Der er dog stadig plads til både storladent melodrama, som faktisk passer ganske godt overens med serien, samt de mange morsomme optrin, hvor J.K. Simmons endnu engang rammer plet med sin portrættering af den tikkende bladbombe, J. Jonah Jameson.
“Spider-Man 3” præsenterer os for et propfyldt handlingsgalleri, hvor skuespillerne alle gør deres del for at løfte materialet op over det opulente, grænsende til det kitschede, og det lykkes dem faktisk. Især er Thomas Haden Church god som forbryderen Flint Marko, hvis menneskeliggørelse til sidst i filmen ikke er til at tage fejl af: “Spider-Man” er og bliver en humanistisk saga i både sit helte- og skurkesyn. Kunne man lide de to foregående film i serien, bliver man nok ikke skuffet over “Spider-Man 3”, der både underholder med action, drama og humor.
#81 filmz-Wizard7 17 år siden
1: Istedet for 3 skurke, så synes jeg godt, at man kunne have undladt Venom i denne her film. Han får ikke så meget spilletid i filmen, fatisk først til sidst man sådan rigtig får ham og se. Jeg synes at Hob Goblin og Sandman var nok, og så skulle den have været lidt kortere, men synes til gengæld, at det er fair nok, at de bruger så meget tid på forholdet mellem Peter og M.J.
2: Skuespillet var af og til lidt overspillet, og nogle gange var det som om at når en sagde noget, så hed det bare "Okay", og så var det ligesom det.
3: Den var også lidt for lang, og jeg indrømmer gerne, at der var tidspunkter, hvor jeg sad og kedede mig lidt.
Når det så er sagt, så synes jeg at det var en film, som leverede varen godt, men kunne godt have været bedre.
#82 lassep 17 år siden
#83 filmz-xandax 17 år siden
For mange historier der skal bindes sammen ligepludselig, filmen forsøger for meget og opnår det ikke uden at der tages seriøse genveje i brug der blot virker .... ja, forceret og latterlige.
Også for mange karakterer i person galleriet der alle får et forceret samspil igen fordi de alle skal opnå det hele.
2/6
#84 jessup 17 år siden
#85 filmz-Bruce 17 år siden
#86 enfilmnørd 17 år siden
Det kommer an på hvem du spørger, det er god underholdning, og selvom man ikke deler min(og nogle andres) positive mening om filmen, er den da værd at se.
Hvis du er til superheltfilm, så bør du genoverveje det.
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
#87 lassep 17 år siden
#88 mr gaijin 17 år siden
#89 jessup 17 år siden
Så mangler vi bare argumentet for at historien gentager sig selv eller tautologien at den der ikke kender historien er dømt til at gentage den:)
#90 filmz-fritten 17 år siden