Og Jokeren? Han løber uforklarligt rundt i udkanten af det her skurke-mareridt. Reduceret til et skvat i Jared Letos ufarligt drengede udgave. Jack Nicholson angreb forbrugerismen, Heath Ledger ville indføre anarki, men den her Joker er bare forelsket. Så kan jeg sgu godt forstå, at Batman ikke orker at trække i dragten. Han må også savne Superman. For hvis DC-fremtiden er mere “Suicide Squad”, så kan kun Gud frelse os.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 KasperBS 7 år siden

Var godt underholdt, levede op til forventningerne, savnede dog Batman noget mere. Synes det blev nævnt inden premiere, at man ville se Batman fra skurkenes synsvinkel. Følte jeg aldrig man gjorde og slet ikke ifht. de få scener han var med i.

God underholding!
3 ud af 6 stjerner herfra.
Gravatar

#22 Nexiz 7 år siden

Bestemt en meget ujævn film, der manglede noget bedre timing-
En ting i filmen synes jeg dog virkede glimrende i filmen: Karaktererne. Smith er fantastisk underholdende som Deadshot og hans voksende bromance med Flagg fungerer. Quinn er spot on, men især denne karakter synes jeg manglede rigtigt meget timing til sine replikker.
Forstår ikke man har valgt at bruge Tom Hardy på så tumpet og ligegyldig en karakter som Captain f***ing Boomerang til gengæld. Og må også indrømme at Leto's Joker ikke gjorde det store indtryk. Havde til gengæld intet imod Enchantress, som mange andre :)

Var ganske glimrende underholdt, men helt sikkert langt fra en perfekt film

3/6 her fra
Gravatar

#23 silegnaV 7 år siden

22# Bare rolig.. De har ikke brugt Tom.
Gravatar

#24 Quaking 7 år siden

Morten. Forsøg at begrænse dig selv. Til kun at benytte. 1 Punktum. Pr sætning.
Hvis. Du. K. A. N. . . . .
Det til at få spat af at skulle læse dine anmeldelser således. Jeg er sikker på at du har en god pointe du ønsker at fremvise, men din stil (som du forresten også brugte i Killing Joke hvor jeg dér troede der var en hensigt med det) er på et niveau der gør jeg ikke kan tage din anmeldelse alvorligt.
Gravatar

#25 Nexiz 7 år siden

silegnaV (23) skrev:
22# Bare rolig.. De har ikke brugt Tom.


Min fejl! Haha. Men stadig en fjollet karakter synes jeg :)
Gravatar

#26 Rodyfish 7 år siden

Jeg tror at Morten inddirekte bliver en del af et Suicide Squad med sådan en anmeldelse ;).

Spøg til side. Filmen fortjener alligevel 1/6 stjerner? Hold da op! Smag er selvfølgelig smag, men i min bog, er produktionsniveauet alene nok til som udgangspunkt at give den 2/6. Og det er endda uden at kende handlingen. En film skal ikke kun måles på historien, omend dette er den vigtigste faktor.
Gravatar

#27 Foxxander 7 år siden

Jeg er lige kommet hjem fra biografen. Den her film er rystende ringe, så jeg er egentlig enig med Morten. Hvis en film er dårlig ligger jeg som regel på de 2/6 stjerner, men denne her fortjener ikke så "høj" en karakter. Intet nævneværdigt plot, alt for mange udefinerede karakterer, halvhjertet skuespil uden en skygge af hverken komisk eller dramatisk timing. 1/6 stjerner er helt fair.
Gravatar

#28 Driver 7 år siden

Er lige hjemvendt fra præmieren til os almindelige godtfolk på Suicide Squad og spørgsmålet, der nok presser sig mest på er selvfølgelig om dette vitterligt er en 1-stjernes oplevelse. Det korte svar er: Nej.
Det er ikke en 1-stjernes oplevelse, det er faktisk en ganske underholdende film, hvis man tager den for det den er og netop det er vigtigt. Dette er vel DCs modstykke til Guardians of the Galaxy og ligesom med Guardians, så er det med at slå hjernen fra inden, man sætter sig i biografsædet og bare lade sig rive med, ligesom en rutschebane-tur i Tivoli. Men gør man det, så får man til gengæld også en habil og underholdende filmoplevelse, der omend rodet, alligevel bringer en masse interessante og underfundige karakterer på DC-banen. Jeg må faktisk indrømme, at jeg er imponeret over, at David Ayer formår at balancere mellem alle de karakterer og give dem ligeligt scenetid, for det må være en svær bedrift. Det er ikke DCs all-star hold, der har kridtet skoene til at redde verden, men det er nok DCs mest underholdende hold, et slags Harlem Globetrotters.
Skuespillet fra Globetrotterne fejler ikke noget og især Joel Kinnaman som Rick Flagg og Will Smith som Deathshot har tilpas nok kød på til, at de til tider tager filmen op over det banale og viser lidt af den evne, DC har til at ville levere mere end blot action og jokes. Det var generelt herligt at se den gamle Will Smith tilbage som vi husker ham fra Enemy of the State, dengang da han med sin enorme karisma ejede Hollywood i '90erne, start 2000.
Er det så til gengæld en perfekt film fra David Ayer? Nej, det er det heller ikke. Det er en film, der har lidt de samme børnesygdomme som Batman v Superman i en vag skurk og et til tider en smule rodet plot, omend det slet ikke er så galt som andre får det til at lyde. Det er derimod, hvad man må forvente, når man skal have så mange karakterer sat i spil på én gang.
Jeg har til slut også en anke mod Jared Letos Joker. Der er rigelig med Joker, så man skal ikke frygte, at han kun er med i få sekunder, til gengæld faldt den Joker ikke i min smag og jeg begriber ikke, hvorfor Jared Leto ligefrem har måtte blive til Jokeren og terrorisere sine medskuespillere på sættet, så frem det passer, for ikke på et eneste tidspunkt er der en scene, der kræver så meget engagement og ikke på et eneste tidspunkt leverer han skuespil, der er bare halvt så godt som Heath Ledgers Joker. Og det skal ikke lyde som en kritik af Leto som skuespiller, for han er en dygtig skuespiller, men hans Joker så jeg ikke meget lys i. At han er en radikal ændring fra Ledgers Joker, det er så en anden ting.
Alt i alt, kan man roligt sætte sig i biografmørket, hvis man er til superhelte-genren og man er også garanteret et par jokes eller to, men nogen The Dark Knight, det er det ikke og det skal man lige forberede sig på. Så husk: slå hjernen fra og nyd turen.

Suicide Squad får 4 ud af 6 stjerner. ****
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#29 Star Trek fever 7 år siden

Driver (28) skrev:
Er lige hjemvendt fra præmieren til os almindelige godtfolk på Suicide Squad og spørgsmålet, der nok presser sig mest på er selvfølgelig om dette vitterligt er en 1-stjernes oplevelse. Det korte svar er: Nej.
Det er ikke en 1-stjernes oplevelse, det er faktisk en ganske underholdende film, hvis man tager den for det den er og netop det er vigtigt. Dette er vel DCs modstykke til Guardians of the Galaxy og ligesom med Guardians, så er det med at slå hjernen fra inden, man sætter sig i biografsædet og bare lade sig rive med, ligesom en rutschebane-tur i Tivoli. Men gør man det, så får man til gengæld også en habil og underholdende filmoplevelse, der omend rodet, alligevel bringer en masse interessante og underfundige karakterer på DC-banen. Jeg må faktisk indrømme, at jeg er imponeret over, at David Ayer formår at balancere mellem alle de karakterer og give dem ligeligt scenetid, for det må være en svær bedrift. Det er ikke DCs all-star hold, der har kridtet skoene til at redde verden, men det er nok DCs mest underholdende hold, et slags Harlem Globetrotters.
Skuespillet fra Globetrotterne fejler ikke noget og især Joel Kinnaman som Rick Flagg og Will Smith som Deathshot har tilpas nok kød på til, at de til tider tager filmen op over det banale og viser lidt af den evne, DC har til at ville levere mere end blot action og jokes. Det var generelt herligt at se den gamle Will Smith tilbage som vi husker ham fra Enemy of the State, dengang da han med sin enorme karisma ejede Hollywood i '90erne, start 2000.
Er det så til gengæld en perfekt film fra David Ayer? Nej, det er det heller ikke. Det er en film, der har lidt de samme børnesygdomme som Batman v Superman i en vag skurk og et til tider en smule rodet plot, omend det slet ikke er så galt som andre får det til at lyde. Det er derimod, hvad man må forvente, når man skal have så mange karakterer sat i spil på én gang.
Jeg har til slut også en anke mod Jared Letos Joker. Der er rigelig med Joker, så man skal ikke frygte, at han kun er med i få sekunder, til gengæld faldt den Joker ikke i min smag og jeg begriber ikke, hvorfor Jared Leto ligefrem har måtte blive til Jokeren og terrorisere sine medskuespillere på sættet, så frem det passer, for ikke på et eneste tidspunkt er der en scene, der kræver så meget engagement og ikke på et eneste tidspunkt leverer han skuespil, der er bare halvt så godt som Heath Ledgers Joker. Og det skal ikke lyde som en kritik af Leto som skuespiller, for han er en dygtig skuespiller, men hans Joker så jeg ikke meget lys i. At han er en radikal ændring fra Ledgers Joker, det er så en anden ting.
Alt i alt, kan man roligt sætte sig i biografmørket, hvis man er til superhelte-genren og man er også garanteret et par jokes eller to, men nogen The Dark Knight, det er det ikke og det skal man lige forberede sig på. Så husk: slå hjernen fra og nyd turen.

Suicide Squad får 4 ud af 6 stjerner. ****


Og der springer kæden ALTID af for diverse anmeldere. Den skal gennemanalyseres istedet for bare nydes
Get woke, go broke.

All lives matter.

Facts dont care about feelings

#CancelDisneyPlus, #JusticeforGina

"Jews were beaten in the streets, not by Nazi soldiers, but by their neighbours - even by children. I condemns all that Nazis did and stood for, but because history is edited, most people today don't realize, that to get to the point where Nazi soldiers could easily round up thousands of Jews, the government first made their own neighbours hate them simply because they were Jews. How is that any different from hating someone for their political views - left or right?"
Gravatar

#30 MadsFalk 7 år siden

#29:
Tildels enig. Forvirringen sker så bare når selvsamme anmelder godt kan slå hjernen fra og nyde film om Warcraft og Ghostbusters som om nogen er slå-hjernen-fra film. Warcraft manglede f.eks. kemi imellem skuespillerne og havde mange steder en noget rodet historie og klipning, men her trækker det ikke ned i samme grad. Igen, jeg siger ikke at Suicide Squad er en perfekt film, men 1 stjerne? Næppe..

Skriv ny kommentar: