Der er dog stadig plads til både storladent melodrama, som faktisk passer ganske godt overens med serien, samt de mange morsomme optrin, hvor J.K. Simmons endnu engang rammer plet med sin portrættering af den tikkende bladbombe, J. Jonah Jameson.

“Spider-Man 3” præsenterer os for et propfyldt handlingsgalleri, hvor skuespillerne alle gør deres del for at løfte materialet op over det opulente, grænsende til det kitschede, og det lykkes dem faktisk. Især er Thomas Haden Church god som forbryderen Flint Marko, hvis menneskeliggørelse til sidst i filmen ikke er til at tage fejl af: “Spider-Man” er og bliver en humanistisk saga i både sit helte- og skurkesyn. Kunne man lide de to foregående film i serien, bliver man nok ikke skuffet over “Spider-Man 3”, der både underholder med action, drama og humor.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-grev_michal 16 år siden

god anmeldelse - havde dog forventet den havde fået 2-3 stjerner mindre. Kan godt huske krybet (var det ikke det han had i tegneserierne dengang?) - jeg har godt nok kun set 1'ern af spiderman følgeton'en og må da sige effekterne er helt i top, så kan jeg bare ikke have den samme atmosære overfor de her film som jeg havde med tegneserierne. Det er så ikke kun spiderman - men generelt for denne trend.

Selvom det er ret rosende anmeldelse udfra forventningerne til filmen, så tror jeg nu ikke det bliver en bio film for mig.
Gravatar

#42 Riqon 16 år siden

Med fare for små spoilere vælger jeg bare at putte hele min kommentar i spoilerboks. :)

Var inde og se den i Cinemaxx her til middag med en kammerat. Det var en rigtig fed oplevelse. Jeg kan fuldt ud følge kritikken af, at filmen er fyldt med små usammenhængende historier, hvor det eneste bånd egentlig er forholdet mellem Parker og Jane. Efter min mening er dette lidt ærgerligt, da jeg allerede synes, det har fyldt rigeligt i de forrige film, men det er dog blot en lille ting. Jeg var det meste af tiden rigtig godt underholdt, og jeg kunne især godt lide Venom og Brock - men filmens helt store stjerne var dog efter min mening James Franco! Jeg syntes, han var hamrende god som Harry i denne omgang. Det sindsyg lede smil fra restauranten gjorde mig helt høj (ikke mindst i kontrast til "den søde Harry", man også ser i filmen)! :D
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#43 filmz-Is 16 år siden

Jeg blev lidt negativt overrasket... Det var god film, og effecterne var meget flotte. Jeg kunne godt lide den måde, Sam Raimi ændrede genren på, hvor der var en masse sjove øjeblikke.. Men i sidste ende, blev den lidt for overfladisk.. Jeg sammenligner slutningen med X-men 3. Men det er klart en bedre film..
Den får 4/6 af mig.. Den kunne sagtens blive bedre...
Gravatar

#44 filmz-sk-vilderen 16 år siden

hvis man har en negativ mening om denne film, så er det sku fordi man ikke er spiderman fan, for den her film, lever helt sikkert op til både 1 og 2eren.. super flot CGI ( jeg er særlig vild med kran scenen)... og sad flere gange næsten med åben mund over de flotte effekter.. Venom ser ud som han skal...

Folk mener der skal "klippes" en masse ud.. problemet ligger i, at man ikke kan klippe i en film som denne.. hvis du ikke er spiderman fan, så er du nød til at få en længere forklaring,ellers sidder du 2 timer 20min og røv keder dig! ! jeg har set spiderman siden jeg blev født, og læst både tegneserie samt set Tegnefilmene.. jeg behøver ikke have en bred forklaring, jeg ved allerede hvad det handler om.. men, det er der altså andre mennesker som gør

det eneste jeg savner, og den eneste grund til, jeg ikke ser denne film skal have 6/6 stjerner, er udelukkende fordi jeg synes, man burde have valgt en anden skurk end Sandman.. da han for mig er lidt tam... havde nu hellere set Carnage!

5/6 SUPER flot arbejde.. og kom endelig med en 4 er...
Gravatar

#45 enfilmnørd 16 år siden

Følger "riqon" eksempel:

Syntes det er en super fed film, virkelig god, og ret velspillet. Historien er fed, ja alle de skurke er ret meget, men jeg syntes filmen takler det flot; havde lidt frygtet at det hele ville ende i et effektcirkus alla "X-men 3", men dette var en helt anden oplevelse. Syntes hele menneskeliggørelsen af Sandman var fed. Hele begrundelsen for at symbioten vælger Peter. Kan godt lide at vi også ser et selvsikkert svin af en spiderman i denne film, god stil. Én ting jeg dog ikke helt forstår er at man vælger at slå Harry ihjel(eller det går jeg ud fra). Hvorfor ?, det er der da ingen grund til, spiderman behøver sin bedste ven. En anden ting jeg syntes er lidt sær er virkningen af Green Goblins "bomber", en lavede et ar på Harry, imens at en anden kunne udslette hele symbioten og Brook. Men en fantastisk film.


Uden at sige for meget kan jeg vel sige at Stan Lee's rolle er fed.

Filmen får 6/6 af mig

Med hensyn til en evt fire
Jeg syntes det hele afsluttes fint i denne. Alle løse ender bliver stort set samlet op, og man sidder med en god fornemmelse:
regner med at den næste skurk, i en eventuel 4(de vil jo så gerne havde flere penge ud af folk), ihvertfald kommer til at indeholde et firben, Dr. Conners var ret tydelig(og mund ikke også han har regnet Peters identitet ud. Jeg mener hvor mange rumting er det i byen samtidig).
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#46 thomas040 16 år siden

Jeg joiner mig i koret med spoilers, men fuck den var jo ligeså god som de forrige... nouf said... og dog:

jeg er dybt imponeret over at der kan introduceres så mange karakterer i en film, og man faktisk forstår og kan indleve sig i alles motivation og følelser... utroligt... samtidig med at action scenerne var vildt flotte og velkoreograferede... (gwen stacys dangling over the edge...!!) og musikken endda som anmelderen skriver var top notch... (venoms og sandmans to forskellige "temaer) det eneste jeg ikke RIGTIGT kunne lide, var Brock... eller ham der spillede brock... han var lidt for vattet syntes jeg... men hans "tænder" gjorde det lidt bedre hen mod slutningen....

jeg var i starten bange for at der var så mange skurke med, men det hele passede jo sammen perfekt til sidst, og alting blev redt meget nydeligt ud... ingen knuder eller noget som helst...


5 fra mig:D
Failure is a zero out.
Gravatar

#47 Hr_sol 16 år siden

Jeg har lige været inde og se Spider-man 3 og der er altså noget jeg ikke fatter.

Spørgsmålet..

Hvordan helved kan det være at Venom og Eddie dør? altså jeg mener, Harry, blev ramt lige i fjæset af samme slags bombe, men slap afsted med et ar. Så hvorfor fanden dør Eddie? kan forstå at symbioten måske dør, pga den høje varme, men Brock burde fandme ikke dø.


Kæft ham Topher gjorde det godt som Mr. Brock.
Gravatar

#48 Michael Andersen 16 år siden

Var der nogle af jer andre filmmusik-interesserede, som også lagde mærke til Christopher Youngs cameo i filmen?
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#49 thomas040 16 år siden

Var christopher young med ??? hvor?!
Failure is a zero out.
Gravatar

#50 filmz-hejboel 16 år siden

#47
Harry havde jo været inde i hans fars grøngas kammer... ( hvad end det er ) der gør ham væsentligt stærkere, og mere hårdfør end almindelige mennesker, og E.Brock er jo et almindeligt menneske uden symbioten

Skriv ny kommentar: