Selvom “Superhero Movie” holder sig pænt under de 90 minutter, keder man sig bravt, fordi filmen aldrig bliver rigtig sjov. De store latteranfald udebliver, og når det kun kan blive til et par enkelte fnis undervejs i en genre, der bryster sig af, at publikum skal grine fra ende til anden, så er det måske værd at overveje, hvorvidt hele spoofgenren ikke trænger til en grundig fornyelse – eller for at holde filmens latrinære jargon burde jeg måske snarere sige tarmskylning.
#21 gi-jones 16 år siden
#22 nygaardpetersen 16 år siden
He He... Kan ikke være mere enig
#23 mar16 16 år siden
#24 Michael Andersen 16 år siden
#25 Michael Andersen 16 år siden
#26 filmz-Kadann 16 år siden
Jep, jeg ser jævnligt de gamle spoof-film og morer mig glimrende over dem - den største forskel mellem de gamle og de nye er historien.
De gamle (og gode) havde altid en sammenhængende historie. De nye er til gengæld en samling af mere eller mindre sjove scener, der er klippet sammen, uden nogen sammenhæng.
Se f.eks. Airplane, hvor plottet er et fly der er ved at styrte ned og hvor filmen er en parodi på katastrofefilmene fra 70'erne.
The Naked Gun, hvor der er en reel, dog fjollet, detektivhistorie i og igen er en parodi på politifilm og -serier fra 70'erne og 80'erne, baseret på Police Squad.
Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood derimod forsøger at bruge historien fra Boyz N the Hood, men forsøger samtidig ikke at gøre alt for opmærksom på det, mens man kopierer den ene scene efter den anden fra de film man vil lave en parodi over, frem for at tage nogle generelle ting fra genren og bruge disse. Resultatet er en samling af halvsjove scener, man kun kan more sig over, hvis man har set filmene de scener er baseret på og en historie der nærmest er ikke-eksisterende.
#27 elwood 16 år siden
Og "blackmail scenen" eller hva man vil kalde den, når Frank Drebin skal forhandle oplysninger klasse!
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#28 Michael Andersen 16 år siden
#29 elwood 16 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#30 filmz-Kadann 16 år siden
http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=af...