Selvom “Superhero Movie” holder sig pænt under de 90 minutter, keder man sig bravt, fordi filmen aldrig bliver rigtig sjov. De store latteranfald udebliver, og når det kun kan blive til et par enkelte fnis undervejs i en genre, der bryster sig af, at publikum skal grine fra ende til anden, så er det måske værd at overveje, hvorvidt hele spoofgenren ikke trænger til en grundig fornyelse – eller for at holde filmens latrinære jargon burde jeg måske snarere sige tarmskylning.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Cerebrum 16 år siden

Please...fri mig dog for flere af denne slags!


Gravatar

#2 filmz-Kragmose 16 år siden

I det mindste ikke på lavde med Epic Movie eller Meet the Spartans! Men har ikke tænkt mig at se den alligevel. Hvis jeg vil se en spoof-film kan Naked Gun serien sagtens genses :)
Gravatar

#3 Crash 16 år siden

Det var sjovt dengang de tre første scary movie film kom ud.
Gravatar

#4 Dragon_Claw 16 år siden

Hvor er Mel Brooks, når der er mest brug for ham!?!
Tony Montana: All I got in this world is my word and my balls. And I don't break 'em for nobody!
Gravatar

#5 AkA 16 år siden

Jeg vil nu sige at det kun var de første to Scary Movie film, der var noget værd at se. Ligeså snart Wayans Brothers gik af "serien", så røg alle morsomhederne også. Ligeså snart de igen kommer med en spof-film, så skal jeg nok stå klar ved billetlugen.
Gravatar

#6 gi-jones 16 år siden

Flaming Homer: Jeg har alle mulige former for sympati med dig. Det er en hård pligt at måtte se den slags ting hele vejen igennem.

Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#7 filmz-Kadann 16 år siden

#4 -

I gang med at lave en musical over en af sine gamle film, velsagtens.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#8 Horrormaster 16 år siden

jeg syntes nu den er meget sjov
FREDDY FOREVER!!!
Gravatar

#9 filmz-grev_michal 16 år siden

tjah dengang der var høj pistolføring og hot shots, det var dengang der var spoof film til.

Selvom Meet the spartans var bedre end filmen den primært var baseret på, så var den stadig pænt ringe.

En god spooffilm kræver en god central skuespiller til at bære filmen og drake hører ikke til der. Charlie Sheen og Leslie som vist ser ud til at have en cameo var gode i sin tid. Ja selv Emilio Estevez var vist med i et par stykker også.

....men det var dengang.
Gravatar

#10 filmz-BrotherJack 16 år siden

Zucker-brødrene havde en utrolig sans for stil og timing. Filmene var mere sammenhængende og havde gode hovedkarakterer (vil dog sige at hovedkarakteren Jack Ryan fra Scary Movie 4 gjorde det godt).
En spoof-film skal være proppet med gode idéer, men den vigtigste ting er næsten udførelsen. Så jeg synes modsat at Scary Movie-franchisen fik et ordentligt opsving med Zucker bag roret, fordi der lå bedre instruktion og mere kærlighed bag udførelsen. Dog var historien så ringe og usammenhængende at filmene blev rene fusere, til trods for fantastiske gags og gode Leslie Nielsen-scener.
I den anden grøft ligger "Epic Movie"-drengene der ikke har den fjerneste idé om hvad de laver, og fuldstændig glemmer at lave gags. Jack Sparrow der rapper er ikke et gag, det er bare en usjov popkulturel reference.
Jeg går ud fra at "Superhero Movie" ligger et sted mellem disse film. Så jeg springer den over.
En spoof med Charlie Sheen, Leslie Nielsen og Val Kilmer efterlyses!

Skriv ny kommentar: