Som sagt er “Star Trek”-filmserien en blandet landhandel – blandt denne boks’ i alt ti spillefilm finder man både fadæser og petitesser, men de fleste af filmene er rent faktisk fremragende. Derfor vil jeg slet ikke tøve med at anbefale fans og alle andre science fiction-entusiaster at investere i denne uforlignelige udgivelse. Både billed- og lydkvaliteten er for det meste i top, og her er nok ekstramateriale til at holde en trekkie beskæftiget i ugevis. Engage!

Se også: Engage! Filmz TV fejrer Star Treks 45-års fødselsdag

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Michael Andersen 10 år siden

#26
På sigt er der nok ikke den store tvivl om at det sker, men så længe salget af Blu-rays er i fremdrift og der er fordele og ulemper ved begge dele bliver det nok ikke lige foreløbigt.

Den brede befolkning er jo heller ikke ligefrem kendt for at være hurtig til at omstille sig. Selvom dvd-salget ikke er den pengemaskine, som det var en gang var engang, bliver der stadig solgt for mange milliarder kroner i dvd'er.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#32 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

The Insider (29) skrev:
Der går mange, mange år endnu, før streaming (i hvert fald herhjemme) kan tilbyde kvalitet på højde med BD (såvidt jeg ved, tilbydes der generelt 720p-video med kraftigt komprimeret DD5.1-lyd). Og der går endnu længere tid, før den form for båndbredde, der gør det muligt at streame BD-kvalitet, bliver hvermandseje. Derudover nyder jeg sgu stadig at sidde med etuiet og eje filmen, måske er jeg bare materialistisk.


Du bekræfter kun, hvad jeg skriver. Citat:

95% af den tidligere målgruppe for både dvd og bluray er snart en saga blot. Når tricopulus skriver, at han stadig godt kan lide at købe visse dvd-film, så afkræfter det ikke hvad jeg skriver, måske snarere tværtimod, for brugerne her på filmz er jo netop blandt de 1% af de resterende 5%. De andre 4% er ældre mennesker og andre der er længe om at omstille sig.

Hvor mange penge tror du, at der er i den ene procent, der går op i, hvor høj opløsningen er, og om de sidder med coveret i hånden, og om de ser lige dén bestemte film eller blot en af de 10.000, de kan vælge mellem, som #27 fuldstændigt præcist beskriver det?

Let's face it, du er en dinosaur, Insider. Ikke sådan at du er bagefter. Du er bare uddøende. Til gengæld er du et pragteksemplar, mens du lever :-)

Jeg synes i øvrigt, at Netflix HD leverer en fuldstændigt vanvittigt fantastisk skarp oplevelse på mit helt nye Samsung 65" 8-serie, en kvalitet, som DVD kun kan drømme om, og som Blu-Ray visuelt kun tangerer. Du kan sikkert komme med en teknisk beskrivelse af, at jeg tager fejl med Blu-Ray vs Netflix. Din argumentation dør bare på, at jeg er fuldstændigt ligeglad. For mig - og 99% andre - er den tekniske oplevelse den samme.

Let os sætte tingene i perspektiv:

Hvorfor tror du, at familien bag Jack & Jones er milliardærer, mens Munthe+Simonsen gik på røven? Man bliver ikke rig på feinsmeckere, og derfor er det ikke deres ønsker, der sætter dagsordenen. Det er nok også derfor, at iTunes ikke leverer de mega nørdede opsætningsløsninger, jeg længe drømte om. De er sgu nok ret ligeglade, om jeg skrider.
Doctor Last Warning
Gravatar

#33 The Insider 10 år siden

Jeg føler nu sagtens, jeg både kan se og høre forskel :-) Men hvorom alting er... Jeg glæder mig enormt til at læse din dybdeborende rapport, der underbygger dis postulat omkring de 99% (eller var det 95?). Eftersom dvd/BD er blevet erklæret død flere gange de sidste 5-6 år end LP'en og Andy Kaufman, tager jeg den foreløbigt med ro! ;-)

mvh. den gamle dino
War. War never changes.
Gravatar

#34 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

The Insider (33) skrev:
Jeg føler nu sagtens, jeg både kan se og høre forskel


Du afkræfter ikke min tese, tværtimod. DU kan se og høre forskel. Familien DK gives no shit.

Jeg har ingen tal til at underbygge. Kun logik og en god fornemmelse. Jeg kan jo heller ikke dokumentere noget, jeg mener sker indenfor nogle år.
Doctor Last Warning
Gravatar

#35 The Insider 10 år siden

#34, hehe, jeg er fuldkommen uinteresseret i at be- og afkræfte noget :-) Bidrager blot med mit eget perspektiv, ligesom dig.
War. War never changes.
Gravatar

#36 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

The Insider (35) skrev:
#34, hehe, jeg er fuldkommen uinteresseret i at be- og afkræfte noget :-) Bidrager blot med mit eget perspektiv, ligesom dig.


Ikke for at være ordkløver; men ikke ganske... Jeg belyste hvorfor jeg mener, at de tunge målgrupper ikke vil være interesserede i Blu-Ray. Du belyste, hvorfor du selv er interesseret i Blu-Ray :-)

Jeg må i øvrigt gentage, at hvis du kom hjem til mig og så de flotteste Netflix HD programmer/film på mit spritnye 65" Samsung 8-serie, så ville du blive blæst væk. De er i en kvalitet, der gør afstanden ned til DVD-kvalitet minimum lige så stor som afstanden mellem DVD og VHS. Fx mine LOTR extended, som jeg ikke har på BluRay men kun på dvd, gider jeg stort set ikke se mere, fordi de ligner noget der er løgn på den store skærm. Ser jeg omvendt LOTR (desværre ikke extended) fra Netflix, er det fuldstændigt vanvittigt skapt. Tallene interesserer mig ikke. Jeg kan ganske enkelt ikke se, at mine Blurays er flottere. Og det kommer fra en mega film og HIFI freak. Jeg har tv og audio for over 200.000 kr. i min hytte - computere og konsoller og pads mv ikke medregnet; jeg går sindsygt meget op det. Så tænkt på den almindelige leverpostej bruger. De vil overhovedet ikke overveje at købe en Bluray, hvis de først er kommet på streaming.
Doctor Last Warning
Gravatar

#37 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Og jo, jeg kunne godt finde på at købe LOTR, Hobbitten og Star Wars orig. trilogi på Blu Ray. Men så ikke så meget andet. Det er der sgu ikke penge i for andre en Disnye og Jackson.
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: