Og Jokeren? Han løber uforklarligt rundt i udkanten af det her skurke-mareridt. Reduceret til et skvat i Jared Letos ufarligt drengede udgave. Jack Nicholson angreb forbrugerismen, Heath Ledger ville indføre anarki, men den her Joker er bare forelsket. Så kan jeg sgu godt forstå, at Batman ikke orker at trække i dragten. Han må også savne Superman. For hvis DC-fremtiden er mere “Suicide Squad”, så kan kun Gud frelse os.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 MadsFalk 7 år siden

#60
Morten har vel ret til at komme med sin mening. Kan godt være at hverken du eller jeg er enige med ham, men det er nu engang umuligt som anmelder at ramme alles synspunkt på noget så subjektivt som film. Jeg vil dog medgive at 1 stjerne virker en anelse hysterisk:-).
Gravatar

#62 kblood 7 år siden

MadsFalk (61) skrev:
#60
Morten har vel ret til at komme med sin mening. Kan godt være at hverken du eller jeg er enige med ham, men det er nu engang umuligt som anmelder at ramme alles synspunkt på noget så subjektivt som film. Jeg vil dog medgive at 1 stjerne virker en anelse hysterisk:-).


En god anmelder burde dog prøve at være objektiv. Selvom at det jo måske ikke lige er det nemmeste at være som anmelder, men vil mene det er muligt at være mere objektiv end han er, og også kunne komme tættere på hvad folk generelt mener.

Nu er anmeldere nogen som jeg synes man generelt ikke skal lytte til uanset, for de rammer vidst ret sjældent samme holdning som dem der generelt går ind og ser de film som de anmelder.
Gravatar

#63 MadsFalk 7 år siden

#62
Jeg synes nu tit rottentomatoes rammer min fornemmelse af filmene jeg ser, men der er selvfølgelig afvigelser (f.eks. Suicide Squad). Jeg skal ikke forsvare Morten's anmeldelser for jeg er heller ikke fan af hans måde at formulerer sig på, men jeg synes stadig han har ret til at anmelde og er helt overbevidst om at flere er enige i hvad han siger (ellers ville diverse fora til hans anmeldelser jo viser en større utilfredshed). Det er jo umuligt at være objektiv i en film anmeldelse, for hvis en scene ikke fungerer for dig, så fungerer den bare ikke. Den samme scene kan fungerer fint for mig, da jeg måske ikke går så meget op i om CGI'en er perfekt, eller lignende.

Med anmeldere synes jeg tit det handler om at finde de anmeldere som virker til at have samme smag som en selv og så gå med deres dom. Jeg mener, grunden til man læser anmeldelser er jo for at vide om man vil kunne lide filmen ik? Hvis du ikke bryder dig om Morten's anmeldelser, kan du sikkert finde nogle andre at læse, som deler dine prioriteter for en god eller dårlig film. Det er ikke fordi jeg skal bestemme, jeg prøver bare at sige at Morten har et umuligt job hvis han skal gøre alle henrykte:-).

Nå men for at vende tilbage til topic, hvad synes folk så om den nye Joker? Jeg er sgu splittet. På den ene side kan jeg godt lide forholdet til Harley og det mere tegneserie inspirerede udseende. Jeg kan faktisk også godt lide måden hvorpå han bliver brugt som et wildcard. Jeg havde dog følelsen af at Leto dansede på grænsen af overspil flere gange.
Gravatar

#64 kblood 7 år siden

#63
For min skyld må han da også anmelde, jeg læser dem bare ikke.

Har ikke set den endnu, så kan ikke give min mening om filmen eller Leto som Jokeren endnu. Trailerne ser da interessante ud, men dem kan man vidst ikke regne med, specielt når det man ser af Jokeren i de trailers ikke nødvendigvis er i filmen. Tror lidt jeg venter til der kommer en extended version, for det virker til at være vejen frem med DC film :)

Skriv ny kommentar: