Alt i alt, så er Episode II en positiv oplevelse. Det er lykkedes for Lucas at finde de gode takter frem igen, og han leverer en rigtig god film. Den er klart bedre end Episode 1, men når aldrig de gamle film til sokkeholderne!

Plottet er rigtig godt og skuespilpræstationerne er også
ret gode. Filmen er rigtig flot lavet, på nær de par småfejl der er i CGI en. Filmens største svagpunkt er det svage kærlighedstema og de til stadighed platte jokes som Lucas stadig anvender… i det mindste er de ikke baseret på pølle-humor denne gang!

Min vurdering er helt klart at filmen er god… den skal ihvertfald ses flere gange, for at få de mange fede detaljer med… for der er mange. Jeg vil klart anbefale filmen til stort set alle, og den får derfor 4 ud af 6 lyssværd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-nexus-6 21 år siden

Er lige vendt hjem fra Imperial og kan næsten ikke vænte til at skulle ind og se den igen.
Hvad angår azathoth anmeldelse er jeg stort se enig med ham. Jeg syntes dog ikke de små "fejl" gør så meget da de fuldstændig drukner i filmens positive del(grafik, skuespil, historie osv..).
Og jo.... glæd jer til i ser Yoda i aktion, jeg måtte samle min kæbe op fra gulvet efter Yoda scenen.. Hen er virkelig "The Jedi Master".
Så til jeg der ikke har bestilt billet endnu.... gør det, i vil ikke fortryde det.
Jeg ville give 5 ud af 6 lyssværd, 4 er lige fettet nok, for det er en rigtig god film og så har den givet mig starwars-troen tilbage igen efter episode 1 (i ved nok..).
Gravatar

#2 azathoth 21 år siden

Jeg glemte faktisk at omtale lydsiden af filmen. Jeg må sige at jeg er ret imponeret af det arbejde Ben Burtt laver.

Alle de sædvanlige Star Wars lyde er med, og de har næppe lydt bedre før. Det der er fedt er bl.a. de mange nye lyde der er med... Lucas/Burtt har det med at skabe ret unikke lyde til maskineri, androider og væsner, og denne film er ingen undtagelse.

Specielt var jeg imponeret af nogle af de nye rumskibe, bl.a. den Naboo Cruiser der er med i starten... det er tydeligt at se hvor de har fundet inspirationen til lyde, for den lød fuldstændig som et flying fortress bombefly... sådan var det mange gange, generelt kunne man genkende lyde der mindede om gamle Anden Verdenskrigsfly... imponerende!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#3 filmz-Raven_ 21 år siden

"Den er klart bedre end Episode 1"
Enig!

"men når aldrig de gamle film til sokkeholderne!"

Jeg synes at swII overgår de gamle film, det er efter min vurdering den bedste sw film til dato...
Gravatar

#4 Skobbolop 21 år siden

jeg må også give azathoth ret i at obi-wan er rigtig god i den film. Dog sys jeg replikkerne og skuespillerne hænger meget i starten af filmen og var lige ved at tro at vi skulle se endnu en episode 1...især da amidala og anakin snakker sammen de først par gange...grimt.

Jedi-kampene taler for sig selv. Især sys jeg der en god balance mellem styrkeforholdene. I 1'eren så vi jo obi-wan slå darth maul, men i 2'eren havde anakin f.eks. ikke den helt store chance mod lord dokuu (var det det han hed?)

med hensyn til effekterne er det nu også ret falskt hvor anakin skærer i den frugt og hvor amidala tager en bid...haha... lidt trist..

dog mener jeg ikke det er så galt med C-3PO.. det er dejligt at se dem begge sammen og midt i en kamp hvor de self. ikke bliver ramt..


en rigtig god anmeldelse og jeg er stort set enig med azathoth bortset fra de nævnte ting...kun ros herfra og jeg ville nu også have givet 4 lyssværd til filmen..
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#5 filmz-nexus-6 21 år siden

#2 --> Uhhh ja lydsiden. Ved ikke hvor i så den, men i Emperial var der skruet godt og grundigt op for basen :))
Lage nemlig også mærke til de kraftige dunkende mortorlyd fra de store rumskib i starten. Men det vildeste (syntes jeg) er dog når Jango Fett smider neotron bomber efter Obi-Wan. Det gav de vildeste drøn igennem salen... lækkert :))
Gravatar

#6 azathoth 21 år siden

Vi så den i biocity i Odense... bassen var ikke helt høj nok efter min smag :(

De neotron bomber var for seje... først stilhed, og så et øredøvende brag... virkelig genialt!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#7 trekster 21 år siden

Ja, de var ret cool lavet og det lød kanon godt, men hed de ikke "sonic charges"?

Hvilket for en til at undre sig? soniske bomber i rummet??? Ej vel ;-))
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#8 azathoth 21 år siden

Puha... jeg må have været træt i nat da jeg skrev anmeldelsen, for jeg har da virkelig været glemsom... jeg glemte nemlig at nævne Ian McDiarmid som Chansellor Palpatine... han spiller jo for godt... virkelig creepy! :D

Palpatine er altså virkelig ved at udvikle sig til en skummel karl, læg mærke til hvordan han totalt sweet-talker ALLE i den film... oh well, det er nok derfor han er universets hersker i Episode 4, 5 og 6 ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#9 filmz-argon 21 år siden

Der er ikke andet at sige end den skal ses :)
Gravatar

#10 filmz-Bitcho 21 år siden

Jango Fett er far til Boba Fett ?? hmm

De forklarer tydeligt at Boba Fett er en klon af Jango Fett. Dog er han opdraget af Jango og der er ikke blevet indgrebet i farten af hans opvækst. Men hans far?

Ellers synes jeg at der er alt for mange fejl i filmen til at den er god. Jeg var ligeved at skride da jeg så anakin på det dyr ude i græsset sammen med Padme... Ad for satan hvor var det grimt.

Dog er Christopher Lee er for cool. Glæder mig til at se ham få tæsk af gandalf i "The Two Towers". hehe

Og Yoda's fight .... Helt perfekt. Shit hvor fik man pludselig respekt for den lille "mand".

B

Skriv ny kommentar: