Jamen dog… Er det allerede et kvart århundrede siden, at “Star Trek: The Next Generation” pustede nyt liv i science fiction-genrens største franchise? Når man nu ser afsnittene i HD er det i hvert fald svært at forestille sig, at de blev produceret i 1980’erne. Paramount og CBS har gennemført et af de mest imponerende og epokegørende restaureringsprojekter i nyere tid – episoderne ser hamrende godt ud, og de har heller aldrig lydt bedre. Desværre er seriens første sæson en noget blandet landhandel. Her er enkelte perler, men lige så mange fadæser, og skuespillerne kom først for alvor op i gear, da seriens 3. sæson begyndte i 1989. Men alene AV-præsentationen og det forbløffende ekstramateriale gør udgivelsen til et uundværligt must for trekkies og nysgerrige sjæle.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 The Insider 11 år siden

#9, nej, desværre samme problem som med TNG og DS9 - optaget på film, men klippet på SD-video. Til gengæld ville det være let at genudgive Enterprise i HD, da den netop blev skudt i formatet. Det er faktisk pudsigt, at det ikke er sket for længst. Gad godt have de sidste to sæsoner liggende i HD :-)

#10, tak for de venlige ord :-) Derudover optræder der afgjort en del gryn indimellem. Det er naturligvis en medfødt del af celluloidmaterialet, og oftest synes jeg, at det har den helt rette, filmlignende tekstur, som blot gør optagelserne endnu mere "appetitlige", men det har indimellem en tendens til at ligne digital støj (som nævnt i anmeldelsen) primært i de mørke sekvenser (som du også fremhæver), men dine tv-settings kan afgjort have en indflydelse på præsentationen. Jeg synes praktisk talt aldrig, det var et problem. Hvor gammel er din skærm?
War. War never changes.
Gravatar

#12 ThomasElbo 11 år siden

Citat fra anmeldelsen af Blu-Ray Boksen

"Verdenshistorien rummer ikke ét eneste mediefænomen, der har affødt mere merchandise eller flere timers underholdning end Star Trek-franchisen. Utallige spil, hundredvis af bøger og tegneserier, elleve spillefilm og seks tv-serier, som tilsammen har disket op med over 700 separate afsnit. Det ville tage godt 23 døgn at se samtlige tv-episoder og film, hvis man så dem i træk. Uden søvn. Jøsses!"

Tja... Hvis man nu kigger på Wrestling i USA - Og specifikt på det største firma af dem alle - WWE (tidligere WWF og endnu tidligere WWWF) Har de sendt tusindvis af afsnit. Og 100+ timelange pay-per-views. Så DER er Star Trek slået med længder...

Derudover er der lavet tegneserier, blade, computerspil, tusindvis af actionfigurer og t-shirts og alt muligt andet merchandise. Der er lavet i hundredevis af DVD'er / Blu-Rays.
Youtube-serier, og meget meget andet...
Så jeg vil tillade mig på det ene punkt, at sætte spørgsmålstegn ved skribentens påstand :)
Gravatar

#13 davenport 11 år siden

Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#14 ThomasElbo 11 år siden

davenport (13) skrev:
De deler den bare: http://thehistoryofwwe.com/blog/wp-content/uploads...


Deler den??
Gravatar

#15 HonoDelLoce 11 år siden

Og der er over 13800 afsnit af As The World Turns.........
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#16 The Insider 11 år siden

#13, præcis! Det er et spin-off ;-) (det understregede The Rock da også med manér, da han gæstede Star Trek: Voyager!) Derudover ville jeg snarere kalde wrestling for et sporsfænomen end et decideret mediefænomen. Jeg tvivler også på, at der eksisterer mere wrestling-merchandise :-) Der er selvfølgelig også produceret flere udsendelser af Nyhederne og af HonoDelLoces yndlingsserier, As The World Turns og The Bold and the Beautiful, men når man ser på mængden af forskelligartede serier, de tårnhøje bjerge af merchandise, fænomenets enorme spændvidde og kreative "diversity"... Jeg holder fast i min udtalelse :-)
War. War never changes.
Gravatar

#17 Yggdrasil 11 år siden

#11 Min skærm er en Sony KDL-40V3000 og dermed en 3-4 år gammel relativt ældre model. Den er fx ikke med mpeg4 tuner (kun mpeg2), jeg bruger Yousee Boxen så der har jeg ikke noget problem. Kan være at jeg skal indstille lidt på sort hvid balance?
Gravatar

#18 The Insider 11 år siden

Make it so!
War. War never changes.
Gravatar

#19 Yggdrasil 11 år siden

#18 lige en opfølgning: Det lykkes mig at gøre billedstøjen i baggrunden mindre urolig ved at anvende et par støjreduktionsfiltre der var slået fra. Fik også "tunet" farver og så videre til mit øje, så nu ser TNG pludselig rigtig smuk ud :)
Gravatar

#20 chapton 11 år siden

ahhh for syv søren, er der virkelig ingen butikker i kbh der ligger inde med den. Øv.

Skriv ny kommentar: