalleri, hvor skuespillerne alle gør deres del for at løfte materialet op over det opulente, grænsende til det kitschede, og det lykkes dem faktisk. Især er Thomas Haden Church god som forbryderen Flint Marko, hvis menneskeliggørelse til sidst i filmen ikke er til at tage fejl af: “Spider-Man” er og bliver en humanistisk saga i både sit helte- og skurkesyn. Kunne man lide de to foregående film i serien, bliver man nok ikke skuffet over “Spider-Man 3”, der både underholder med action, drama og humor.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 elwood 16 år siden

Jeg ved ikke om det bare var mig, men slap de ikke rimelig "let" over oprindelsen til Symbioten, puff så var den der.

Men det er nok også svært, hvis den sku følge en af de to oprindelses historier, så ja de kunne vel ikke ha gjort den anderledes, Ultimate udgaven, ville jo kræver en ret stor omskrivning af filmen, og den fra tegneserierne oh boy (hvis jeg husker den rigtig) hehe.

Men for satan hvor var jeg flad af grin over J. Jonah Jameson's Kaldeanlæg hehe.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#32 Yoda 16 år siden

#30

Lige præcis den scene er jo også med i den første.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#33 cyberzed 16 år siden

#31 Sådan et vil jeg nødig have :)

Kunne godt tænke mig at høre lidt fra en inkarneret Spider-man tegneserie-læser, i følge min spæde hukommelse så har de holdt sig så nogenlunde til tegneserie (man skal jo huske at det er et andet medie så man kan ikke have alt med).
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#34 elwood 16 år siden

Sandman, følger ret godt oprindelses historien, som jeg husker den.

Men Marvel Fanatikerne herinde, kan sikkert belyse emnerne bedre, eneste jeg kan huske er Venom's oprindelse udfra Ultimate Spiderman, tegneserie oprindelsen står meget svag, jeg husker den kun som ret lang 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#35 jesperhp 16 år siden

Jeg var godt underholdt - fede effekter, interessante skurke og en fin humor (for det meste). Men nogle elementer i filmen virker bare temmelig malplacerede.

Jeg vakler mellem 3 og 4 stjerner.
Gravatar

#36 Morpheus 16 år siden

# 32, Yoda

Det kan jeg så ikke huske, det er lang tid siden jeg har set 1'eren, men skal ahve opfrisket min hukommelse, da jeg skal ind og se alle tre i træk i morgen nat;)

Men det ændrer ikke på det faktum at jeg synes det var for amerikaniseret.
Gravatar

#37 filmz-ChesterB 16 år siden

synes klart at den er fed. det er måske bare lidt for rodet og forudsigeligt. og desuden er der alt for mange action sekvenser i starten og de er alt for rodet og lidt dårligt klippet. og desværre halter CGI'en på den ellers sejeste skurk Venom (Giften, Symbioten). hvis de laver en 4'er skal de klart have Carnage (blodbad), Lizzard (Firbenet) eller Shocker med!
men alt i alt en god film

4/6
forfeit the game stop the talkshow pride up the what your time to know
forfeit the game cuz tomorrow
when it's all done you read what you sow
Gravatar

#38 filmz-Wizard7 16 år siden

Jeg har godt nok ikke set den endnu, men skal det på lørdag :) Men der er altså noget jeg ikke fatter ved jer anmeldere herinde på filmz.dk. Når en film kommer i biffen så får den en karakter på, ja lad os sige 5/6, men da den kommer på dvd, så er det pludselig et 4/6 der er givet istedet for. Det er sku da den samme historie og samme skuespillere. Vi kan godt tage Spider-Man 1 som et eksempel. Den får 5/6 da den kommer i biffen, http://www.filmz.dk/reviews/view/57/, men når den pludselig kommer på dvd, ja så får den 4/6 http://www.filmz.dk/reviews/view/498/. EN FORKLARING TAK!!!
Gravatar

#39 filt 16 år siden

#38, forskellige anmeldere. Simple as that.
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#40 filmz-Bruce 16 år siden

Fik muligheden, da en ven ringede og tilbød en billet kl. 17 i Falkoner Biografen. Så fik jeg endelig mulighed for at prøve den lokale bif og den er dæleme iorden!

Gid jeg kunne have sagt det samme om filmen. Topher Grace, Tobey McGuire og James Franco gjorde det godt i hhv. Good Company, Pleasantville og Tristan og Isolde. Her sejler de rundt i en historie, som åbenbart retter ind efter effektmageri, istedet for omvendt.

Ucharmerende, Independence Day agtig på den dårlige 90'er måde og i bund og grund en film uden sjæl, hvis ikke det lige var for Bruce Campbell og Thomas Hayden Church. Men godt vi lige fik det obligatoriske amerikanske flag med i en "nu må i godt klappe" scene, for ligesom at sætte prik over Raimis nuværende niveau!

2/6
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: