Som filmens musikalske tema læner sig op ad den oprindelige udødelige John Williams-symfoni, dog med en mere umiddelbar og infantil tilgang, så er filmen også en lettere sag brygget på filtreret råstof fra de oprindelige spillefilm. Venner og fjender er alle tilstede, men selv om kridtstregerne ikke er så tydelige, som de plejer, og kraften så stærk, er gensynet alligevel hyggeligt.

Læs mere om George Lucas og “Star Wars” i Moviola: George Lucas – manden, man elsker at hade

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Benway 16 år siden

Jeg gik ind til denne med meget lave forventninger, og er egentlig positivt overrasket over, at den ikke var værre. Det første kvarter er lidt kedeligt, men efterhånden som filmen kom i gang, følte jeg mig egentlig rimelig godt underholdt. Nogle actionsekvenser f.eks. et vertikalt slag op af en klippe er ret opfindsomt lavet. Alligevel mærker man alt for tydeligt, at dette blot er starten på en tv-serie, og at intet af egentlig betydning kommer til at ske her. Det føles lidt som at læse fodnoterne til klonkrigen. Det er da meget spøjst, men alligevel temmelig overflødigt.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."

Skriv ny kommentar: