Selvom “Superhero Movie” holder sig pænt under de 90 minutter, keder man sig bravt, fordi filmen aldrig bliver rigtig sjov. De store latteranfald udebliver, og når det kun kan blive til et par enkelte fnis undervejs i en genre, der bryster sig af, at publikum skal grine fra ende til anden, så er det måske værd at overveje, hvorvidt hele spoofgenren ikke trænger til en grundig fornyelse – eller for at holde filmens latrinære jargon burde jeg måske snarere sige tarmskylning.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Spanner 16 år siden

Spoof genren trænger ikke til fornyelse. Den trænger til et nakkeskud.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#12 icetea 16 år siden

#11 Hvorfor? De trænger da bare til at blive lavet ordentligt, så de rent faktisk bliver sjove :)
Gravatar

#13 filmz-Anarion 16 år siden

Kun Naked Gun, Hot Shots, Shaun of The Dead og Hot Fuzz var sjove
Gravatar

#14 filmz-moonbird 16 år siden

jeg savner de gode gamle dage med scary movie 1, Robin hood men in tights, og spaceballs... spoof film der rent faktisk var sjove, den eneste nyere spoof film jeg synes er sjov er Dracula dead and loving it (og den er endda et par år gammel), og det er igen brooks der står bag.

fucking amerikanere og deres tendens til at presse citronen til det yderste for penge (sorry men jeg skulle bare ud med det)
I'm a woman, and i like action films with lots of blood and violence you got a problem with that!?
Gravatar

#15 elwood 16 år siden

#13 No love for Top Secret ?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#16 moulder666 16 år siden

#13 Jeg vil da ikke sige, at Shaun of the Dead var så meget Spoof-film, som den bare var en skæv (på flere måder end een) zombiekomedie!

Men anyways, jeg takker for denne anmeldelse - jeg havde en lille forhåbning om, at denne film kunne vende lidt op og ned på spoof-films lave niveau for tiden - men det ser ud til, at jeg slipper for at bruge 45 kroner på at slukke efter et kvarter og være harm! :D
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#17 nygaardpetersen 16 år siden

Så stop da produktionen af disse film...
Gravatar

#18 filmz-BrotherJack 16 år siden

#15
Det er jo toppen af poppen.
Gravatar

#19 Musse93 16 år siden

mig og min ven var i biffen, det var så hans tur til at vælge film, han ville enten se 10.000 BC eller Superhero-movie, han valgte superhero-movie det blev jeg lidt glad for selvom jeg helelre ville se flammen og citronen, men jeg vidste bare at 10.000 BC var pisse dårlig så godt han valgte superhero, jeg forventede ikke meget af filmen efter jeg havde læst anmeldelserne, men jeg synes ikke den var så slem som jeg havde forventet den ville være, den får sku en 3/6 af mig,
Why So Serious?
Gravatar

#20 filmz-vassago 16 år siden

#19: Uha, at blive stillet overfor valgene "Superhero Movie" eller "10.000 BC", må da godt nok siges at være et valg mellem pest eller kolera. Så hellere et forløsende nakkeskud.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

Skriv ny kommentar: