Der er dog stadig plads til både storladent melodrama, som faktisk passer ganske godt overens med serien, samt de mange morsomme optrin, hvor J.K. Simmons endnu engang rammer plet med sin portrættering af den tikkende bladbombe, J. Jonah Jameson.

“Spider-Man 3” præsenterer os for et propfyldt handlingsgalleri, hvor skuespillerne alle gør deres del for at løfte materialet op over det opulente, grænsende til det kitschede, og det lykkes dem faktisk. Især er Thomas Haden Church god som forbryderen Flint Marko, hvis menneskeliggørelse til sidst i filmen ikke er til at tage fejl af: “Spider-Man” er og bliver en humanistisk saga i både sit helte- og skurkesyn. Kunne man lide de to foregående film i serien, bliver man nok ikke skuffet over “Spider-Man 3”, der både underholder med action, drama og humor.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 thomas040 17 år siden

Syntes stadig den var virkelig god. Den er mindst ligeså god som de forrige. Endda bedre. Jeg går stadig og er fuld af beundring over det manuskript arbejde... musikken ... ja alting. cgi'en er fremragende sine steder og dybt imponerende...

De 3 film hænger utroligt godt sammen....:D
Failure is a zero out.
Gravatar

#62 Michael Andersen 17 år siden

Scenen hvor MJ finder ud af at hun er blevet erstattet af en anden sangerinde. Young står ved klaveret.

#51 Ja, det synes jeg. Jeg var overrasket over hvor meget personlighed der var over det, oven på al balladen med skiftende komponister osv.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#63 filmz-Kadann 17 år siden

Jeg fik set filmen her i eftermiddags. Jeg synes ikke at flowet i historien var ligeså godt som de foregående, der var lidt for skarpe "klip" mellem de forskellige historier.

Overall synes jeg at historien fungerer ganske fint, skuespillerne gør et pænt stykke arbejde og det samme gør effektmagerne. Bryce Dallas Howard var dog ikke lige min kop te og jeg mener at hun er noget af en fejlcasting, da hun ikke rigtigt overbeviste mig om at hun havde en interesse i Spider-Man eller at hun i det hele taget var model.

Hun og flowet trækker ned for mit vedkommende, så selvom det generelt var en positiv oplevelse, kan det ikke blive til mere end hvad anmelderen har givet den.

4/6

#59 -

Blot fordi Venom forsvinder, betyder jo bestemt ikke at han ikke kan dukke op igen. Der er jo ikke noget spor af et lig og så kraftige er Gnomens bomber altså heller ikke. :)
I tegneserien er han jo formodet død ved adskellige lejligheder.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#64 thomas040 17 år siden

det er jo en sæbeopera... folk dør jo hele tiden... for at dukke op igen....
Failure is a zero out.
Gravatar

#65 Stiine 17 år siden

#63 -

Jeg mener, at Sam Raimi har udtalt at han ikke bryder sig om Venom og derfor ikke vil bruge ham igen. Men lad os da håbe, at det ikke er sandt :)
You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain
Gravatar

#66 filmz-Avenger- 17 år siden

Jeg var utrolig skuffet da jeg så anmeldelserne af filmen, fordi jeg virkelig havde store forventninger, men jeg må sige, at jeg var endnu mere skuffet, da jeg fik set filmen.

Noget nær alle de skuespillere, der går igen er gået en tak ned i performance. Specielt Toby, som jeg synes overspillede de stærke følelsesmæssige scener, hvilket der var et par stykker af skulle jeg da hilse at sige. Som nogle skrev tidligere, var det egentlig kun manden, der spillede Sandman, som imponerede bare lidt.

Hvis der kommer en 4 med de samme skuespillere håber jeg godt nok de opper sig lidt, fordi 2timer og 13 minutter af det her var ikke pengene værd.

Giver den 2/6 for de fede actionscener, der trodsalt var en del af.
Gravatar

#67 filmz-karlen 17 år siden

Tjoe, tjoe... tjae tjae... Var lige inde og se den for en lille time siden i vores lille lokale biograf og jeg blev måske en smule skuffet over skidtet.
Som den gode bruger Kadann nævner synes jeg også at Bryce Dallas Howard var fejlcastet. Personligt synes jeg hun er for rærlig til at spille frk. Stacy. næe nej, find en pige der ligner Mark Bagleys Gwen og jeg ville været tilfredsstillet. (http://www.marvelarchiv.de/chara/gwen_stacy.jpg)
Jeg ville endda mene at man kan diskutere om Gwen karakteren overhovedet skulle være med i filmen. Hun er jo egentlig bare endnu en "damsel in distress" og indsat for at skabe lidt suspense.
Da hun finder ud af hvad Peter bruger hende til forsvinder hun jo også bare ud i intetheden igen hvor hun kom fra. Lamt

They got an electromagnetic umbrella!
Gravatar

#68 elwood 17 år siden

#62 sjovt nok synes jeg jeg ku genkende ham, men lige da jeg så filmen kunne jeg ikke lige huske hvad han hed.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#69 Mercadian 17 år siden

Spiderman 3 er en udmærket over-middel film. Efter at 1'eren var overraskende god og 2'eren var en mindre skuffelse, synes jeg 3'eren gør det godt. Der er scener som jeg ikke vidste hvor Sam Raimi ville hen med, og så var der scener som gjorde filmen spektakulær.

Selvfølgelig havde jeg nogle forventninger inden, og selvom de fleste ikke blev indfriet er Spiderman 3 stadig en seværdig film.
If practice makes perfect, but nobody is perfect, then why practice?
Gravatar

#70 filmz-pandora 17 år siden

Jeg kan (Overrasket) se af dit link, at du ville have været tilfredsstillet, hvis Gwen havde lignet en narkoluder - eventuelt spillet af Courtney Love? ;-)

On topic:

Det er SPIDERMAN!

Jeg så filmen hertil aften, og var meget glad for alle kampscener og CGI'en, men vildt skuffet over den generelle sentimentalitet, tendensen til at overspille og især kærlighedshistorien, der var basalt set det samme som 1 og 2 'enrens, og var elendigt eksekveret (Det er desværre blevet tydeligt efter tre film, at Kirsten Dunst og Tobey Maguire ikke har et ret stort repetoire at trække på som skuespillere).

Det blev virkelig dødssygt at se på - og så burde skidtet have lært at stoppe mens legen er god, eller i det mindst mens publikum stadig har en smule tålmodighed og respekt tilbage. Ikke når salen har hylet 'Så STOP dog!' og været ved at rejse sig og gå to gange.

Tre ud af seks ville den få af mig. Middel. Og middel er en ærgelig karakter, når man har great cinematic powers, der ikke kan leve op til deres responsibility.

ps. Det er SPIDERMAN!
"Iskrystaller, iskrystaller! Frys!"

Skriv ny kommentar: