Jamen dog… Er det allerede et kvart århundrede siden, at “Star Trek: The Next Generation” pustede nyt liv i science fiction-genrens største franchise? Når man nu ser afsnittene i HD er det i hvert fald svært at forestille sig, at de blev produceret i 1980’erne. Paramount og CBS har gennemført et af de mest imponerende og epokegørende restaureringsprojekter i nyere tid – episoderne ser hamrende godt ud, og de har heller aldrig lydt bedre. Desværre er seriens første sæson en noget blandet landhandel. Her er enkelte perler, men lige så mange fadæser, og skuespillerne kom først for alvor op i gear, da seriens 3. sæson begyndte i 1989. Men alene AV-præsentationen og det forbløffende ekstramateriale gør udgivelsen til et uundværligt must for trekkies og nysgerrige sjæle.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 ThomasElbo 11 år siden

The Insider (16) skrev:
#13, præcis! Det er et spin-off ;-) (det understregede The Rock da også med manér, da han gæstede Star Trek: Voyager!) Derudover ville jeg snarere kalde wrestling for et sporsfænomen end et decideret mediefænomen. Jeg tvivler også på, at der eksisterer mere wrestling-merchandise :-) Der er selvfølgelig også produceret flere udsendelser af Nyhederne og af HonoDelLoces yndlingsserier, As The World Turns og The Bold and the Beautiful, men når man ser på mængden af forskelligartede serier, de tårnhøje bjerge af merchandise, fænomenets enorme spændvidde og kreative "diversity"... Jeg holder fast i min udtalelse :-)


Fair nok. :)
Men nu brugte du selv udtrykket "mediefænomen"... Hvad er din defination af det? Noget der optræder i medierne (dvs. tv, radio, internet og trykte medier) ? Så vil jeg stadig påstå du kan omtale Wrestling som et mediefænomen. Endda et der rækker længere tid tilbage, end Star Trek. :)

Jeg er ikke ÉT sekund i tvivl om, at der findes langt mere merchandise med Wrestling end der gør med Star Trek...
- Næsten hver Wrestler i de store firmaer, har deres egen t-shirt. Og de får som regel et nyt t-shirt design hvert år. Altså er der produceret i tusindvis af t-shirts gennem de sidste mange år. Det samme gælder action-figurer... kopper, dukker, penalhuse osv. osv.

- Og undskyld mig, men JEG har altså aldrig set ret meget Star Trek merchandise... Udover dem der går vildt op i det og køber hele uniformen.

Nu nævner du spændvidde - Og der har du uden tvivl en pointe. Hvor Wrestling er mest populært i de amerikanske lande og Japan - Og så lidt i England og Tyskland, er ST uden tvivl et mere verdensomspændende fænomen...

Jeg vil 100% give dig ret så langt, at taler vi film/tv-fiktion, er ST uden sammenligning. Men taler vi 'mediefænomen', som var din oprindelige udtalelse, holder jeg fast i MIN udtalelse :)

Så vi må være enige om at være uenige :) hehe
Gravatar

#22 The Insider 11 år siden

Oh yes!
War. War never changes.
Gravatar

#23 HonoDelLoce 11 år siden

The Insider (16) skrev:
Der er selvfølgelig også produceret flere udsendelser af Nyhederne og af HonoDelLoces yndlingsserier, As The World Turns og The Bold and the Beautiful


Haha.. Jeg aner ikke engang hvad As The World Turns var.. :D Jeg vidste, at Days of our Lives havde kørt mega-længe, men tænkte så, at der garanteret var andre, der havde kørt længere.. En google-søgning senere....... ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#24 The Insider 11 år siden

Riiiiiiiiiight...
War. War never changes.
Gravatar

#25 Léon 11 år siden

@Johan Albrechtsen aka The Insider

Paramount har startet et Replacement Program da der er fundet fejl på det Engelske DTS 7.1 spor. Front kanalerne ikke er ordentlig kortlagt og kan resultere i ekko. Har du lagt mærke til noget eller er UK/DK udgave ikke berørt af samme fejl?

Følgene afsnit skulle være berørt:
Encounter at Farpoint
Hide and Q
The Big Goodbye
Datalore
11001001
Too Short a Season

Kild: http://www.blu-ray.com/news/?id=9223
Léon: [referring to his plant] It's my best friend. Always happy. No questions.
Gravatar

#26 The Insider 11 år siden

#25, jeg har godt læst om det, men bemærkede ikke selv problemet. Jeg bemærkede (som noteret i anmeldelsen) et mærkeligt skift i rumklangen under "Haven", og et enkelt, mikroskopisk "hak" i lyden efter rulleteksterne på ét afsnit, som var så lille, at jeg ikke følte, det behøvede blive nævnt. Men jeg har desværre sendt mine test-skiver tilbage til Paramount, så jeg kan ikke dobbelttjekke episoderne lige nu, men jeg får forhåbentlig den rigtige udgivelse i hænderne inden ugens udløb, så skal jeg nok lige vende tilbage. Men de test-skiver, jeg fik, var næppe ramt af problemet, ellers er jeg temmelig sikker på, jeg ville have bemærket det. Så også alle 25 afsnit igennem fra start til slut. Men de er jo heller ikke altid 100% identiske med den færdige vare - bare mærkeligt, hvis kvaliteten er dalet siden da.
War. War never changes.
Gravatar

#27 Léon 11 år siden

Har haft mulighed for at låne Disk 1 (Farpoint Station) fra TNG Season 1 og afprøvet den på mit 5.1 system. Der er virker desværre til at meget af dialogen køres igennem højere og venstre front samt center hvilken skaber echo.

Køre Paramount en ligende program i norden eller skal man undgå denne udgivelse helt? Havde ellers set frem til denne udgivelse.

Det er jo desvære ikke første gang at Paramount laver ligende fejl.
Léon: [referring to his plant] It's my best friend. Always happy. No questions.
Gravatar

#28 The Insider 11 år siden

Problemet plagede i hvert fald ikke sampler-disken... Men det er formentlig det ekko, jeg har bidt mærke i under "Haven". Dog bemærkede jeg det aldrig under de andre afsnit, og fra hvad jeg har hørt, er det udelukkende bemærkelsesværdigt under piloten. Jeg vender tilbage, når jeg har fået de endelige skiver selv, og så skal jeg nok også forhøre mig med Paramount.
War. War never changes.
Gravatar

#29 Léon 11 år siden

Har lige prøvet Star Trek TNG(smagsprøve udgivelse) 7.1 DTS sporet og der er ingen træls rumklang. Det er meget let at høre når man har de to udgivelse sammen.

Ved så ikke om UK og DK er ens. Men often er det samme disks.
Léon: [referring to his plant] It's my best friend. Always happy. No questions.
Gravatar

#30 The Insider 11 år siden

Yes, så fik jeg de endelige skiver, og det er rigtigt, at dialogen ofte kommer både igennem centerhøjtaleren og højre fronthøjtaler i "Encounter at Farpoint", pilotafsnittet. Det er heldigvis slet ikke så slemt som frygtet, mens de i et par andre afsnit åbenbart er sådan, at dialogen kommer igennem alle tre fronthøjtalere. Hos mig opstår der heldigvis intet ekko (det kan vel kun forekomme, hvis alle højtalerne ikke er i sync - prøv eventuelt at justere indstillingerne for højtalerens afstand via receiveren, hvis ekko optræder), og bortset fra i piloten er problemet slet ikke bemærkelsesværdigt, medmindre man sætter sig helt hen til højtalerne.

Men jeg får naturligvis lige opdateret anmeldelsen, og jeg hører lige Paramount om, hvorvidt der bliver en udskiftningsprocedure i DK.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: