“Sunshine” er en af de bedste science fiction film i årevis og endnu et bevis på, at engelske Danny Boyle er en alsidig instruktør, der har en unik forståelse for mediets forskellige genrer. Transferet skuffer desværre, men lydsporet er helt og aldeles fremragende. Ekstramaterialet er også både underholdende og informativt, så hvis du har en svaghed for genren, så smæk da trygt “Sunshine” i indkøbskurven.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 The Insider 16 år siden

#60, jeg ved sgu ikke rigtig, hvor seriøst jeg ville tage det, når to norske dvd-sites skriver sølle 2-3 sætninger, der på ingen måde giver en beskrivelse af transferets kvaliteter, men blot konstaterer, at det "ser godt ud" og er referencekvalitet. Den ene siger, at det er svært at afgøre, hvornår billedet er skarpt og godt (øh...), men at det er svært at klage. Den anden konstaterer blot, at sortniveauet er godt, og at der ikke er noget støj, and that's it - ja, han bruger faktisk mere tid på at diskutere fotografens intentioner end transferet på dvd'en. Det virker ikke ovenud seriøst.

Og de har formentlig fået den nøjagtig samme skive som England og Danmark (som jeg begge har tjekket og begge havde samme transfer), og enhver, der betragter det transfer som referencekvalitet, bør få udskiftet sin 19"-skærm øjeblikkeligt.
War. War never changes.
Gravatar

#62 filmkorn.dk 16 år siden

#61 Jeg tror dig. Skide ærgerligt, for det er nok til at jeg ikke gider købe disken selv om jeg synes filmen er fed.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#63 filmz-Bruce 16 år siden

Aaah det er DVD, sorry så ... troede det var BD'en.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#64 The Insider 16 år siden

#62, troede ellers, du også havde Blu-ray-afspiller, tournesoller? I så fald bør du helt afgjort købe den på BD :-) Ellers skulle den amerikanske dvd-udgivelses transfer være bedre.
War. War never changes.
Gravatar

#65 filmkorn.dk 16 år siden

#64 Nope ikke endnu. Jeg synes stadig betjeningen er al for sløv på BD-maskinerne, og ja, på PS3 er den hurtig, men billedkvaliteten er efterhånden løbet fra maskinen. Så en sammenligning med Panasonic BD-35 - for sevan et lækkert billede!!! BD-35 er dog stadig sløv som bare fanden i betjeningen.

NB. I øvrigt gider jeg ikke have en strømsluger som PS3 stående i mit hjem.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#66 McPeter 16 år siden

#65 - der lige kommet en patch til PS3'en som slukker for den automatisk efter 1/2/3 timer. Desuden er der jo den fysiske on/off knap bag på som man kan slukke for - så tvivler jeg på den sluger så meget strøm. :-)

Og så synes jeg altså ofte man læser at eksperter bruger PS3'en som reference-BD afspiller. Nu kender jeg godt nok ikke BD-35'eren, men tror nu stadig at PS3'en er ret godt med... Jeg kan jo selvfølgelig tage fejl, men jeg er i hvert fald fuldt ud tilfreds med min. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#67 filmkorn.dk 16 år siden

#66 PS3 er en glimrende BD-afspiller. BD35 er bare bedre. Læs bl.a. en test i What Hifi, der beskriver fordelene ved BD35.

TJEK lavede et strømforbrugstjek af PS3, den brugte 2500 kr. om året i strøm bare ved at stå på standby.
Gravatar

#68 filmkorn.dk 16 år siden

Får I en mail når emner opdateres i forum eller hvordan har I så hurtigt fundet ud af at jeg havde skrevet noget. Seneste indlæg før mit er fra august.
Gravatar

#69 filmz-Bruce 16 år siden

Ja, PS3'eren, skulle eftersigende få røv af Panasonics nye afspillere i både lyd og billed og Panasonic BD55 skulle være endnu bedre. Ifølge WhatHiFi, skulle den ligge lige under Pioneer LX71 og denne skulle igen være under Denon BT2500'eren. Men jeg tror, man skal slå koldt vand i blodet og vente og se, hvad Oppo'en har at byde på i næste måned. Det kan være den distancerer alle og til en særdeles konkurrencedygtig pris.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#70 filmkorn.dk 16 år siden

#69 Fordelen ved Panasonic BD-35 er også at den er en fremragende DVDafspiller - også til opskalering. Det er PS3 så absolut ikke.

Skriv ny kommentar: