“Star Trek Into Darkness” er en middelmådig, forglemmelig fortsættelse til en fremragende film – nemlig J.J. Abrams’ første “Star Trek” fra 2009. Jovist, den er velspillet, glimtvis underholdende og enormt flot at se på, men historien er kluntet fortalt og plaget af klicheer og monotone monologer. Man savner i dén grad mere af forgængerens opfindsomhed, drilskhed og skæppeskønne karaktersamspil. Til gengæld kan fans glæde sig over, at både filmens billed- og lydside imponerer i HD. Desværre er her ikke særlig meget ekstramateriale (læs bedømmelsen af ekstramaterialet for at finde ud af, hvorfor det er tilfældet), men kvaliteten af de medfølgende dokumentarer og AV-præsentationen sikrer alligevel udgivelsen en karakter over middel.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Star Trek Into Darkness”-interviews!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 The-new-meister 10 år siden

Det bliver også kun 3/6 herfra.

J.J. Abrams første Star Trek film nød jeg virkelige i fulde drag. Det er en af de bedste Sci-Fi eventyr film jeg har set længe.
Havde virkeligt set fra frem til den som en af årets store Blockbuster, men skuffet blev man da:(
Gravatar

#22 Flemming Larsen 10 år siden

The Insider (17) skrev:
Jeg bruger faktisk også selv en PS3, så jeg så selvfølgelig både 3D- og 2D-udgaven for at få det fulde udbytte af lydsporet :-) Jeg har også overvejet en alternativ afspiller, men langt de fleste 3D-skiver bruger alligevel DTS-HD Master Audio. Jeg har efterhånden 70 3D-skiver, og jeg tror ikke, der er mere end 2-3 Dolby TrueHD-titler.


MOVIE1000 (20) skrev:
Jeg er efterhåndenden også ved at være deroppe i det antal mhs til 3D titler, jeg oplever dog i de fleste tilfælde at der er Dolby true hd på, det er dog sjældent at filmen er indstillet på den lyd, så man skal lige skifte den over på et andet lydspor. Det kan også være at jeg tager fejl, jeg er ikke sikker.


Nu blev jeg lige nysgerrig, om hvor mange 3D film jeg var oppe på. Det blev alligevel til 108 stk. Det løber da op af.
Gravatar

#23 The Insider 10 år siden

#22, nice! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#24 HonoDelLoce 10 år siden

Flemming Larsen (22) skrev:

Nu blev jeg lige nysgerrig, om hvor mange 3D film jeg var oppe på. Det blev alligevel til 108 stk. Det løber da op af.


Er det egentlig ikke dig, der står bag bdlive.dk?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#25 Flemming Larsen 10 år siden

HonoDelLoce (24) skrev:
Flemming Larsen (22) skrev:

Nu blev jeg lige nysgerrig, om hvor mange 3D film jeg var oppe på. Det blev alligevel til 108 stk. Det løber da op af.


Er det egentlig ikke dig, der står bag bdlive.dk?

Nej dog ikke. Jeg har lavet lidt anmeldelser i starten, og har da en del kontakt, med flere derfra.
Gravatar

#26 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Den første var godt nok svag, så jeg har indtil videre skippet denne.

Jeg frygter for SW-VII. Han skal dog ikke score højt for at overgå Lucas' instruktion af SW-I og II.
Doctor Last Warning
Gravatar

#27 HonoDelLoce 10 år siden

Flemming Larsen (25) skrev:
HonoDelLoce (24) skrev:
Flemming Larsen (22) skrev:

Nu blev jeg lige nysgerrig, om hvor mange 3D film jeg var oppe på. Det blev alligevel til 108 stk. Det løber da op af.


Er det egentlig ikke dig, der står bag bdlive.dk?

Nej dog ikke. Jeg har lavet lidt anmeldelser i starten, og har da en del kontakt, med flere derfra.


Så undskylder jeg for misforståelsen! :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#28 Flemming Larsen 10 år siden

HonoDelLoce (27) skrev:
Flemming Larsen (25) skrev:
HonoDelLoce (24) skrev:
Flemming Larsen (22) skrev:

Nu blev jeg lige nysgerrig, om hvor mange 3D film jeg var oppe på. Det blev alligevel til 108 stk. Det løber da op af.


Er det egentlig ikke dig, der står bag bdlive.dk?

Nej dog ikke. Jeg har lavet lidt anmeldelser i starten, og har da en del kontakt, med flere derfra.


Så undskylder jeg for misforståelsen! :)

Jamen, du er hermed tilgivet;-)
Gravatar

#29 Lehrmann 10 år siden

1'eren var en smule flad, mens denne 2'er specielt grundet starten har et lettere legen, der giver mindelser om Star Wars bare med meget mindre fylde i handling og med manglende sammenhængkraft. Men god underholdning og god skurk(præstation)!
Gravatar

#30 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

"en smule flad" er en underdrivelse. Den har ikke ét eneste opløftende moment, hverken fortællemæssigt, historiemæssigt, skuespilmæssigt eller visuelt. Det er ganske enkelt et skoleeksempel på et makværk. Sammenlign lige med fx "First Contact", der ikke er et mesterværk men er opkvikkende og veloplagt.
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: