Som filmens musikalske tema læner sig op ad den oprindelige udødelige John Williams-symfoni, dog med en mere umiddelbar og infantil tilgang, så er filmen også en lettere sag brygget på filtreret råstof fra de oprindelige spillefilm. Venner og fjender er alle tilstede, men selv om kridtstregerne ikke er så tydelige, som de plejer, og kraften så stærk, er gensynet alligevel hyggeligt.
Læs mere om George Lucas og “Star Wars” i Moviola: George Lucas – manden, man elsker at hade
#31 filmz-DocDoom 16 år siden
#32 blahblah 16 år siden
Er det negativt? Hvem kan ikke lide the muppets?
#33 filmz-DocDoom 16 år siden
#34 BN 16 år siden
Der blev hældt 'The Muppet Show' i Star Wars-cocktail'en allerede i 1977, da Obi-Wan og Luke besøgte baren i Mos Eisley: (fra 1:47 og frem).
Og nej, hverken skaberen af The Muppet Shows, Jim Henson, eller hans 'Creature Shop' på noget tidspunkt var involveret i Star Wars-filmene, men ikke desto mindre følte George Lucas, at der var brug for en af de vigtigste stemmer fra 'The Muppets Show', nemlig Franz Oz - manden der er kendt for at lægge stemme til Miss Piggy, Fozzie Bear, Animal (den hidsige trommeslager) og Sam the Eagle (d.v.s. ham her: http://images1.wikia.nocookie.net/muppet/images/th... ), foruden andre (mindre kendte) figurer. (Han har også lagt stemme til Grover og Bert fra Sesame Street.) Frank Oz kom således til at lægge stemme til Yoda i hele fem Star Wars-film.
Så ... "Welcome to the Muppet Show!" yeahhhhhhhhhhhhhh
#35 filmz-DocDoom 16 år siden
Men Lucas MÅ være vild med det, for i SE-versionen af ROTJ har han jo givet mere screentime til det småbøvede band i Jabbas fæstning.
#36 BN 16 år siden
Det står nu på i flere minutter, inklusiv i scenen med Han Solo og Creedo, som jo også er en meget 'Muppets'-agtig figur, og en af de mindst skumle og mindst frygtindgydende skurke, jeg nogensinde har set true helten i en film.
Desuden har vi forud for scenen i baren i Mos Eisley stiftet bekendtskab med de små Jawa-folk, nogle små, søde, pludrende størrelser med et uforståeligt sprog. Med disse og klientellet fra baren i Mos Eisley i tanke kan man ikke rigtig være overrasket over at møde Ewokkerne i 'Return of the Jedi'. Lucas holder faktisk bare stilen. Og det kan jeg godt leve med. ....... Og det er også denne faktor sammen med C3-P0's evindelige, kværulende snak, der gør at jeg ikke kan se nogetsomhelst usædvanligt ved Jar Jar Binks.
#37 filmz-DocDoom 16 år siden
Jeg har intet problem med at sluge hverken Greedo, jawaer, band eller C3PO (C3PO i de GAMLE film), men Ewoks er mig for stor en udstoppet kamel at gabe over.
Det latterliggøres yderligere af den liansvingende Chewbaccas Johnny Weissmüller-hyl.
#38 BN 16 år siden
Ja, Tarzan-hylet kunne JEG også godt have undværet, men jeg kan godt leve med det. ... M.h.t. ewokkerne, så brydes illusionen for mit vedkommende af deres "døde" eller udtryksløse ansigter. Dér havde Jawa-folkene den fordel, at deres hætter skjulte deres ansigter. Og mht. scenen på baren i Mos Eisley, så tænker jeg altid: 'Nå ja, det var hvad de kunne præstere dengang.'
#39 Kalle Ferm 16 år siden
Star Wars er fyldt med referencer til alle mulige typer film - fx pirat- og cowboyfilm. Hvorfor ikke Tarzan også.
#40 BN 16 år siden
Joh ... men det er jo et lige lovlig DIREKTE citat fra Tarzan! ;-)