“Star Trek” drøner derudaf uden så meget som at se sig for. Det er hæsblæsende underholdning. Dog forekommer der et par trafikofre for plottets høje fart. Men det er næppe alle, der vil bemærke det, for filmen er mestendels så effektivt sat i scene med en spændende historie, flot action og en god portion humor, der kan distrahere fra filmens skønhedsfejl. Nu kan vi så bare vente på en toer.

Se Filmz’ eksklusive ”Star Trek”-interview-featurette.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 El vez 14 år siden

Lens flares havde jeg sådan set heller ikke noget problem med, men det retter ikke op på actionscenerne. Jeg sad endda ikke så langt fremme i salen som jeg plejer - ironisk, da jeg argumenterede med mine buddies, at vi skulle rykke frem, da det jo kun var til film med irriterende klipning og kameraføring og kampkoreografi af transformers/batman begins-standard, man burde rykke længere tilbage. Little did I know...

The Insider (20) skrev:
Hvorfor får de ikke Greengrass til at instruere den næste? Måske er de bare bange for, at filmindustrien efterfølgende ville brase sammen, fordi ingen nogensinde ville kunne lave noget nær så godt efterfølgende :-)


Nemlig, det ville jo unægteligt blive The Best Movie Of All Time! :D
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#22 The Insider 14 år siden

Nemlig, det ville jo unægteligt blive The Best Movie Of All Time! :D

Hell yeah! Og tænk hvis de fik Bourne til at ryge igennem et sort hul og ind i det 23. århundrede også. Den film ville jo være ufejlbarlig på alle leder og kanter!
War. War never changes.
Gravatar

#23 davenport 14 år siden

Kæft hvor var den fed!!!! Kanon underholdning.

Men gider nogen forklare mig det med Vulcan? Passer det ind i franchisen?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#24 dyg 14 år siden

#23 - Du får den lige i en spoiler.

Det passer jo ikke ind i den gamle "originale" Star Trek tidslinie, hvor Vulcan ikke blev udslettet og hvor George Kirk ikke døde ved Jim's fødsel.

Med denne film har Abrams (og forfatterne) startet en ny tidslinie, der kan køre parallelt med og uafhængigt af de gamle serier, hvilket jeg finder ganske brilliant.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#25 Kviesgaard 14 år siden

God film. God underholdning. Flot Lavet. Og rent personligt synes jeg det var rart at se Karl Urban i en film af den her kaliber.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#26 Ericmase 14 år siden

Var inde og se den i Hillerød i går og den var rigtig god! 5/6 stjerner giver jeg filmen! Den var også "DAMN" flot! God underholdning!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#27 kasperfmn 14 år siden

Så den her i går i Sal 1. i Falkoner Biografen.

Super fed film, 5 ud af 6 herfra. Hvis der havde været lidt mere ro over tingene bare nogle få steder, så hjernen kunne slappe af, så ville det havde været en klar 6'er!

Noget af det eneste rigtig negative jeg kan sige, er at jeg desværre sad i en bio hvor der var en 5-10 Star Trek fans der sammen var taget ind og se filmen. Deres opførsel var en af de værste jeg nogensinde har oplevet, kun overgået af en fuld gut der engang skabte sig og skulle på lokum 5-6 gange under en forestilling. De skulle absolut grine MEGET højlydt hvert 15. sekund (af ting der som sådan ikke var sjove, eller til tider i hvert fald ikke sjovere end at man trak på smilebåndet) og opførte sig næsten lige så skabet og irriterende som dumme små 12-årige man nogle gange møder inde i Palads. Føj!!!
Gravatar

#28 filmz-Bruce 14 år siden

Fik set den i Imperial idag og det var absolut en god gedigen genfødsel af Star Trek, så også ikke-nørderne kunne blive indfanget. God ramasjang, som havde lidt af fortidens uformelle Star Wars tone over sig, lige under Serenity klassen.

Men det analoge billed i Imperial stinker igen af pis. For helvede, hvor det skiftede mellem skarpe og så totalt ufokuserede og bløde billeder. Glæder mig meget til at se denne i HD kvalitet. Den bliver satanedeme flot!!!

Men
hvad er odds lige, at Kirk lander på samme planet, og bliver reddet i samme GPS koordinat af gamle Spock, 1 sekund førend han dør? Håber jeg har overset et eller andet fremtids halløj, som gør at Spock ved, at han skulle være der på det tidspunkt.


Apropos kameraføring og lensflare (tror jeg nok folk kalder det). Jo, jeg ville da personligt ønske, at man ville have et bedre overblik i kampscenerne og kunne nyde god koreografi, men jeg har set værre. Lensflare var jeg bange for efter de første 15 minutter, men synes det "gik i sig selv igen" og så bemærkede jeg det ikke resten af tiden.

7.5/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#29 Takfornu 14 år siden

# 28 Ja. kønt var det ikke :(
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#30 dyg 14 år siden

Angående kameraføring, så var det ikke kun action-scenerne jeg tænkte på, men også nogle af dialogscenerne, hvor der blev panoreret lige rigeligt.

Lensflares har jeg det så som så med. Jeg kan ikke helt se, hvorfor det skal overdrives i en sådan grad, men på den anden side, så generer det mig ikke.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

Skriv ny kommentar: