“Sprængfarlig bombe” er en tynd kop te iblandet et par fnis og en vaklende historie. Med det i baghovedet er det ironisk, at den handler om en mand, der vil have sine biografpenge tilbage, fordi filmen var noget lort. På den måde lykkes det faktisk alligevel filmholdet at lave en meta-kommentar…
Skriv ny kommentar:
#101 18 år siden
#102 Outbound Sith 18 år siden
Jeg ser det egentlig ikke som en kritik af enkelte danske instruktører, som der er blevet talt og skrevet så meget om. De gør bare kærligt grin med dem, og det skal man sgu kunne tåle! Hvis man bare har en smule humor, så tror jeg faktisk, at jo flere man har set af de film, der refereres til (og jo mere man holder af dem), jo sjovere bliver "Sprængfarlig Bombe". Jeg kunne da tælle 3 eller 4 referencer allerede i den første scene.
Det lyder måske prætentiøst, men jeg vil da foreslå Nordisk Film, at de i forbindelse med DVD-udgivelsen laver et "Homage-o-meter" tekstspor i stil med "Shaun of the Dead" og "Spaced, for der er sikkert masser af referencer, som jeg ikke fangede.
Efter min mening er det den bedste meta-film siden "Adaptation", og den er jeg helt vild med! Den bliver lidt forudsigelig og kedelig til slut, og den er en smule langsom i starten, men når det kører, så kører det, og det skyldes i høj grad NLK's og UT's skuespil, men primært Anders Thomas Jensens manuskript! Han skal bare holde sig fra unødig vold (og instruktørstole), så er han bedst.
4/6 herfra (3/5 i Information)
Fox Mulder
#103 Zabriskie 18 år siden
#104 18 år siden
#105 filmz-Jelly Bean 18 år siden
Der var måske ik' mega meget handling i, men det er stadig en fed film!
#106 filmz-Aras 18 år siden
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
#107 filmz-Bibi 18 år siden
Den var godt nok langsom om at komme igang, vi viste ikke om vi skulle blive eller om vi skulle gå, men valgte at blive og heldigvis. For det er længe siden jeg har grint SÅ meget af en dansk film. Det er rigtigt det med, der ikke er nogen handling, men lidt er der nu når man tænker over det, for den beskriver meget godt det som mange danskere går og tænker om danske film, og beskriver også meget godt den lille mand på gulvet, for hvem bliver ikke sur over, at man tro man skal se et mester værk også er det noget LORT, de fleste bliver ikke så tosset som Tonny gør i filmen, men overdrivelse fremmer forståelsen. Jeg kan godt se en del af det danske samfund i den film, måske er det ikke handling, men det er en film der kan give en lidt at tænke over hvis man giver den lov.
Ville gerne give den fuldhus af stjerner, men det med starten gør at jeg må trække 2 stjerner fra. Til sidst tak for en fed oplevelse, det var bare kanon.
#108 filmz-Bibi 18 år siden
Der nok nogen der nu vil blive sure over det, men tænk lidt over det og prøv så at se filmen igen.
#109 filmz-Bibi 18 år siden
#110 intak 18 år siden
5/6 herfra :D