Der er dog stadig plads til både storladent melodrama, som faktisk passer ganske godt overens med serien, samt de mange morsomme optrin, hvor J.K. Simmons endnu engang rammer plet med sin portrættering af den tikkende bladbombe, J. Jonah Jameson.
“Spider-Man 3” præsenterer os for et propfyldt handlingsgalleri, hvor skuespillerne alle gør deres del for at løfte materialet op over det opulente, grænsende til det kitschede, og det lykkes dem faktisk. Især er Thomas Haden Church god som forbryderen Flint Marko, hvis menneskeliggørelse til sidst i filmen ikke er til at tage fejl af: “Spider-Man” er og bliver en humanistisk saga i både sit helte- og skurkesyn. Kunne man lide de to foregående film i serien, bliver man nok ikke skuffet over “Spider-Man 3”, der både underholder med action, drama og humor.
#71 Mr.E 17 år siden
#72 filmz-karlen 17 år siden
Ahaha... Ja, eller måske Anna Nicole Smith... Frem med skovlen drenge! Ej, kan godt selv se det, når du lige nævner det :P
#73 kill the bills 17 år siden
Plus det man ser af den sorte spiderman i traileren, er stort set det han er med. Alt for lidt! Og Venom der fik 15 minutter og ikke engang formåede, at vise sit kram, plus han så ikke hel gennemført ud. Nej de skulle have gemt ham til 4eren og så måske bare have vist forvandlingen.
Tempoet gik alt for hurtigt det startede for hårdt ud med en masse action, og man fik ikke mulighed for at bygge en stemning op man fik aldrig rigtig mulighed for at få et pusterum. Den scene i skoven var så op oplagt til at sætte i gang i sympiots historien hvilket jeg mener gik for let for sig. De havde simpelthen for megte og fortælle og for lidt tid til det. Jeg er sikker på at det ville have hjulpet meget, hvis de fra starten af havde vidst at Venom skulle gemmes. På den måde kunne de have strukket den sorte spiderman historie ud, og måske have givet sandman en mulighed for at redde spiderman fra sit eget mørke.
Jeg giver den fire stjerner for en rodet film, der levere varen, men burde følge rådet at mere er ikke ligmed bedre. Det er meget hårdt at gå fra 1 skurk i de to første til 3 i den tredje og du burde have cuttet en storyline.
#74 thomas040 17 år siden
#75 filmz-karlen 17 år siden
Karlen mener personligt, at en figur som Sandman sagtens kunne være blevet klippet fuldstændig ud.
Karlen synes at historien skulle ha' koncentreret sig om Venom og Harry Osborne. Symbiotens oprindelse er også fuldstændig håbløs... Puff, så flyver den ned fra skyerne, som en anden Jesus Kristus, i en lille tøse eksplosion. Amen herregud! Hvis man nu havde fjernet Sandman historien ville der også havde været mere tid til at gøre mere ud af dette, da Venom er en meget mere interessant figur end Sandman. Man kunne, for eksempel, have brugt Ultimate udgaven, hvor (hurtigt fortalt) Brock er en amatør forsker som har arvet parkers og Brocks forældres research. Dette er således Symbioten der er designet med henblik på at kurere cancer. Uha uha uha... Brock tager kontakt til Parker omkring Symbioten, Parker tager dragten på, hapser sig en gang forøget styrke, Brock bliver misundelig, også kører den nedafgående spiral.
Slutningen var også ganske håbløs. Hvorfor venter butleren med at fortælle Harry at hans fatters død var selvforskyldt til aller aller sidste øjeblik? Han burde måske havde fortalt ham det før hans fik smadret sit ansigt? Som om det ikke var nok, så skulle vi da lige have en Spjeder-mand der løber forbi et blafrende amerikansk flag... AARGGGH! Symbioten dør for let, sandmanden dør for let, Harry dør for langsomt. Ak ja, strygemusikken spiller for fuld udblæsning.
Nå, nok galde…. Der var dog et par lyspunkter set med Karlens øjne. Bruce Campbell var helt fantalasktisk i rollen fransk tjener. Den mand kan godt nok (over)spille skuespil! J.K. Simmons som J. Jonah Jameson var også fabelagtigt, men især da Parker fik dragten på og blev super egoistisk, fik smilet frem på Karlens læber. Vidste I at han kunne spille klaver? Karlen gjorde ikke. CGI effekter var også udmærket, selvom Karlen synes at dette, også engang imellem kunne se lidt rodet ud. For meget rysten på kameraerne.
#76 elwood 17 år siden
8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#77 Mr Grau 17 år siden
Øv blev lidt skuffet må jeg sige.. men 4/6 herfra
#78 filmz-gofferoffer 17 år siden
Effekterne var fantastiske, og jeg ville næsten ønske, 2'eren havde fået samme behandling, for det lader til, at filmens CGI er blevet behandlet med stor omhu. Og dog var der næsten for mange effekter. Det var, som om de har gjort alt i deres magt for at fylde filmen med CGI-drevne actionscener, så det toppede 2'eren, hvilket egentlig ikke var nødvendigt. Og actionen er fantastisk, men som en allerede har nævnt, er filmens bedste scene næsten i begyndelsen. I dette tilfælde gælder sætningen: "Less is more."
Skuespillet var ikke prangende, men i orden. Af en eller anden grund var jeg mest imponeret over James Franco, der spiller bedre i denne end alle de andre. Men det er måske, fordi han allerede er så etableret i serien. Dog fandt jeg ikke konflikten mellem Harry og Spider-Man så overbevisende imod slutningen. Den var fremskyndet på grund af alt det, der skulle ske.
Og det leder frem til et af kritikpunkterne: Der skete alt, alt for meget i denne film. Det er, som om tre historier er blevet proppet ind i én film. De skulle have fravalgt mindst én historie. Jeg synes personligt, det skulle være enten Venom eller Sandman, der kunne være undladt. Kan selv komme på en hel række idéer, der kunne have gjort manuskriptet mere tight, hvilket denne film bestemt ikke kan betegnes som.
Alt i alt er det en skam. De kunne have gjort denne film så fantastisk ved især at grave dybere ned i Harry og Spider-Man-konflikten. Jeg ville ønske, hovedvægten havde lagt herpå. Men eftersom jeg skal acceptere, hvordan den er lavet, er den stadig et imponerende værk.
Spider-Man - 4 / 6
Spider-Man 2 - 5 / 6
Spider-Man 3 - 3½ / 6
#79 thomas040 17 år siden
#80 dolphinfriendly 17 år siden