Alt i alt, så er Episode II en positiv oplevelse. Det er lykkedes for Lucas at finde de gode takter frem igen, og han leverer en rigtig god film. Den er klart bedre end Episode 1, men når aldrig de gamle film til sokkeholderne!

Plottet er rigtig godt og skuespilpræstationerne er også
ret gode. Filmen er rigtig flot lavet, på nær de par småfejl der er i CGI en. Filmens største svagpunkt er det svage kærlighedstema og de til stadighed platte jokes som Lucas stadig anvender… i det mindste er de ikke baseret på pølle-humor denne gang!

Min vurdering er helt klart at filmen er god… den skal ihvertfald ses flere gange, for at få de mange fede detaljer med… for der er mange. Jeg vil klart anbefale filmen til stort set alle, og den får derfor 4 ud af 6 lyssværd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 azathoth 21 år siden

Bitcho: Korrekt Boba er Jango's klon og derfor ikke direkte er hans biologiske far... Jango er far i den henseende at han opdrager Boba som sin egen søn.

Boba kalder ham konsekvent "Dad":

"Dad, Taun We is here!", "Dad, Look!", "Get him, Dad!"

... så han anser Jango som værende sin far. Det var det jeg mente...
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#12 filmz-vassago 21 år siden

Jango har sikkert oxo bildt det lille kræ ind, at han er hans far.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#13 filmz-nexus-6 21 år siden

#12 --> Jango for skuda et forklarings problem, at lige præcis Boba er hans søn, hvad med de ca. 200.000 andre små boba'er :-)) rimlig mærkelig at de alle skulle ligne lille boba, hvis Jango altså påstår at Boba er hans rigtige søn.
Gravatar

#14 filmz-Ali_baba 21 år siden

@7
Tror det var seismiske bomber =]

Min første post, så øhh... Hej!
Gravatar

#15 filmz-Avenger- 21 år siden

Rimelig nice anmeldelse. Jeg var inde og se filmen i går og lagde ikke så meget mærke til fejlene tror også man skal se den flere gange inden man får dem med.. Men præcis én jeg mener var så mega fail var hvor Anakin skære et stykke frugt til Padmé... Der hvor hun tar en bid hun rør ikke engang frugten man kan overhoved ikke se det. Det er max fail Den scene burde da laves om :). Det jeg er mest imponeret over er musikken og lydeffekterne de slår alt jeg har hørt. Ja de Seismiske bomber Jango Fett kaster er satme noget der gir et shok første gang man hører det :). God film med nogle små fejl. Håber så Ep-3 bliver endnu bedre og mere som de første film :).
Gravatar

#16 filmz-azazel 21 år siden

#8 azathoth; Så fik du det med, det med Palpatine, troede lige du ikke fik det med ;>...
Synes faktisk han spiller en stor rolle i filme. Den lidt anonyme Overkansler i den Galaktiske Senat, men hvis man nu ser filmen mere end 1-2 gange, finder man hurtig ud af hvem han i virkeligheden er.

fx der for han siger noget i retning af 'Anakin, one day you become the strongest jedi, more powerfull end Yoda' Hvordan kunne han vide det, hvis ikke han kunne mærke det? Og så er der lige til sidst hvor han står i slutscenen og kigger på 'hans' Klon army

Alt i alt en god anmeldelse, men vil give den 5 lyssværd

Btw. Lucas du skal ikke bruge romatik i dine film, har du sq ikke lige været for heldig med :>
Gravatar

#17 filmz-Bitcho 21 år siden

Se den 1-2 gange før man ved at palpatine er Darth Sidious???

Hmm det var allerede pænt oplagt i episode1. Det sidste kommentar han kommer med i episode1, hvor han siger til anakin at vi alle vil følge hans karrierer meget tæt.

Hvem skulle ellers være den onde end ham??? Kan ikke rigtigt finde andre... hehe.

Gravatar

#18 filmz-Bitcho 21 år siden

Synes det er synd at ALT er lavet med CGI. Læste at selv "Padme's" patter var gjort større og hendes ben længere. Hvor latterligt...

Læste også at 80-90 % af de frames du ser er lavet om med CGI. Nærmest hele filmen...

De er klokkeklart at se at alle de forskellige creatures er lavet på computer. Synes langt langt bedre om Yoda som dukke. Han havde langt mere liv, selvom det så lidt sjovt ud. Nu er han bare 100 % computerlavet, hvilket gør han meget mere "ren", hvilket virker alt for tegnefilms agtigt.

Men hvad... Ok film. Kan dog bare slet ikke sammenlignes med de 3 gamle. Efter min mening kunne det være 2 helt forskellige trilogier.

B
Gravatar

#19 filmz-Yasw 21 år siden

Er det bare mig eller spiller Christopher Lee meget på samme måde i Star Wars og Ringenes Herre ? Han siger fx til Gandalf: "You must join with me" (sådan ca.) og han siger til Obi-Wan: "You must join me Obi-Wan". Begge sagt på præcis samme måde. Ikke at der er noget galt i det, det er bare sjovt :-)
Gravatar

#20 filmz-Bwana 21 år siden

Ja, der er lidt flashbacks til LOTR: FOTR i den scene.. Jeg sad stort set og ventede på at han skulle sige: "It would be wise my friend"! :)

Skriv ny kommentar: