“Star Wars Episode III: Sith-fyrsternes hævn” leverer hvor den skal: Som det forventes af en “Star Wars” film, er der masser af action og sci-fi eventyr, men den har sandelig også følelsesmæssig gennemslagskraft. Samtidig lukker den hullet imellem de to trilogier på ganske nydelig facon. Ekstramaterialet på udgivelsen når ikke helt op på samme højde som de to forgængere, men til gengæld hører den rent teknisk til i den absolutte topklasse. Billede og lydside er noget nær perfekte. ”Impressive… most impressive!”
#51 filmz-Bruce 19 år siden
#52 filmz-mader 18 år siden
Hvad mener du med han dør af dem?? Godt nok ser han tynd og afkræftet ud, men han er visnok bare på slankekur...
#53 filmz-Bruce 18 år siden
#54 BN 18 år siden
#55 filmz-Bruce 18 år siden
1. Video
Billedet er smooth og superskarpt. Der er intet der kan distrahere af artifakter. Det er uden tvivl et HD referencebillede.
6/6
2. Audio.
Et rigtig godt 5.1 EX lydspor, gode surround effekter, gode subwoofer effekter. Reference kvalitet? Nej! Der er meget dynamik, stilrent, for stilrent. Der mangler følelsen af troværdig punch, som jeg føler bl.a. Saving Private Ryan, LOTR, Titanic og Minority Report havde. Har siddet og skiftet frem og tilbage mellem diverse lydspor og det er bare ikke helt oppe i nærheden af de bedste DTS lydspor. Om det er EX formatet, som har en lille begrænsning ifht. DTS? Det tror jeg ikke! Tror blot det er hvorledes, man har valgt at portrættere de respektive lyde. Der er dynamik nok i lasere, fly-by's etc, men kickbutt, som når kugler flyver forbi i Saving Private Ryan, eller Zero'er flyver forbi i Pearl Harbor...langtfra! Derfor får jeg ikke den fede følelse at være med i nålens øje i f.eks åbningssekvensen.
5/6
Iøvrigt har Gary Rydstrom været inde over en del af de film, som har imponerende reference lyd. Han har også været brugt på Attack of the Clones, men ikke Return of the Sith.
#56 Andcasso 18 år siden
#57 18 år siden
#58 BN 18 år siden
Ja, medmindre man som jeg synes, at "Battle of the heroes" og musikken hvor Anakin og Padme ser i hinandens retning, mens de er hver sin ende af byen, er nogle af bedste kompositioner i ROTS. Begge er helt nye.
#59 El vez 18 år siden
#60 BN 18 år siden
Jeg synes nu også. at kemien er særlig stærk mellem dem i deres første scene sammen - en scene jeg finder meget intens, og som er en fin kontrast til deres afsluttende (og ligeså stærke) scene sammen.
For mig er følgende scener de bedste og dem der sidder på nethinden når filmen er slut:
Obi-Wan og Anakin der i deres kampfly dykker ned midt i slaget over Coruscant.
Scenen mellem Anakin, Count Dooku og Palpatine der ender med at Anakin halshugger- en genial pendant til scenen i "Return of the Jedi", hvor kejseren prøver at lokke Luke til at dræbe den overvundne og forsvarsløse Darth Vader og dermed få Luke over på den mørke side. (Luke stod fast, mens han far svigtede.)
De dystre scener med ildevarslende musik i Padmes lejlighed, hvor Anakin drømmer om Padmes død.
Hele scenen i teatret hvor Palpatine snedigt bagtaler Jedirådet og gør Anakin fuldstændig moden til at blive "plukket", når tid er.
Obi-Wan der konfronterer Count Grievious og kæmper mod ham og
Den tavse scene mellem Padme og Anakin hvor de står i hver sin ende af byen.
Forsøget på at anholde Sith-herren, der ender med
Marchen mod Jeditemplet, og senere Yoda og Obi-Wan der besigtiger alle de døde.
Mødet mellem Padme, Anakin og Obi-Wan.
Duellen mellem Anakin og Obi-Wan, særligt den næstsidste del hvor Obi-Wan prøver at tale Anakin til fornuft.
Hele sekvensen hvor
Luke og Leias fødsel
Alt i alt en vildt genialt fortalt forhistorie der viser hvordan den mørke side sejrede.
P.S. Glemte iøvrigt også at nævne musikken fra