“Sunshine” er en af de bedste science fiction film i årevis og endnu et bevis på, at engelske Danny Boyle er en alsidig instruktør, der har en unik forståelse for mediets forskellige genrer. Transferet skuffer desværre, men lydsporet er helt og aldeles fremragende. Ekstramaterialet er også både underholdende og informativt, så hvis du har en svaghed for genren, så smæk da trygt “Sunshine” i indkøbskurven.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 Patriarch 17 år siden

Jeg fandt den langt bedre og mere stilsikker end Event Horizon. Er dog enig i at den minder en del om den - men Sunshine er den overlegen efter min mening.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#52 Outbound Sith 17 år siden

#50 Tjo... Hvis altså "mysteriøs" var et rigtigt ord. ;)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#53 The Insider 17 år siden

Det er det så også :-)
War. War never changes.
Gravatar

#54 pulse83 17 år siden

Meget medrivende og underholdende. Specielt lyd og musik er i absolut topklasse! Billeddelen er også superflot. Dog kunne jeg godt have undværet den sidste del af filmen, der har lidt for meget deus ex machina over sig. Ligeledes syntes jeg også at selve slutningen er alt for forvirret klippet sammen. Men ellers en god filmoplevelse! 4/6

Billed 4/6
Lyd 6/6
Excuse me, Flo!
Gravatar

#55 rauhe 17 år siden

jeg synes filmen var vildt forvirrende og efter jeg havde set den havde jeg samme følelse som efter 'The Abyss'. Den kunne have været fed, men der manglede noget....

Jeg håber at der ligesom i 'The Abyss' kommer en directors cut, hvor der kommer forklaring på de ting der sker.....

The Abyss - 2/6
The Abyss Directors Cut - 5,5/6
Sunshine - 3/6
Gravatar

#56 jona 16 år siden

Flot film
6/6
Gravatar

#57 filmkorn.dk 16 år siden

Jeg forstår det ikke. Jeg har lige læst to norske anmeldelser af discen og de skriver begge at billedkvaliteten er referencekvalitet.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#58 Spanner 16 år siden

#57 Det var ikke på BD?
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#59 filmz-Bruce 16 år siden

#57 Jeg forstår godt, at nogle kan opfatte nogle film, som værende referencekvalitet og andre ikke og det omvendte kan være tilfældet, endda på samme udstyr med andre film. Man vil givet kunne få en forskellig opfattelse af en given film, på baggrund af forskellige parametre. Størrelsen af projection, kontrastforholdet, graden af pixelering og siddeafstand har alle indvirkning på oplevelsen.

Derudover er der hele "smagskonceptet". Vi har alle forskellige opfattelser af, hvad der er referencekvalitet. Derfor er det nødvendigt med en anmeldelsesmetodik, så man kender til grundlaget for en anmelders udsagn. Den "rigtige anmeldelsesmetodik", i mine subjektive øjne, definerer iøvrigt HD kvalitet udfra kvaliteten af andre udgivelser. Det giver ingen mening at kalde en udgivelse for referencekvalitet indenfor video- og billed, hvis der findes andre udgivelser, som er bedre. Derfor vil niveauet for referencekvalitet normalt være flydende, eftersom der hele tiden kommer nye udgivelser til, som rykker ved referencen.

Alene på baggrund af sidstnævnte, er Sunshine ikke en referencetitel.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#60 filmkorn.dk 16 år siden

Det er følgende anmeldelser:

DVDarkivet

DVDanmelderen

Men hvad synes I, står DVDen godt hos jer. Jeg har selv en projektor der bruger et lærred på 60".
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.

Skriv ny kommentar: