Kun få genrefilm formår at appellere så bredt som J.J. Abrams’ “Star Trek”. Historien har sine skavanker, men filmen beretter fortællingen om rumskibet Enterprises første eventyr med en uimodståelig blanding af humor, romantik og storladent drama. Ensemblet er slet og ret eminent, og æstetisk er “Star Trek” omtrent så fuldendt, som en Hollywood-blockbuster kan være. Dvd’ens AV-præsentation er en af årets bedste, men det er en skam, at disken ikke huser mere ekstramateriale. Fans bør opstøve filmen på Blu-ray, som er spækket med ekstramateriale. Alle andre bør erhverve dvd’en – ja, selv jer, der slet ikke kan døje Star Trek.

Se Filmz’ eksklusive video-interview med J.J. Abrams og filmens skuespillere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 BN 13 år siden

Åkepool (50) skrev:
Hmm, der er du gavmild BN. Jeg smider 3/6 efter den og holder stædigt fast i, at "Terminator salvation" er bedre ;)


Mit problem med 'Terminator Salvation' er, at der her - modsat tilfældet med 'Star Trek' - rent faktisk ER lavet ikke bare én, men to film (T1+T2), som i mine øjne er fantastiske, og at jeg føler, at endnu en film om Terminator-universet skal leve fuldstændig op til og være i perfekt harmoni med James Camerons to film. ... Jeg kan ikke fordrage 3'eren og har mere end nemt ved at lade som om den aldrig er blevet lavet; den tæller simpelthen ikke i min verden.

Det ender nok med at jeg ser 'Terminator Salvation' engang. Men jeg har ikke lyst til at gøre direkte bestræbelser på at få den set.

De to første Terminator-film havde Arnold Schwarzenegger og Linda Hamilton i deres livs roller. Hvad har 'Terminator Salvation' i retning af uforglemmelige præstationer? (Altså udover en CGI-udgave af den unge Arnold.)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#52 filmz-Bruce 13 år siden

Hvad har 'Terminator Salvation' i retning af uforglemmelige præstationer? (Altså udover en CGI-udgave af den unge Arnold.)


Jeg kan desværre ikke glemme McG's præstation!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#53 BN 13 år siden

Bruce (52) skrev:
Jeg kan desværre ikke glemme McG's præstation!


hehe
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#54 filmz-ab 13 år siden

Godt gået BN. Jeg holder sq meget af Star Trek, altså den nye, som for mig vandt helt vildt ved gensyn. JJ Abrams kan altså noget på egen hånd. Hold dig fra T4.

BN (51) skrev:
lavet ikke bare én, men to film


faktisk 3 - T3 var også bedre, hvis du spørger mig. Jeg holder (lidt naivt, men ikke desto mindre) af T3, som godt nok står i skyggen af de to første, men fungerer alligevel på sin vis isoleret set, som god underholdning med fed iscenesat action af Mostow. Den holdning møder jeg dog sjældent, men jeg kunne nu godt lide den, og sikke en slutning :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#55 BN 13 år siden

a@babo (54) skrev:
faktisk 3


Jeg kunne bedre lide 'Star Trek' end 'T3'. Sidstnævnte er i mine øjne en svag, deprimerende og mat afglans af fordums herligheder. Jeg hader dens parodiske stænk, den ufarlige kvindelige robot, de to unge skuespillere (hvor især Nick Stahl ødelægger kontinuiteten for mig) og den totale mangel på ægte Terminator-stemning og -cinematografi. Men overordnet hader jeg først og fremmest, at man forsøger at brygge videre på en historie, der efter min mening sluttede i 'T2' (og her er jeg 100 pct. ligeglad med tidsrejsens dominoeffekt).

'T3' fik ikke samme eftermæle som de to foregående film, og derfor undlod jeg mange år at se. Sidste år gjorde jeg det så alligevel, men udelukkende for at få syn for sagen. Og min værste anelser blev bekræftet.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#56 filmz-ab 13 år siden

Alt det du påpeger, kunne jeg egentlig godt lide :-) Filmen har sandt nok ikke den "rigtige" terminator stemning, som vi kender, og bliver måske ikke helt så farlig, men jeg synes de bygger fint videre på historien, og de to roller gjorde det fint synes jeg - Men synes nu Stahl gjorde det fint, hvor han fint spiller den opgivende type der er på flugt, og ikke har de kvaliteter som en leder, vil helst være fri. Mht. det selvironiske, så virkede det heller ikke for mig synderligt første gange, heller ikke den kvindelige robot, men det blev bedre, og jeg synes nu Mostow forsøger (om ikke andet) at gøre tingene på hans måde ved at tilføje dette. Det jeg bedst kunne lide var action'en, effekterne og slutning, som for mig var en fornøjelse, hvis man altså kunne bedømme filmen på egne præmisser og ikke tænke så meget over, hvor svagt den står iforhold til den første.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#57 filmz-ab 13 år siden

BN (55) skrev:
'T3' fik ikke samme eftermæle som de to foregående film, og derfor undlod jeg mange år at se. Sidste år gjorde jeg det så alligevel, men udelukkende for at få syn for sagen. Og min værste anelser blev bekræftet.


Den generelle fans opfattelse er meget lig med din, ja. Så på den måde fik du vel bekræftet det. Pudsigt nok fik den faktisk ganske pænt ros af anmeldere, i sin tid..
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#58 BN 13 år siden

#57:

Jeg er næsten imponeret over, at du kan forstå mine halvfærdige sætninger: "derfor undlod jeg mange år at se" ... her mangler både "i" og "den". ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#59 filmz-ab 13 år siden

haha tænkte jeg ikke over
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#60 filmz-ab 13 år siden

Jeg håber dog, at McG bliver fyret og ikke laver flere T film. De burde finde en anden og det burde faktisk ikke være svært. Hvorfor det blev McG er mig en gåde.. Han var under al kritik, og det var Bale også, som ifølge mig var den dårligste John Connor. Men han ville jo ikke engang spille, men sprang så alligevel ombord..
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?

Skriv ny kommentar: