Som sagt er “Star Trek”-filmserien en blandet landhandel – blandt denne boks’ i alt ti spillefilm finder man både fadæser og petitesser, men de fleste af filmene er rent faktisk fremragende. Derfor vil jeg slet ikke tøve med at anbefale fans og alle andre science fiction-entusiaster at investere i denne uforlignelige udgivelse. Både billed- og lydkvaliteten er for det meste i top, og her er nok ekstramateriale til at holde en trekkie beskæftiget i ugevis. Engage!

Se også: Engage! Filmz TV fejrer Star Treks 45-års fødselsdag

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 steadi07 10 år siden

"First Contact" er en af mine absolutte yndlingsfilm. Det er en af de første Star Trek-film, som jeg overhovedet så, ligesom TNG også er den serie, som jeg er vokset op med.

Absolut fantastisk film.

Omend de fleste af mine bekendte stadig er svære at overtale til at se den. Der er stærk tvivl om, at en Star Trek-film faktisk kan være god for andre end Trekkies.

Johan - Fantastiske anmeldelser. Det er en fornøjelser at opleve, hvordan begejstringen for Star Trek-verdenen skinner igennem.


Edit:
De to nyeste film er ikke rigtig Star Trek i min verden. Det er mest bare actionfilm med et touch af Star Trek.
Gravatar

#12 The Insider 10 år siden

#11, mange tak! :-) Jeg kan nu virkelig godt lide Abrams' første "Star Trek"-film, men gensynet med de gamle film satte virkelig manglerne i "Star Trek Into Darkness" i relief.
War. War never changes.
Gravatar

#13 steadi07 10 år siden

#12 - Jeg ville slet ikke turde nærme mig ST: Into Darkness, hvis jeg lige havde set First Contact!
Gravatar

#14 tricopulus 10 år siden

der er forskel ja:-)
Ad lucem – mod lyset
"TO BOLDLY GO WHERE NO MAN HAS GONE BEFORE..."
Gravatar

#15 Yggdrasil 10 år siden

#10 Det kommer en dag er jeg sikker på. Men måske tiden til den tid er løbet fra de faste medier, så det udelukkende kommer som streaming.
Gravatar

#16 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Yggdrasil (15) skrev:
#10 Det kommer en dag er jeg sikker på. Men måske tiden til den tid er løbet fra de faste medier, så det udelukkende kommer som streaming.


"til den tid"?

Tiden ER løbet fra de faste medier. De er et par år siden nu. Der er da ingen med forstanden i behold, der køber noget på faste medier, bortset evt. for die-hard-must-have-fan-ting.
Doctor Last Warning
Gravatar

#17 Yggdrasil 10 år siden

#16 Det er sandt at salget af fx dvd- og BD film og tv-serier er faldet markant. Jeg kender dog nogle stykker uden forstand som køber dvd-film fordi de endnu ikke helt forstår hvordan streaming virker.
Gravatar

#18 Michael Andersen 10 år siden

Det er "kun" salget af DVD som er faldende, men i takt med at HD har overtaget fra den ringere SD-kvalitet er det vel naturligt nok. Salget af Blu-rays stiger jo også år for år.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#19 Michael Andersen 10 år siden

Hov, jeg glemte lige at rose anmeldelsen for at nævne Jerry Goldsmith så mange gange :)

et glimrende score af Goldsmith (i øvrigt hans sidste af slagsen – han døde to år senere i 2004)


Hans sidste var "Looney Tunes: Back in Action" :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#20 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Michael Andersen (18) skrev:
Det er "kun" salget af DVD som er faldende, men i takt med at HD har overtaget fra den ringere SD-kvalitet er det vel naturligt nok. Salget af Blu-rays stiger jo også år for år.


Det er en stakket frist. Blu-Ray siger farvel og tak for andet end nørder indenfor få år.
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: