Der er dog stadig plads til både storladent melodrama, som faktisk passer ganske godt overens med serien, samt de mange morsomme optrin, hvor J.K. Simmons endnu engang rammer plet med sin portrættering af den tikkende bladbombe, J. Jonah Jameson.

“Spider-Man 3” præsenterer os for et propfyldt handlingsgalleri, hvor skuespillerne alle gør deres del for at løfte materialet op over det opulente, grænsende til det kitschede, og det lykkes dem faktisk. Især er Thomas Haden Church god som forbryderen Flint Marko, hvis menneskeliggørelse til sidst i filmen ikke er til at tage fejl af: “Spider-Man” er og bliver en humanistisk saga i både sit helte- og skurkesyn. Kunne man lide de to foregående film i serien, bliver man nok ikke skuffet over “Spider-Man 3”, der både underholder med action, drama og humor.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#81 filmz-Wizard7 17 år siden

Så har jeg endelig fået set Spider-Man 3, og jeg må sige, at det er ikke den bedste film jeg har set, men den er oka. 4/6 får den også herfra.

1: Istedet for 3 skurke, så synes jeg godt, at man kunne have undladt Venom i denne her film. Han får ikke så meget spilletid i filmen, fatisk først til sidst man sådan rigtig får ham og se. Jeg synes at Hob Goblin og Sandman var nok, og så skulle den have været lidt kortere, men synes til gengæld, at det er fair nok, at de bruger så meget tid på forholdet mellem Peter og M.J.

2: Skuespillet var af og til lidt overspillet, og nogle gange var det som om at når en sagde noget, så hed det bare "Okay", og så var det ligesom det.

3: Den var også lidt for lang, og jeg indrømmer gerne, at der var tidspunkter, hvor jeg sad og kedede mig lidt.

Når det så er sagt, så synes jeg at det var en film, som leverede varen godt, men kunne godt have været bedre.
Gravatar

#82 lassep 17 år siden

Har givet en 3 stjerner, men den er meget tættere på at få 2 end den var på at få 4. De flotte effekter, Bruce Campbell og det meget vellykkede score trækker en langtrukken film op. Først er Peter Parker totalt vattet og en tøs, hvor man håber en eller anden skurk slår ham ihjel. Så bliver han til den sorte spiderman og tror han er en rigtig ladykiller, men det blev bare så kikset. Det er på samme tid som der bliver smidt den ene dårlige komiske replik i hovedet på folk i salen efter den anden. Dør sandman? Eller blæser han bare væk i vinden?? Det var da den mest sukkersøde afslutning længe! "Jeg tilgiver dig", der var jeg ved at knække mig.
Gravatar

#83 filmz-xandax 17 år siden

Skuffende.

For mange historier der skal bindes sammen ligepludselig, filmen forsøger for meget og opnår det ikke uden at der tages seriøse genveje i brug der blot virker .... ja, forceret og latterlige.
Også for mange karakterer i person galleriet der alle får et forceret samspil igen fordi de alle skal opnå det hele.

2/6
Gravatar

#84 jessup 17 år siden

Jeg kan se at jeg med sindsro kan springe Spider over i biffen.
This is just until June
Gravatar

#85 filmz-Bruce 17 år siden

#84 Helt problemfrit!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#86 enfilmnørd 17 år siden

Jeg skal lige havde afklaret en ting:
Scenen hvor Spiderman redder Gwen fra kranen. Da han har reddet hende, svinger han sig bare væk?. Hvornår stopper han kranen, det er nok bare mig der har sovet lidt i timen, men så det ikke

Det kommer an på hvem du spørger, det er god underholdning, og selvom man ikke deler min(og nogle andres) positive mening om filmen, er den da værd at se.
Hvis du er til superheltfilm, så bør du genoverveje det.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#87 lassep 17 år siden

Det ser man ikke, man ser heller ikke om han redder nogle af de andre der er ved at falde ned fra det samme stykke bygning som Gwen Stacy. Spiderman redder åbenbart kun smukke kvinder i nød.
Gravatar

#88 mr gaijin 17 år siden

Utroligt at filmen har indspillet 148 millioner dollars i weekenden i USA alene, når man læser kommentarer fra så mange utilfredse mennesker og relativt skidte anmeldelser. Endnu et argument for at popularitet ikke er ensbetydende med kvalitet. Men brand og genkendelighed betyder åbenbart mere end indhold, når en vare skal sælges.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#89 jessup 17 år siden

#88 jeg læste et sted at åbningen i "resten af verdenen" var større end de to første spider film tilsammen.

Så mangler vi bare argumentet for at historien gentager sig selv eller tautologien at den der ikke kender historien er dømt til at gentage den:)
This is just until June
Gravatar

#90 filmz-fritten 17 år siden

hvorfor kun 20min med en svag venom? hvad gik der dog galt?
arhh to be young agian...and also a robot

Skriv ny kommentar: