Jamen dog… Er det allerede et kvart århundrede siden, at “Star Trek: The Next Generation” pustede nyt liv i science fiction-genrens største franchise? Når man nu ser afsnittene i HD er det i hvert fald svært at forestille sig, at de blev produceret i 1980’erne. Paramount og CBS har gennemført et af de mest imponerende og epokegørende restaureringsprojekter i nyere tid – episoderne ser hamrende godt ud, og de har heller aldrig lydt bedre. Desværre er seriens første sæson en noget blandet landhandel. Her er enkelte perler, men lige så mange fadæser, og skuespillerne kom først for alvor op i gear, da seriens 3. sæson begyndte i 1989. Men alene AV-præsentationen og det forbløffende ekstramateriale gør udgivelsen til et uundværligt must for trekkies og nysgerrige sjæle.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 loki 11 år siden

Johan, hvilke sæsoner af TNG vil du overordnet set mene er de bedste?
www.peakoil.dk
Gravatar

#2 The Insider 11 år siden

5. sæson er mit favorit, skarpt efterfulgt af den 6., 4. og 3. Jeg synes, kvaliteten dalede lidt igen i 7. sæson :-)
War. War never changes.
Gravatar

#3 loki 11 år siden

Merci :). Det er dælme længe siden jeg sidst har set noget TNG, men med disse udgaver er det jo oplagt at begynde forfra.
www.peakoil.dk
Gravatar

#4 The Insider 11 år siden

Helt afgjort! Og så er de også en del billigere end de gamle dvd-udgivelser af sæsonerne :-) Jeg har tidligere anmeldt dem på dvd, men tør ikke læse de anmeldelser længere, da jeg skrev dem for 10 år siden... De er garanteret skrækkelige! Men jeg er spændt på at se, om jeg stadig vil holde fast i sæson-bedømmelserne på hhv. 3, 3, 5, 5, 6, 6 og 4 stjerner.
War. War never changes.
Gravatar

#5 chapton 11 år siden

Helt klart et must-buy. Ved godt hvad jeg skal lave tirsdag aften ;)
Gad vide hvor hurtigt de andre sæsoner følger trop?
Gravatar

#6 The Insider 11 år siden

#5, angivelig udkommer blot to sæsoner årligt. Det er jo et restaureringsprojekt af astronomiske dimensioner (og når man ser ekstramaterialet, får man fornemmelsen af, at de ikke engang har hentet negativerne fra de fire sidste sæsoner endnu), men det er selvfølgelig rigtig ærgerligt, når nu serien først for alvor kommer op i gear i 3. sæson, IMHO :-)
War. War never changes.
Gravatar

#7 chapton 11 år siden

#6 Ja det er selvfølgelig forståeligt, men Paramount har nu ellers om nogen resourcerne til at lave flere sideløbende.
Øv øv, så har det lange udsigter til Deep Space Nine, som er min foretrukne Star Trek serie.
Gravatar

#8 The Insider 11 år siden

#7, ja, jeg tror desværre ikke, at DS9 i HD nogensinde kommer på tale. DS9 er en bedre serie, men den opnåede aldrig TNG's popularitet. Hvis TNG-restaureringsprojektet skal kunne betale sig for CBS og Paramount, skal ikke-trekkies også købe udgivelserne, og det ville næppe ske med DS9. Derudover vil DS9 kræve langt mere arbejde oga. den mere udbredte brug af CGI. Men man kunne jo håbe, at de ville udgive en række udvalgte afsnit.
War. War never changes.
Gravatar

#9 davenport 11 år siden

Vil det være nemmere med Voyager? Den er jo lavet noget senere. (Den er min yndlings)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#10 Yggdrasil 11 år siden

Fin anmeldelse Johan :) Jeg forudbestilte boksen engang i juni så har den stående nu. Håber at vi også får anmeldelse af de kommende sæsoners udgivelser.

Forresten så bemærker jeg at der er noget "støj" i baggrunden nogle gange når det er mørkt eller sort, jeg har dog set det i andre blu-ray film så jeg spekulerer på om det er indstillingerne ved sort / mørk baggrund der ikke er optimale på mit Sony 40" Full HD tv - eller det mon er selve filmen? det virker sådan ligesom mikroskopiske partikler der fistrer rundt over det hele - svært at beskrive.

Skriv ny kommentar: