“Super Size Me” er den rette kombination af facts, satire og humor – uden tvivl den sjoveste dokumentar jeg nogensinde har set. En alternativ filmoplevelse som man ikke bør glip af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Sealer 19 år siden

lyder som en god film :) skal da ses
Gravatar

#2 filmz-maz 19 år siden

Ja. Og så kan de Amerikanere lære noget om man bliver fed ;)
Gravatar

#3 filmz-thomas _h 19 år siden

Har netop set denne film og min eneste umiddelbare kommentar er: "Jeg spiser ikke på Mcdonalds foreløbigt". Min anden kommentar er: "Jeg bliver fandme nødt til at tage mig sammen nu og bevæge mig lidt mere end jeg gør nu". Hvilket jo allerede der beviser at filmen var god. Den har virket, både på mcdonalds som har fjernet deres supersize menuer, men også på mig personligt.

Synes filmen var rigtig fed. Det er fedt at den går udover bare det at han spiser en hel masse mcd mad, men også omhandler fedme generelt. Meget foruroligende og tankevækkende film. Den har sat sine dybe spor.
Gravatar

#4 evermind 19 år siden

Uden at ville gentage #1:
Lyder som en god film. Den tror jeg godt, jeg vil tage nærmere i øjesyn... :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#5 filmz-Soren 19 år siden

Jeg så denne film for.. jeg ved ikke.. omkring 1-2 måneder siden, og kan kun anbefale folk at se den.
Det er nok ikke en film man styrter ned i butikken efter, når der engang kommer en DVD. -men den er hvertfald vær at tage et kig på i biografen.
Jeg vil give anmeldenren ret i de 5 stjerner :-)

Hvad jeg så vil frem til er at jeg fik set denne film før de fleste danskere, Morgan Spurlock (hovedpersonen) var endda inde og presentere den. Men nok om det, det jeg vil sige er at filmen faktisk virker.
Jeg har ÉN gang besøgt McDonnalds efter jeg så denne film, og det er som sagt 1-2 måneder siden. -og det eneste jeg købte var en lille cola :)
-og så er en dokumentarfilm sgu da vellykket, hvis den kan gøre det ved en? :-)
__________________
......
Gravatar

#6 filmz-The Omen 19 år siden

Åhr slap af, jeg var på MC Donalds lige efter jeg havde set filmen -> 2 MC Bacon, 1 Hamburger, stor pomfrit. og en stor sodavand. Jeg havde det skønt. Det er en fed film og den prøver ikke på at sige til folk at de ikke skal spise MC Donalds, den prøver i stedet at vise hvor dårligt det er for kroppen. Det er sgu da op til folk selv at bestemme, hvad de propper i kæften. En fed doku-film men den ændrede sgu ikke på mine spisevaner.
Don't waste my motherfucking time.
Gravatar

#7 filmz-dedowerde 19 år siden

Du er da vist osse en idiot ;)
Gravatar

#8 filmz-The Omen 19 år siden

Hva snakker du om? Er du da overbevist om, at man dør af at æde en gang MC Donalds? Godt nok smager det ikke særlig godt, men det er hurtigt...
Don't waste my motherfucking time.
Gravatar

#9 filmz-deblade 19 år siden

Hey jeg synes nu deres pomfritter er helt fine!
Ligner Harry Potter bare med lyst hår...er dog blevet klippet nu...hehe!!!
Gravatar

#10 filmz-vassago 19 år siden

#8: Filmen lægger overhovedet heller ikke op til at man dør af at spise på McD - men at det ikke er så godt for dig at spise sådan hele tiden.

Som Spurlock selv siger i filmen, så er problemet ikke at folk spiser på McD en gang i ugen - men at de derudover også tager på BurgerKing, Wendys, Taco Bell, KFC osv - så de får alt for meget fed mad. De spiser for lidt hjemme, og når de gør så er det lige før at det er take-away.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

Skriv ny kommentar: