Som sagt er “Star Trek”-filmserien en blandet landhandel – blandt denne boks’ i alt ti spillefilm finder man både fadæser og petitesser, men de fleste af filmene er rent faktisk fremragende. Derfor vil jeg slet ikke tøve med at anbefale fans og alle andre science fiction-entusiaster at investere i denne uforlignelige udgivelse. Både billed- og lydkvaliteten er for det meste i top, og her er nok ekstramateriale til at holde en trekkie beskæftiget i ugevis. Engage!

Se også: Engage! Filmz TV fejrer Star Treks 45-års fødselsdag

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 The Insider 10 år siden

Blu-ray > alt

#19, hov, mente sidste "Star Trek-score", men kan godt se, at det er lidt uklart! Retter i aften! :)
War. War never changes.
Gravatar

#22 Michael Andersen 10 år siden

#20
Så hurtigt går det slet ikke. Jeg tror ikke engang at Hr. og Fru Jensen siger farvel og tak til dvd lige med det samme.

#21
Det regnede jeg også du mente :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#23 tricopulus 10 år siden

jeg tror det vil gå mange, mange år endnu før vi ikke kan købe dvdér, fordi så længe markedet er åbent for det, vil der være nogle som køber disse.

Jeg personligt kan godt lide at købe visse dvd-film, og serier, og jeg er ´´kun´´ 36 år, men når min mindste nevø(han er 5 år, snart) er på min alder så tror jeg ikke der vil være et særligt stort marked for dvd-film, men heller ikke før da.
Det tror jeg næppe.
Ad lucem – mod lyset
"TO BOLDLY GO WHERE NO MAN HAS GONE BEFORE..."
Gravatar

#24 The Insider 10 år siden

#22, så er det præciseret! :-) Og puha, hvor gjorde Goldsmith det lettere at komme igennem op til flere af "Star Trek"-filmene :-)
War. War never changes.
Gravatar

#25 Michael Andersen 10 år siden

Hehe. Ja, det må du nok sige :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#26 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Når jeg skriver, at Blu-Ray og DVD siger farvel og tak, så mener jeg ikke, at det vil ophøre med at eksistere på hylderne. Der er masser af produkter, der vedbliver at sælges til en lille målgruppe. Man kan også stadig købe LP'er (dårligt eksempel, da de jo faktisk har fået et feinsmeckerboom, hvilket DVD og Blu Ray næppe vil få) - og leder man længe nok formentlig også kasettebånd, minidiscs, DAT-bånd og VHS-bånd. Uagtet dette vil de færreste vel benægte, at disse produkter har takket af.

95% af den tidligere målgruppe for både dvd og bluray er snart en saga blot. Når tricopulus skriver, at han stadig godt kan lide at købe visse dvd-film, så afkræfter det ikke hvad jeg skriver, måske snarere tværtimod, for brugerne her på filmz er jo netop blandt de 1% af de resterende 5%. De andre 4% er ældre mennesker og andre der er længe om at omstille sig.

Som mainstream salgsvare er det faste filmmedie dødt om føje tid. Er dette et faktum? Nej, det er min bedste overbevisning.
Doctor Last Warning
Gravatar

#27 Fredag 10 år siden

# 26 Og jeg tror du har ret, når jeg ser på de mennesker omkring mig, som i dag ikke længere gider bevæge sig ned for at leje/låne en film og slet ikke købe den, men ser via Netflix. Selv mennesker jeg anser som særdeles utekniske er gået denne vej oplever jeg. Til 79 kroner om måneden, for at sidde på sin flade og vælge film, er det vist også en ulig konkurrence. At folk så ofte ikke længere kan vælge de film de måske vitterligt har ønsket at se, betyder vist mindre for den del af befolkningen der ikke har filminteresse. Om man kan udnytte billede og især lyd i samme omfang betyder også mindre for de fleste sikkert (og måske kan man?).
Gravatar

#28 davenport 10 år siden

Helt igennem fantastisk anmeldelse/gennemgang. Den har taget mig siden i aftes at læse, da jeg har gået sådan lidt til og fra, mens jeg har lavet mad og den slags. Virkelig hyggeligt :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#29 The Insider 10 år siden

Der går mange, mange år endnu, før streaming (i hvert fald herhjemme) kan tilbyde kvalitet på højde med BD (såvidt jeg ved, tilbydes der generelt 720p-video med kraftigt komprimeret DD5.1-lyd). Og der går endnu længere tid, før den form for båndbredde, der gør det muligt at streame BD-kvalitet, bliver hvermandseje. Derudover nyder jeg sgu stadig at sidde med etuiet og eje filmen, måske er jeg bare materialistisk... Og internetforbindelser går indimellem ned. Det sker måske en gang eller to om ugen for mig, at jeg skal restarte min router, og forbindelsen på hele gaden kan snildt gå ned, hvis man er uheldig. Har da oplevet det et par gange.

Måske er jeg paranoid, men pga. alt det ovenstående ser jeg hellere en pandemi eller en atomkrig end en verden, der udelukkende byder på streaming :-) Og lad mig lige slå fast, at jeg ikke har noget imod streaming - der er masser af positive ting ved teknologien. Men jeg vil nødigt have det som den eneste mulighed, og det ser det da heldigvis ikke ud til, at det bliver lige foreløbigt.

#28, tusind tak! :-) Beklager at have stjålet så meget af din weekend! ;-)
War. War never changes.
Gravatar

#30 Fredag 10 år siden

Amen brother <3

Skriv ny kommentar: