Som filmens musikalske tema læner sig op ad den oprindelige udødelige John Williams-symfoni, dog med en mere umiddelbar og infantil tilgang, så er filmen også en lettere sag brygget på filtreret råstof fra de oprindelige spillefilm. Venner og fjender er alle tilstede, men selv om kridtstregerne ikke er så tydelige, som de plejer, og kraften så stærk, er gensynet alligevel hyggeligt.
Læs mere om George Lucas og “Star Wars” i Moviola: George Lucas – manden, man elsker at hade
#1 Riqon 16 år siden
Druidearmé? Nogen der sagde Miraculix? :)
#2 filmz-DocDoom 16 år siden
Berlingske: 2/6 http://www.berlingske.dk/article/20080814/film/708...
Scifi Movie Page: 3/6 http://www.scifimoviepage.com/clonewars.html
#3 filmz-DocDoom 16 år siden
Nu er jeg ikke supernørd i SW-regi, og det eneste jeg kender til expanded universe er 4-5 bøger, jeg engang læste, men:
Skal man ikke have rang af Master for at kunne tage en padawan? Og bliver Anakin ikke først tildelt rang af Master i Episode III - endog uden mulighed for at sidde i rådet?
#4 maniac 16 år siden
Nej, Obi Wan er i starten også kun jedi-ridder da Anakin bliver hans padawan (I slutningen af Episode I). Anakin er for nyligt blever ophøjet til Jedi Ridder på dette tidspuknt i historien.
Han bliver så vidt jeg ved aldrig Master i Ep III. Det er derfor Darth Vader siger til Obi Wan "Now I am the Master" i Ep. IV
#5 filmz-DocDoom 16 år siden
Du har sgu ret.
Jo, han får da tildelt rangen af Master i Epi. III, men med den indskrænkning, at han ikke må sidde i rådet. Det bliver han harm over. Han får kun tildelt rangen, fordi han så kan spionere mod kansleren på rådets vegne - og omvendt.
#6 Twister 16 år siden
man behøver ikke være master for at tage en padawan. Man bliver derimod master hvis man får udlært en Padawan til knight + nogle eventuelle ekstra jedi tests.
#7 Twister 16 år siden
#8 filmz-DocDoom 16 år siden
a) Om man kan acceptere idéen om et animeret SW-kapitel.
b) Om man kan lide den lidt særlige animationsstil, som anmelderen meget rammende kalder "trædukke"-stil.
Ingen af de to ting går rent hjem hos mig, og så kan filmen være nok så velfortalt og nok så effektfuld.
#9 BN 16 år siden
#10 filmz-DocDoom 16 år siden